Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Logo w corelu

plochaczek - 15 Wrzesień 2006, 14:10
Temat postu: Logo w corelu
Jak zrobic logo w corelu, np. wiewiórke od podstaw.
Asdef - 16 Wrzesień 2006, 20:41

zdajesz sobie sprawę że napisanie tutoriala, mija się z celem na forum?

aha, proponuje sobie kupić książkę, przerabiać tutki i zacząć działać :)

na gotowca nie licz, a jeśli chcesz wiedzieć jak zrobić wiewiórkę czy inne latające "dziadostwo" po drzewach, musisz poznać ten program na 100% ;)

aha – nie zniechęcaj się, pomimo dalekiej drogi przed tobą... zaczynaj od prostych logotypów, a sukces przyjdzie z czasem :-P

plochaczek - 18 Wrzesień 2006, 10:11

gdybym liczyl na gotowca to bym napisal, podalem wiewiorke jako prosty przyklad, rownie dobrze moze to byc kwiat lub stolek. Chodzi mi o nakierunkowanie, jak sie powinno robic logo, narzedzia, jak zapisac (gif?) nic wiecej. jesli ktos bylby tak mily i odpowiedziial bede wdzieczny.
anonymus - 18 Wrzesień 2006, 11:16

MUSISZ wiedzieć, co chcesz zrobić - a na konkretne pytania "jak" i "czym" chętnie odpiszemy jak będziesz znał już podstawy, bo w innym wypadku to jak ślepemu opowiadać o kolorach...
plochaczek - 18 Wrzesień 2006, 12:27

znam podstawy, nienajgorzej nawet. wiec bede wiedziec o czym mowa, jesli juz ktos cos powie wogole, bo na razie nie widze chetnych..
anonymus - 18 Wrzesień 2006, 14:29

OK, to na początek kilka cech, które takowe logo powinno posiadać:
1. kolor 32-bitowy (CMYK)
2. format całkowicie wektorowy
3. jeżeli używasz czcionki, wybierz prostą i czytelną, ale zawsze ją trochę zmień, chociażby miał to być tylko kerning
4. warstwy niższe nie maskowane, ale strimowane
5. zawsze wypełnienia, nigdy outline (jak dla ploterów tnących)
6. jeżeli możesz, ogranicz kolory do maksimum 3-4 (jeżeli nie ma przejść tonalnych)
7. wersja 1-kolorowa (jak 1-bitowa) musi być równie czytelna co pełnokolorowa...

Pooglądaj sobie przykłady, np. :tutaj: lub :tutaj:. Nie bój się zadawać pytań, ale unikaj takich bardzo ogólnych, bo nie chodzi o to, żeby kogoś za rączkę do celu prowadzić ;)
I jeszcze jeden bardzo przydatny link - :księga znaku:.

plochaczek - 18 Wrzesień 2006, 15:05

I wielkie dzieki!!! Wszelkie linki zawsze mile widziane! Super. Jeszcze raz dziekuje. Pozdrawiam.
Asdef - 18 Wrzesień 2006, 21:29

Kto ci powiedział, że nikt Ci pomóc nie chcę??

Zacznij robić takie logo, jak będziesz miał czymś problem i zapytasz to na pewno ktoś ci pomoże… wyłożenie tobie projektu na stół i tak ci nic nie da, skoro ty nie będziesz wiedział jak był zrobiony… mam prawo tak przepuszczać po Twoim pytaniu, prośbie

Ja ci mogę teoretycznie powiedzieć, jak robić… na pewno nie rysować tego myszką odręcznie, bo to się mija z celem… chyba że masz tablet, jeżeli go nie masz, to proponuje rysować obiekty i przycinać je za pomocą narzędzi w corel…

Fajnym treningiem, który mi również pomógł w opanowaniu ruchy myszką to że importowałem sobie bitmapę, prostego przedmiotu i obrysowywałem odręczni wyginałem za pomocą kształtu (narzędzia) ustawiałem różne węzły i wyginałem proste łączyłem je i nadawałem im odpowiednich barw… i jakoś dalej pracuje nad techniką – to pomaga

Aha, dobrym wyjściem kupić jakieś sobie ćwiczenia – to ci mówię w dobrej radzie, a nie cynizmem

PS. Zapuść żurawia do DC++ (sieć P2P) tam ktoś na pewno udostępnił projekty swoje :)

Andrzej-Ludwik - 22 Wrzesień 2006, 09:56

Amba napisał/a:
OK, to na początek kilka cech, które takowe logo powinno posiadać:
1. kolor 32-bitowy (CMYK)
2. format całkowicie wektorowy
3. jeżeli używasz czcionki, wybierz prostą i czytelną, ale zawsze ją trochę zmień, chociażby miał to być tylko kerning
4. warstwy niższe nie maskowane, ale strimowane
5. zawsze wypełnienia, nigdy outline (jak dla ploterów tnących)
6. jeżeli możesz, ogranicz kolory do maksimum 3-4 (jeżeli nie ma przejść tonalnych)
7. wersja 1-kolorowa (jak 1-bitowa) musi być równie czytelna co pełnokolorowa...



Kilka drobiazgów do powyższego
ad 3 - nie widzę żadnego uzasadnienia dla "zmieniania zawsze", tym bardziej że zmiana przykładowego kerningu to żadna zmiana.
ad 4 - pracując nad logo, a nie ilustracją, nie ma potrzeby uzywania warstw.
ad 6 - Logo powinno zawierać jak najmniejszą możliwą ilość kolorów i przejścia tonalne nie mają tu nic znaczenia
ad 7 wersja achromatyczna /czarnobiała/ powinna być sprawdzana również w kontrze /negatyw/

Dodam że zabrakło mi dwu rzeczy
1. szkicuj najpierw na papierze, aby siadając do kompa wiedzieć choćby w przybliżeniu co chcesz zrobić.
2. w pierwszej fazie budowania logo nie uzywaj koloru - pracuj w czerni i bieli - to pomaga zapanować nad kształtem.

Pozdrawiam

anonymus - 22 Wrzesień 2006, 19:55

Andrzej-Ludwik napisał/a:
ad 3 - nie widzę żadnego uzasadnienia dla "zmieniania zawsze", tym bardziej że zmiana przykładowego kerningu to żadna zmiana.
Nie chodzi o "zawsze", ale o sam fakt, np.:

pomijając fakt, że żadna czcionka nie ma idealnego kerningu, więc w dobrym tonie jest to zrobić ręcznie...


Andrzej-Ludwik napisał/a:
ad 4 - pracując nad logo, a nie ilustracją, nie ma potrzeby uzywania warstw.
A tutaj Kolego to już herezję szerzysz - ale jeżeli nie wiesz o co chodzi w rysunku poniżej, to chętnie wyjaśnię ;)

Pozdrawiam ;)

Andrzej-Ludwik - 22 Wrzesień 2006, 21:04

Chętnie posłucham Twoich wyjaśnień :) o NIEZBĘDNOŚCI warstw

PS Tym chętniej że, jak twierdzisz, kerning to zmiana w czcionce :)

anonymus - 23 Wrzesień 2006, 00:18

Nie chce mi się wdawać w dyskusje "o wyższości Świąt...", więc w miarę krótko: należy odróżnić pojęcie warstw w (n.p.) PS od warstw w CD bo to zupełnie inna filozofia, a moje tłumaczenie nie tyczyło zastosowania zaawansowanego* tychże a jedynie uświadomienia, że to, co w widoku ogólnym wygląda dobrze, przy praktycznym zastosowaniu (np. cięciu na ploterze) może się nie sprawdzić. Szczegółów się nie czepiam, bo jeżeli jesteś zaawansowanym użytkownikiem to takie wyjaśnienia mijają się z celem...

A "kerning" najprościej ujmując to modyfikacja odstępu pomiędzy dwoma konkretnymi literami - ale przecież dobrze o tym wiesz, więc nie dam się sprowokować ;).

* W praktyce potrafi zaoszczędzić to niejednokrotnie masę czasu!

Andrzej-Ludwik - 23 Wrzesień 2006, 00:51

Amba napisał/a:
Nie chce mi się wdawać w dyskusje "o wyższości Świąt...", więc w miarę krótko: należy odróżnić pojęcie warstw w (n.p.) PS od warstw w CD bo to zupełnie inna filozofia, a moje tłumaczenie nie tyczyło zastosowania zaawansowanego* tychże a jedynie uświadomienia, że to, co w widoku ogólnym wygląda dobrze, przy praktycznym zastosowaniu (np. cięciu na ploterze) może się nie sprawdzić. Szczegółów się nie czepiam, bo jeżeli jesteś zaawansowanym użytkownikiem to takie wyjaśnienia mijają się z celem...

A "kerning" najprościej ujmując to modyfikacja odstępu pomiędzy dwoma konkretnymi literami - ale przecież dobrze o tym wiesz, więc nie dam się sprowokować ;).

* W praktyce potrafi zaoszczędzić to niejednokrotnie masę czasu!


Mówisz o PS czyli jak rozumiem post script, warstwy na CD czyli płycie?? Żartuję, ale wybacz sam mnie prowokujesz.

Co to takiego ten "widok ogólny" i co ma do praktycznego zastosowania na ploterze?? i gdzie tu upakować te warstwy??

Co do kerningu, naturalnie że wiem :) i chcę cię sprowokować, ale jak widać sam się podkładasz. Kerning nie jest ŻADNĄ modyfikacją czcionki, bo tak jak napisałeś zresztą to jedynie modyfikacja wielkości świateł międzyliterowych. Krój pisma nie sklada się ze świateł a znaków. Zmiana czcionki wystepuje wtedy gdy ingerujemy w kształt pojedynczej litery/znaku. Bzdurą jest również stwierdzenie że wszystkie fonty, czcionki w wersji elektronicznej, mają zły kerning. Mają prawidłowy kerning tak w wersji oryginalnej lub gdy były spolszczane przez fachowca. Drobiazg, ktorego nie zauważasz, kroje pisma, ogólnodostępne, nie powstają na użytek jednego słowa. Czym innym jest kerning w litym tekście, czym innym w logotypie.

anonymus - 23 Wrzesień 2006, 09:58

No tak, dopiero od 1993 roku w dtp siedzę więc nic dziwnego, że podstaw nie znam...
Andrzej-Ludwik - 23 Wrzesień 2006, 10:04

Nie bądź taki samokrytyczny :) wszyscy się zegoś uczymy cały czas.
kreart - 10 Październik 2006, 01:49

właśnie się nauczyłem że logo się tworzy dogryzaniem na forum... Każdy z nas ma jakąś wiedzę, nie negujcie jej w czambuł... być moze to tylko kwestia jej przekazu. Nie każdy z uczestników będzie wiedział choćby o przestrzeni CMYK czy RGB tak jak i nie kazdy wie co to ploter i czemu sie nie wytnie Twój napis prawidłowo ten po lewej a ten po prawej tak....

Trochę szacunku do swojej wiedzy panowie, a przede wszystkim do jej przekazywania innym.

Asdef - 10 Październik 2006, 22:41

kreart napisał/a:
tak jak i nie kazdy wie co to ploter

apropo plotera, widziałem kiedyś to w jakimś programie drukarskim na discowery czy czymś jakiś czas temu... ponoć jest tylko do grafiki wektor, ale czy jak by np w bitmapowej dorównać pixelowo do tak dużego arkusza, to czy nadrukuje się np jakaś reklama? - czy nawet to nie ruszy do druku? Jak będzie to inna grafika niż wektorowa?

:roll:

anonymus - 10 Październik 2006, 23:19

Hmmm... A możesz troszkę jaśniej? I o jaki ploter chodzi - tnący czy drukujący?
Asdef - 10 Październik 2006, 23:33

Amba napisał/a:
Hmmm... A możesz troszkę jaśniej? I o jaki ploter chodzi - tnący czy drukujący?
do drukowania
anonymus - 11 Październik 2006, 00:46

Mimo wszystko dalej nie do końca rozumiem, ale może to dlatego, że trochę pora późna ;)
Ploter wydrukuje Ci to samo, co widzisz na ekranie (pomijam ICC), zwłaszcza jeżeli zapiszesz do *.pdf/X-3 (lub do każdego innego natywnego pliku postscriptowego)...

lmyk - 11 Październik 2006, 08:21

Na ploterach drukujących raczej z wektora się nie drukuje, drujk jedziesz z eps tiff lub jpg czasem zdarzają się inne formaty, chyba że chodzi o druk na zwykłych maszynach drukarskich to jedziesz z pdf, a jeżeli chodzi o ploter tnący to w podglądzie szkieletowym musi być tak jak chcesz, czyli jak obiekty nachodzą na siebie to dokładnie tak wytnie.
Pozdrawiam :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group