Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Specyficzny tekst

PEK - 11 Lipiec 2009, 22:37
Temat postu: Specyficzny tekst
Rzeczywistość zmusiła mnie do przesiadki z PS na Corela i chciałbym w nim zrobić takie coś:

Z takiego czegoś:
Plik w corelu 12

Jako, że nie znam się zbytnio na Corelu, to prosiłbym o rozwiązanie problemu najlepiej w formie mini tutorialu.

JarekDRAW - 12 Lipiec 2009, 17:01

Witam, nic prostszego tylko nie na tej czcionce, wystarczy skorzystać z szybkiego kadrowania.
Zaznaczasz te strzałki / Efekty/Szybkie kadrowanie i grubą strzałką klikasz w tekst, musisz tylko w opcjach/Edycja odptaszyć automatycznie wyśrodkuj kadry opisałem to w dziale tutoriali pod POWER cLIP szybkie kadrowanie.

Pozdrawiam

nev555 - 12 Lipiec 2009, 17:18

To może taki w miarę szybki sposób :)
Najpierw kopiujesz sobie ten tekst np. narzędziem Rozmieszczenie>Transformacje>Położenie wpisujesz w oś Y -40 i Zastosuj do duplikatu. Teraz klikasz na kopię tekstu i robisz Ctrl+K (Rozłącz), włączasz sobie widok szkieletowy i usuwasz czarny cień tego tekstu, zostawiasz tylko co ma być żółte. Po usunięciu cienia zaznaczasz to co zostało i używasz Ctrl+L (Połącz). Teraz wrzucasz obiekt na swoje miejsce przy okazji dając mu kolor żółty, zrób też my nieduży nadrukowany kontur kolorze żółtym.
Teraz nasz żółty tekst i używasz Rozmieszczenie>Kształtowanie>Kształtowanie i Część wspólna, klikasz nasz "Część wspólna z" i zaznaczasz te czerwone trójkąty, jeszcze tylko usuwasz całe trójkąty i gotowe :)

JarekDRAW napisał/a:
Witam, nic prostszego tylko nie na tej czcionce, wystarczy skorzystać z szybkiego kadrowania.

heh, też chciałem o tym napisać :)

PEK - 12 Lipiec 2009, 19:46

Bardzo dziękuję za pomoc.
Mogę pół żartem, pół serio powiedzieć, że po Waszych wskazówkach moja wiedza nt. Corela wzrosła dwukrotnie :)
Wrzucam efekt mej pracy - wyklejoną szybkę, może komuś się spodoba: