Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - A po co w ogóle jest COREL DRAW?

jasiek997 - 27 Styczeń 2008, 17:30
Temat postu: A po co w ogóle jest COREL DRAW?
Witam

Pytanie jak w temacie proszę o jakieś konkretne odpowiedzi.

Pracuje na Corel'u już trochę... coś tam myślę że umię (jestem samoukiem)... Powiedzcie mi zatem... co jest zaawansowanym rysowaniem w Corelu? No i po co w ogóle jest ten program... co możemy w nim rysować?

Jeśli temat był już poruszany proszę o skasowanie posta.

Pozdrawiam

s-p-i-n - 27 Styczeń 2008, 18:04

Rysować można wszystko, może uzyskać obrazy na poziomie Ilustratora... a tak wogole to corel jest głownym narzedziem do tworzenia grafiki wektorowej którą w duzej mierze wykorzystuje sie do druku tip.
miro88 - 27 Styczeń 2008, 20:01

Ja dla przykładu często używam Corela do wymiarowania obiektów.
pauza - 27 Styczeń 2008, 23:56
Temat postu: Re: A po co w ogóle jest COREL DRAW?
jasiek997 napisał/a:
...proszę o jakieś konkretne odpowiedzi...

No cóż CorelDraw to program do grafiki wektorowej.
Grafika wektorowa rozni sie od grafiki bitmapowej.
Główna zaleta: przy powiekszaniu grafiki rastrowej (bitmapowej) pojawia sie pixeloza przy wektorowej oste ksztalty zdefiniowanych obiektow:)

Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych (w przypadku grafiki dwuwymiarowej) lub brył geometrycznych (w przypadku grafiki trójwymiarowej), umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym.
źródło: Wikipedia

HORNET - 28 Styczeń 2008, 13:21

Ja robię różne rzeczy. Wydaję gazetkę 4-8 stron, mapy, foldery, kalendarze, banery i wszystko w Corelu. Nie mam się za profesjonalistę ale coś umiem skoro od 7 lat trzymam się na rynku.
kreart - 28 Styczeń 2008, 13:56

ja używam jako budzika