Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - CorelDraw X3 PL

spider - 15 Styczeń 2007, 00:17
Temat postu: CorelDraw X3 PL
Używam programu CorelDraw X3 PL. Mam taki obrazek



który skopiowałem ze strony WWW na dysk twardy.
Wymiary 99 × 87. W jak możliwie najlepszy sposób go powiększyć do rozmiaru 240 × 320 żeby nie stracić na jakości.

jagna - 15 Styczeń 2007, 04:38

Cześć, takie obrazki z website mają bardzo małą rozdzielczość i niestety niewiele możesz z tym zrobić.

Ja osobiście pewnie bym to po prostu przerysowała w corelu i wysłala jako bitmapę (polecam Corel Trace:))

jagna - 15 Styczeń 2007, 04:48

aaaaaaaaaaa co mi tam.
Masz tu link do powiększonego znaczka narysowanego w Corelu X3

spider - 15 Styczeń 2007, 04:59

jagna wysłałem ci pw możesz mi odpisać na ten numer co ci wysłałem...
trance01 - 16 Styczeń 2007, 10:30

"Dla chcącego nic trudnego" :mrgreen:
spider - 16 Styczeń 2007, 20:56

czy możesz powiedzieć mi Jagienko jak to zrobiłaś, ponieważ naprawde nie moge sobie z tym poradzić...
jagna - 17 Styczeń 2007, 00:38

no dobra, napisze tutorial dla ciebie:)

Nie zawsze wiem jak przetłumaczyć angielskie nazwy więc czasami będę używać oryginalnych nazw.

Daj mi kilka godzin (bo jestem teraz w pracy)

jagna - 17 Styczeń 2007, 05:13

no dobra, tutorial dla ciebie:)

1. Zaczynam zwykle od ściągnięcia bitmapy i zablokowania jej w Corelu (import - prawy klik na bitmapę - lock object).

2. Rysuję prostokąt tak by zawarł w sobie trójkąt z bitmapy i zamieniam go na krzywe (Ctr+Q) a następnie zaznaczam lewy górny węzeł i klikam + (co daje mi dodatkowy węzeł dokładnie na środku odcinka) i usuwam niepotrzebne już dwa węzły z prawej i lewej strony. (Trójkąt możesz również pobrać od razu z gotowych obiektów:)).

załącznik 01.gif

3. Ustawiam grubość obrysu tak by pokryła czerwoną linię obrysu na bitmapie i zaokrąglam jej kąty.

załącznik 02.gif

4. Zamieniam obrys w obiekt (Ctrl+Shift+Q). Jeśli uruchomisz teraz podgląd drucianej siatki zobaczysz, że masz obiekt, który powstał ze zmienienia obrysu i odpowiadający jego grubości oraz nadal masz kontur trójkąta. Zaznacz trójkąt i nadaj mu kolor. Zaznacz obrys i nadaj mu kolor.

5. A teraz do słuchawek. Zacznij od narysowania kwadratu, w którym wpisze się opaska od słuchawek. Zaokrąglasz rogi jak na rysunku (z wartością 95) i otrzymujesz kształt zbliżony do okręgu. Nadaj konturowi odpowiednią grubość, która pokryje się z grubością linii na bitmapie.

załącznik 03.gif

6. Zaznacz węzeł, kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz z opcji rozłączenie. Skasuj wszystkie niepotrzebne węzły aż do uzyskania półokręgu. Zamień kontur w obiekt (Ctrl+Shift+Q).

załącznik 04.gif

7. Narysuj prostokąt, który będzie miał ten sam rozmiar jak słuchawka na rysunku. Zaokrąglij rogi (55). Narysuj drugi prostokąt, którym przytniesz poprzedni. Zaznacz oba obiekty i idź do: Arrange - shaping - back minus front.

załącznik 05.gif
załącznik 06.gif

8. Nadaj nowemu obiektowi kolor i zrób jego duplikat w lustrzanym odbiciu (po zaznaczeniu kliknij + a potem na górnej belce narzędziowej wybierz "mirror";).

załącznik 07.gif

9. Z wciśniętym Ctrl przesuń nowy obiekt do żądanej pozycji. Zaznacz oba "uszy" i łączącą je linię a następnie użyj narzędzia "weld"; do połączenia ich w całość. Nadaj odpowiednie kolory.

A potem to już twoja głowa co chcesz z tym zrobić :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group