|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
CorelDRAW - grafika wektorowa - Dopasowywanie obiektów do nieregularnej powierzchni krzywej
korelowicz - 25 Maj 2021, 17:20 Temat postu: Dopasowywanie obiektów do nieregularnej powierzchni krzywej Hej, mam taki problem! Mam na ekranie obiekt lub krzywą walca i teraz chodzi mi o to aby dopasować do jego nieregularnej powierzchni inne obiekty lub krzywe w ten sposób aby do niego poniekąd przylegały zgodnie z jego stanem powierzchnią. Jedyne co mi przychodzi do głowy to powstawianie obiektów na kwadracie/prostokącie, połączenie w całość, a następnie zgięcie całości w walca w ten sposób aby dwa górne i dwa dolne narożniki połączyć ze sobą. Druga koncepcja to poprzyklejanie do siatki powierzchni walca obiektów. Pytanie czy według któregoś z powyższych sposobów da się to zrobić na Corelu i jak, a może inaczej?
Chodzi mi o coś w tym stylu
lajosz - 25 Maj 2021, 18:23
Możesz to wykonać stosując narzędzie Obwiednia.
W starszych Corelach działa to prawidłowo tylko z wektorami.
Natomiast w nowszych działa również z bitmapami.
Info jak można to zrobić
Czyli łatwo i zaledwie kilkoma kliknięciami, ale .... to w tych nowszych Corelach.
W tych starszych też można, ale już nie tak łatwo.
korelowicz - 26 Maj 2021, 17:05
Beznadzieja. Właśnie obwiedni chciałem uniknąć, aż dziwne że nie da się tego zrobić w bardziej prostszy i cywilizowany sposób.
lajosz - 26 Maj 2021, 17:14
korelowicz napisał/a: | Beznadzieja. Właśnie obwiedni chciałem uniknąć, aż dziwne że nie da się tego zrobić w bardziej prostszy i cywilizowany sposób. |
Zapewne dlatego, że mało komu potrzebna taka funkcja.
Mimo to, nie wiem co w tym beznadziejnego ? ..... w Corelu 2020 to zaledwie kilka kliknięć i jak dla mnie, efekt jest zadowalający.
Natomiast jeśli chcesz niemal idealnego odwzorowania nawinięcia na bryłę, to żaden edytor wektorowy czy rastrowy tego nie zapewnia.
Zapewnia natomiast modeller 3D, gdzie na model (np. walca) możesz sobie nawinąć co chcesz i wtedy wygląda znacznie lepiej, bo .... jest nawinięte na rzeczywisty model.
korelowicz - 26 Maj 2021, 21:02
lajosz napisał/a: | Zapewne dlatego, że mało komu potrzebna taka funkcja.
|
Myślę że to jednak podstawowa funkcja jak na dzisiejsze programy grafiki wektorowej i nie rozumiem czemu nie ma takich jak opisałem w pierwszym poście. Na pewno bardziej ułatwiłoby obróbkę
lajosz - 26 Maj 2021, 22:04
Różnica oczywiście jest na korzyść tekstury na modelu 3D walca, ale ..... moim zdaniem naprawdę niewielka.
|
|