| |
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
CorelDRAW - grafika wektorowa - Zła jakość eksportu do jpeg
dekan - 15 Styczeń 2017, 19:38 Temat postu: Zła jakość eksportu do jpeg Proszę o wyrozumiałość. Nie jestem tuzem grafiki. Mam problem. Dotychczas importowałem jpegi przygotowane w Paincie do Draw np. w celu montażu w całość itp. Po ponownym eksporcie do jpeg i otworzeniu w Paincie wszystko grało. Ale teraz, gdy zaimportowałem jpegi do Draw, naniosłem kilka elementów wektorowych: figury geometryczne, dodałem tekst. Po wyeksportowaniu obrazka do jpega i otworzeniu w Paincie wszystkie elementy dodane w Draw mają znacznie obniżoną rozdzielczość i są poszarpane. Dodam, że zrobiłem zamianę w krzywe. Ten sam obrazek wyeksportowany z Draw do PDF jest bez zarzutu. Jeszcze raz proszę o łopatologiczne wyjaśnienie problemu.
Shame - 15 Styczeń 2017, 21:37
Łatwiej byłoby jakbyś załączył pliki (zarówno CDR jak i wyeksportowane JPGi albo jakieś zrzuty ekranu chociażby. Tak to jak rysowanie palcem w powietrzu - rysownik wie, co robi i o co chodziło, ale obserwatorzy już nie bardzo
dekan - 15 Styczeń 2017, 22:02
Jeden rysunek to obraz w Draw a drugi to wyeksportowany do jpeg i otworzony w Paincie. Widać wyraźnie poszarpania na łuku i literach tekstu, elementach dodanych w Draw. Jak wspomniałem obrazek wyeksportowany do PDF nie wykazuje tych wad. Dodam, że oczywiście w ustawieniach eksportu wszystkie parametry odpowiedzialne za jakość transferu są ustawione na maksimum.
Cysorz - 16 Styczeń 2017, 17:58
Wybierz w opcjach eksportu WYGŁADZANIE.
dekan - 16 Styczeń 2017, 20:07
Wygładzanie, owszem, nieco tłumi efekt ale to leczenie skutków a ja wolałbym wyleczyć przyczynę. Po prostu chciałbym zrozumieć dlaczego rysunek wykonany w Draw, wyeksportowany do jpeg i otworzony w Paincie jest zdegradowany.
Cysorz - 16 Styczeń 2017, 22:02