|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
CorelDRAW - grafika wektorowa - CorelDraw X3 PL
spider - 15 Styczeń 2007, 00:17 Temat postu: CorelDraw X3 PL Używam programu CorelDraw X3 PL. Mam taki obrazek
który skopiowałem ze strony WWW na dysk twardy.
Wymiary 99 × 87. W jak możliwie najlepszy sposób go powiększyć do rozmiaru 240 × 320 żeby nie stracić na jakości.
jagna - 15 Styczeń 2007, 04:38
Cześć, takie obrazki z website mają bardzo małą rozdzielczość i niestety niewiele możesz z tym zrobić.
Ja osobiście pewnie bym to po prostu przerysowała w corelu i wysłala jako bitmapę (polecam Corel Trace:))
jagna - 15 Styczeń 2007, 04:48
aaaaaaaaaaa co mi tam.
Masz tu link do powiększonego znaczka narysowanego w Corelu X3
spider - 15 Styczeń 2007, 04:59
jagna wysłałem ci pw możesz mi odpisać na ten numer co ci wysłałem...
trance01 - 16 Styczeń 2007, 10:30
"Dla chcącego nic trudnego"
spider - 16 Styczeń 2007, 20:56
czy możesz powiedzieć mi Jagienko jak to zrobiłaś, ponieważ naprawde nie moge sobie z tym poradzić...
jagna - 17 Styczeń 2007, 00:38
no dobra, napisze tutorial dla ciebie:)
Nie zawsze wiem jak przetłumaczyć angielskie nazwy więc czasami będę używać oryginalnych nazw.
Daj mi kilka godzin (bo jestem teraz w pracy)
jagna - 17 Styczeń 2007, 05:13
no dobra, tutorial dla ciebie:)
1. Zaczynam zwykle od ściągnięcia bitmapy i zablokowania jej w Corelu (import - prawy klik na bitmapę - lock object).
2. Rysuję prostokąt tak by zawarł w sobie trójkąt z bitmapy i zamieniam go na krzywe (Ctr+Q) a następnie zaznaczam lewy górny węzeł i klikam + (co daje mi dodatkowy węzeł dokładnie na środku odcinka) i usuwam niepotrzebne już dwa węzły z prawej i lewej strony. (Trójkąt możesz również pobrać od razu z gotowych obiektów:)).
załącznik 01.gif
3. Ustawiam grubość obrysu tak by pokryła czerwoną linię obrysu na bitmapie i zaokrąglam jej kąty.
załącznik 02.gif
4. Zamieniam obrys w obiekt (Ctrl+Shift+Q). Jeśli uruchomisz teraz podgląd drucianej siatki zobaczysz, że masz obiekt, który powstał ze zmienienia obrysu i odpowiadający jego grubości oraz nadal masz kontur trójkąta. Zaznacz trójkąt i nadaj mu kolor. Zaznacz obrys i nadaj mu kolor.
5. A teraz do słuchawek. Zacznij od narysowania kwadratu, w którym wpisze się opaska od słuchawek. Zaokrąglasz rogi jak na rysunku (z wartością 95) i otrzymujesz kształt zbliżony do okręgu. Nadaj konturowi odpowiednią grubość, która pokryje się z grubością linii na bitmapie.
załącznik 03.gif
6. Zaznacz węzeł, kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz z opcji rozłączenie. Skasuj wszystkie niepotrzebne węzły aż do uzyskania półokręgu. Zamień kontur w obiekt (Ctrl+Shift+Q).
załącznik 04.gif
7. Narysuj prostokąt, który będzie miał ten sam rozmiar jak słuchawka na rysunku. Zaokrąglij rogi (55). Narysuj drugi prostokąt, którym przytniesz poprzedni. Zaznacz oba obiekty i idź do: Arrange - shaping - back minus front.
załącznik 05.gif
załącznik 06.gif
8. Nadaj nowemu obiektowi kolor i zrób jego duplikat w lustrzanym odbiciu (po zaznaczeniu kliknij + a potem na górnej belce narzędziowej wybierz "mirror";).
załącznik 07.gif
9. Z wciśniętym Ctrl przesuń nowy obiekt do żądanej pozycji. Zaznacz oba "uszy" i łączącą je linię a następnie użyj narzędzia "weld"; do połączenia ich w całość. Nadaj odpowiednie kolory.
A potem to już twoja głowa co chcesz z tym zrobić :)
|
|