Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Problem z uruchomieniem Corel Suite X8 SE

wolekd - 27 Maj 2022, 08:07
Temat postu: Problem z uruchomieniem Corel Suite X8 SE
Mam problem z uruchomieniem Corela X8 SE.
Posiadam kilka licencji zakupionych w 2017 r. 2 miesiace temu na jednym z komputerów nagle przestał włączać się Corel. Podczas inicjowania interfejsu użytkownika program zamyka się. Przeinstalowałem ponownie, zainstalowałem nawet na innym komputerze i nie można włączyć. Napisałem do Corela, bo wygląda że coś jest nie tak z licencją, chociaż na koncie mam wszystko aktywne i nawet kasowałem instalacje dla danego klucza. Odpisali mi że mam za starą wersje żeby mi pomóc. Kupiłem szybko nową wersje żeby pracować. W tym tygodniu wywaliło ten sam problem na kolejnym komputerze. Przeinstalowanie nic nie daje.
Nie mam ochoty kupować kilku kolejnych licencji jeżeli mam już oryginalne, a sam program wykorzystuje do bardzo prostych grafik i wystarczyłaby mi wersja X3. Ogólnie przymierzam się już do innego oprogramowania ale przyzwyczajenia moje i pracowników robią swoje. A jeżeli wprowadzą tylko roczną subskrypcje, to pożegnam się z tą firmą. Dla mnie jest to celowe wymuszanie zakupu nowszej wersji.

Brak informacji o blokadzie licencji, wszystkie kupowane w x-kom.

Program instalowany na Win 7 Pro, Windows 10 home i pro.

Czy zna ktoś rozwiązanie problemu?

lajosz - 28 Maj 2022, 20:08
Temat postu: Re: Problem z uruchomieniem Corel Suite X8 SE
wolekd napisał/a:
na jednym z komputerów nagle przestał włączać się Corel.


wolekd napisał/a:
W tym tygodniu wywaliło ten sam problem na kolejnym komputerze. Przeinstalowanie nic nie daje.


wolekd napisał/a:
Dla mnie jest to celowe wymuszanie zakupu nowszej wersji.



Moim zdaniem wygląda to na CELOWE i .. co tu kryć .... chamskie przymuszanie do przejścia na subskrypcję, ale to tylko przypuszczenie, więc:

1. _ Jeśli jest to wersja OEM, czyli "przyspawana" do komputera, to upewnij się, że w tzw. międzyczasie nie zmieniałeś sprzętu w tym kompie, czyli .. nie wiem ... wymiana karty graficzne, płyty głównej, procesora, pamięci, bo wersje OEM jakiegokolwiek oprogramowania są wrażliwe na takie rzeczy i mogą się nie uruchomić na kompie w którym coś wymieniono lub chociażby tylko dołożono.

2. _ Natomiast jeśli te Twoje Corele to FULL wersje (nie OEM) , czyli można instalować na różnych kompach, to spróbuj odinstalować Corela który się normalnie uruchamia z innego kompa, po czym zainstalować na kompie sprawiającym problemy używając klucza dostarczonego wraz tą konkretną sztuką i ... jeśli problem zniknie, to już masz pewność, że to coś z licencjami nie tak.
Jeśli jednak problem pojawi się ponownie, to ... patrz punkt pierwszy.
Jeśli to nie to, czyli sprzęt nie był w żaden sposób modyfikowany, a mimo to się nie uruchamia (z inną licencją) to moim zdaniem, na 90% coś jest nie tak z systemem i/lub z jego komponentami ... np. brakuje jakiejś poprawki do systemu (update) lub bibliotek typu Microsoft Visual czy inne podobne.

Rada:
Jeśli masz FULL licencje (nie OEM) , czyli z możliwością instalacji na różnych maszynach, to:
Postaw nowy system (bez znaczenia jaki) na jakimkolwiek kompie, zaktualizuj system do najnowszego (czyli wszelkie Update itd) , zainstaluj najnowsze sterowniki do sprzętu, NIE INSTALUJ ŻADNEGO antywirusa, nie modyfikuj systemu, czyli nie wyłączaj żadnych usług, po czym zainstaluj Corela używając licencji której używałaś do pierwotnej instalacji, po czym (WAŻNE) zaktualizuj Corela, ale nie poprzez pozycję w menu Corela (aktualizacje) , bo zapewne niczego nie znajdzie, nawet jeśli aktualizacje są, tylko wejdź na oficjalną stronę Corela i stamtąd pobierz najnowsze aktualizacje dla wersji Corela która masz.

Jeśli Corel przestanie "pyskować", to .... już wiesz, że przyczyną jest system i/lub jego ustawienia, aktualizacje, biblioteki, sterowniki.

Natomiast jeśli problem się powtórzy, to .... moim zdaniem na 99% coś jest nie tak z weryfikacją licencji po stronie Corela i wtedy ... oczywiście możesz "kopać się z koniem" czyli z Corelem, co (moim zdaniem) jest bezcelowe bo i tak Ci nie pomogą, albo .... po prostu ściągasz z netu "witaminką" która traktujesz tego Corela i .... PO PROBLEMIE.
Czy to legalne .... pewnie nie, ale ... skoro masz legalną wersję programu + dowód zakupu, a mimo to NIE DZIAŁA + Corel NIE CHCE pomóc, to używając witaminki na 99% nic Ci nie grozi jeśli o sprawy prawne chodzi.

Czasami pomaga dziwny "myk", czyli .... zainstalowanie jakiejś wersji TRIAL najnowszego Corela i odinstalowanie jej.
Tzn, gdzieś kiedyś przeczytałem na zagranicznym forum o Twoim przypadku, czyli to co opisujesz mieli również inni użytkownicy Corela i że całkiem sporej grupie osób która miała takie kłopoty, pomagał w/w "myk", czyli .... po takim dziwacznym zabiegu wszystko wracało do normy, ale .... to czytałem jakieś 2-3 lata temu, więc .... nie wiem czy nadal aktualne.

Natomiast co do Corelowej pomocy, nawet w okresie wsparcia po zakupie produktu i w czasie trwania tego wsparcia, to .... SZKODA GADAĆ , czyli .... TO NIE DZIAŁA.
Piszesz do nich, po czym "już" po pół roku masz odpowiedź typu ..... /// Nasza firma przygląda się problemowi i ... dokładamy wszelkich starań żeby kolejne wersje naszych produktów pozbawione były wad ... bla .. bla ... bla ///

Oganesson - 29 Maj 2022, 07:53

Przywrócić ustawienia fabryczne.Tutaj jest to opisane jak to zrobić https://corel.wodip.opole.pl/forum/viewtopic.php?t=10197

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group