|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
CorelDRAW - grafika wektorowa - X5 na win 10 - nie mogę skanować
transiver - 9 Luty 2020, 18:53 Temat postu: X5 na win 10 - nie mogę skanować W CorelDraw X5 "plik-pobierz obrazek-pobierz" nie działa. Zainstalowałem X5 na nowym komputerze z W10. Z problemem braku paska sobie poradziłem dzięki poradom na forum - dziękuję. Czasem jednak muszę coś pobrać ze skanera i tu problem - opcje "pobierz" i "wybierz źródło" są na szaro - nieaktywne. Skaner w drukarce Canon MG5750. Poprzednio wszystko działało na W7, drukarki nie zmieniałem.
restauro - 9 Luty 2020, 21:00
Masz zainstalowane starsze wersje Net Framework ?
https://corel.wodip.opole.pl/forum/download.php?id=10700
transiver - 9 Luty 2020, 23:05
Dzięki za odpowiedź. Tak, mam zainstalowane.
restauro - 10 Luty 2020, 14:11
Zapisanie pliku ze skanera i przeciągnięcie do CorelDraw działa ?
transiver - 10 Luty 2020, 17:44
Tak, działa, ale oprogramowanie marne i jakość słaba.
restauro - 10 Luty 2020, 18:21
A jakim masz system ,procesor ,pamięci i grafikę . Miałem podobnie w starym komputerze ,dlatego pytam . Może nie do końca , ponieważ nie pobierałem plików graficznych ze skanera a z dysku ,ale mój komputer miał osiem lat ,przyszedł więc czas na wymianę i teraz wszystko działa poprawnie .
transiver - 10 Luty 2020, 18:58
U mnie zaczęło się właśnie po wymianie - nowa płyta, 16giga Ram, Procesor i5, dyski M2 x 2 w RAID, stara została tylko karta graficzna, bo brakło forsy. Na starym sprzęcie na W7 śmigało, a teraz na W10 ze wszystkim jest lepiej, ale skanowanie spod Corela zniknęło. Chciałem zostać na W7, ale płyta i procesor zbyt nowe, nie dało się zainstalować i musiałem przejść na W10.
restauro - 10 Luty 2020, 20:27
Na Intelach specjalnie się nie znam ,mój komputer jest złożony w oparciu o AMD Ryzen , poprzedni również był z AMD .
Sprawdzałeś czy nie ma jakiegoś nowego Biosu czy Uefi dla Twojej płyty głównej ?
Ostatnio pokazały się poprawki do Intela ale to chyba bardziej związane jest z bezpieczeństwem .
https://corel.wodip.opole.pl/forum/viewtopic.php?t=11926
Teraz , kiedy więcej wiemy , może ktoś z podobnym problemem będzie znał rozwiązanie ,chociaż podstawowy to brak wsparcia dla X5 dla Windows 10 .
Sam również odpuściłem sobie CorelDraw X4 Działał na Windows 10 od poprawki do poprawki .Rozwiązałem jeden problem po jednej czy dwóch aktualizacjach pojawiał się następny ,więc przeszedłem na CorelDraw X7
transiver - 10 Luty 2020, 21:31
Dziękuję za wsparcie, przynajmniej duchowe :)
Pewnie pójdę za Twoją radą i przejdę na X7, mam już płytę, ale się ociągam, bo trzeba będzie się od nowa przyzwyczajać. Czy bardzo się różnią?
Cysorz - 10 Luty 2020, 22:27
X7 jest jedną z najlepszych wersji Draw jaka wyszła (może poza kilkoma funkcjami, które zepsuli), warto na niej pracować.
Wracają za to do tematu - jeżeli nie masz dedykowanej dla urządzenia wersji programu do skanowania, spróbuj np. VueScan - poza płatnymi istnieją także lekko okrojone wersje shareware - program niewiele ustępuje profesjonalnym aplikacjom a ładuje się i pracuje błyskawicznie. Zaletą jest to, że potrafi skanować za pomocą prawie każdego sprzętu (drzwi od stodoły nie próbowałem, resztę obsługuje ;)). Używałem go co prawda dosyć dawno temu, teraz mam inne programy do tego celu ale spróbować możesz.
transiver - 11 Luty 2020, 01:09
VueScan rzeczywiście niezły, dzięki. W najbliższą niedzielę spróbuję zainstalować X7 i zobaczę, jak mi się będzie pracowało.
Dzięki za pomoc.
|
|