|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
Hyde Park - DirectX
Cysorz - 14 Wrzesień 2017, 20:47 Temat postu: DirectX Muszę do dwóch komputerów dokupić karty graficzne - kupiłem je ze zintegrowanymi i te są do kitu. I nie chodzi mi o jakieś gry czy ekstremalne zastosowania, ale przede wszystkim o dobre wyświetlanie kolorów itp.
Nie potrzebuję kart za tysiące, wystarczą mi te z najniższej półki. Wybrałem sobie dwie - jedna obsługuje DirectX 10.1, OpenCL 1.1 i OpenGL 2.1, druga DirectX 12, OpenCL 1.2 i OpenGL 4.5. Jako że już dawno temu wypadłem z rynku, to proszę o podpowiedź, czy odczuję jakieś różnice między tymi bibliotekami, używając komputerów w 99% do pracy.
restauro - 15 Wrzesień 2017, 09:00
Teoretycznie DirectX to grafika 3D i gry ,ale chyba nie do końca.
Wspomaga wielowątkowość procesorów , zawiera składniki obsługujące techniki GPGPU ,
( zajmujący się tylko obliczeniami związanymi z grafiką komputerową, umożliwia wykonywanie obliczeń ogólnego przeznaczenia, tak jak CPU. Dzięki temu wiele obliczeń, głównie obliczenia równoległe, można przeprowadzić znacznie szybciej )
Direct2D ( komponent odpowiedzialny za obsługę grafiki rastrowej)
DirectDraw (obsługuje grafikę rastrową)
Dotychczas nowy pakiet DirectX starszym układom nic nie dawał , w DirectX12 to się zmienia ,sterowniki do przyszłych wersji przez kilka lat mają wspomagać również X12 .
Testy wykazały że wydajność wzrosła 14-krotnie między DirectX 11 a DirectX 12 .
Wprawdzie dotyczy to gier ,ale w grafice 2D najprawdopodobniej ma to również przełożenie ,może nie tak wielkie ,ale zawsze .
Nie wspomniałem, że żeby uzyskać takie wyniki musimy mieć zainstalowany Win10 który obsługuje nową architekturę sterowników WDDM 2.0 ,ale ta informacja potrzebna jest raczej do obsługi programów 3D i dla graczy .
|
|