|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
CorelDRAW - grafika wektorowa - Problem z jakością
Waldemar - 12 Luty 2018, 11:44 Temat postu: Problem z jakością Witam serdecznie,
Jestem początkującym użytkownikiem Corela i mam taki problem, zapewne dla wielu z Państwa może się to wydawać proste, ale chciałem dopytać, a mianowicie, stworzyłem grafikę (parametry początkowe: format A4, kolor CMYK, 300 dpi) którą chciałem umieścić na koszulce i zapisałem jako jpeg. Na stronie internetowej pewnego sklepu, wygenerowałem wygląd koszulki z moją grafiką, ale niestety widoczne są "piksele" (wymagany format plików to jpeg, png lub tiff). W związku z tym mam pytanie, w jaki sposób zapisywać w tych formatach, aby nie było tego efektu, czy ewentualnie tworzyć na dużo większych formatach, aby po zmniejszeniu nie było takich niedoskonałości (na koszulkę można wrzucić grafikę wielkości formatu A4).
Ewentualnie gdzie mógłbym znaleźć coś w tym temacie (literatura, internet).
Pozdrawiam
Waldemar
restauro - 12 Luty 2018, 12:12
Najlepszy z tych rozszerzeń jest PNG .Jakie dokładnie parametry podają na stronie ,prawdopodobnie jest również ograniczenie wagi pliku?
Jesli upierasz się przy jpg , możesz w ustawieniach zapisu zmienić na jak najmniejszą procentowo stratę podczas kompresji .
N0carz - 12 Luty 2018, 12:45
Waldemar napisał/a: | Na stronie internetowej pewnego sklepu, wygenerowałem wygląd koszulki z moją grafiką, ale niestety widoczne są "piksele" |
Piexele mogły powstać dlatego, że te grafiki podglądów są dość mocno skompresowane.
Jeśli przy twoim wyeksportowanym do JPGu oryginalnym pliku 1:1 po powiększeniu 100% nie widać pixeli to ich też nie powinno być po wydruku. Mapy bitowe najlepiej eksportować do formatów "niestratnych" którymi są (jak powiedział już wyżej restauro) PNG z tym, że format PNG nie przenosi przestrzeni barwnej CMYK a jedynie RGB i bardziej nadaje się do zastosowań WEBowych, oraz TIF z kompresą LZW, w którym już można zapisać pracę w CMYKu bardziej nadaje się pod zastosowania drukarskie.
W twoim przypadku, jeśli grafika będzie zawierała drobne pixele to raczej nic strasznego się nie stanie gdyż podłoże (porowaty materiał koszulki) sporo niedociągnięć wybaczy i je "poukrywa". Zapisać możesz w PNG jak i TIFF bo najprawdopodobniej drukarnia do której wyślesz plik i tak będzie go drukowała cyfrowo więc czy będzie przestrzeń RGB czy CMYK, to dla nich nie będzie miało większego znaczenia.
Jeśli wstawisz plik to można będzie powiedzieć coś na ten temat więcej.
tegraf - 12 Luty 2018, 13:17
Ted 300 dpi (prawidłowo: ppi) to się nadaje do druku na dobrej kredzie. Na koszulce - jak sądzę - wystarczy coś około 100-150 ppi, a i zwykłe internetowe 72 ppi nie będzie problemem.
Trurl - 12 Luty 2018, 14:22
Nie zapisuj jako jpg, bo ten format bezpowrotnie niszczy piksele, zwłaszcza przy dużej kompresji. Największe zaufanie mam do tif, tylko że cmykowy tif formatu A4 w rozdzielczości 300 ppi waży 32 mega, a RGB 24 mega.
N0carz - 12 Luty 2018, 14:45
Trurl napisał/a: | tif formatu A4 w rozdzielczości 300 ppi waży 32 mega |
Taką wagę to chyba bez kompresji LZW co jest w dzisiejszych czasach zupełnie pozbawione sensu. Chyba że pracuje się na 20 letnim kompie gdzie dekompresowanie trwa wieki.
Przy zastosowaniu kompresji LZW waga grafiki jest względna bo zupełnie inną wagę ma grafika złożona z 3 kolorów ok (430KB), a zupełnie inną wagę zdjęcie ok 8MB (RGB ok 5,4MB)
Trurl - 12 Luty 2018, 18:32
Cytat: | Taką wagę to chyba bez kompresji LZW co jest w dzisiejszych czasach zupełnie pozbawione sensu. |
Tak, bez kompresji, bo na kompresji LZW parę razy się naciąłem. Nigdy nie kompresuję bitmap, bo to nie ma sensu, tylko stwarza problemy.
Waldemar - 27 Luty 2018, 19:31
Witam serdecznie,
Dziękuję wszystkim za pomoc.
|
|