Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

Corel PHOTO-PAINT - Lustrzane odbicie

DzumA - 78 - 25 Styczeń 2010, 21:59
Temat postu: Lustrzane odbicie
Jak najszybciej zrobić precyzyjny efekt lustrzanego odbicia na pudełku trójwymiarowym.
wawel - 26 Styczeń 2010, 09:20

Odbij w pionie, odbij w poziomie sie nie sprawdza?
pozdr.

DzumA - 78 - 26 Styczeń 2010, 10:03

nie sprawdza się na bocznej ścianie pudełka.
Ja bawię się w wycinanie przedniej części i bocznej części i dopiero wtedy dopasowywanie każdego z tych elementów - ale to pracochłonne i nie zawsze precyzyjne - tym bardziej że nie mam pomysłu żeby zrobić to w DRAW !

Może ktoś radzi sobie lepiej z tym ?
załączyłem samo pudełko - i proszę o Wasze sugestie.

lechnik - 26 Styczeń 2010, 10:45

DzumA - 78 napisał/a:
... bawię się w wycinanie przedniej części i bocznej części i dopiero wtedy dopasowywanie każdego z tych elementów - ale to pracochłonne i nie zawsze precyzyjne ... .


niestyty to jedyna mozliwość - z prowadnocami nie jest to takie trudne i pracochłonne

ps z tego co wiem jest taki filtr do photoshopa - kiedys go uzywałem robił bładne cienie i odbiocia

wawel - 26 Styczeń 2010, 10:57

DzumA - 78 napisał/a:
...tym bardziej że nie mam pomysłu żeby zrobić to w DRAW !
załączyłem samo pudełko - i proszę o Wasze sugestie.


Tu wystarczy tez Draw, odbicie lustrzane, ukosowanie, lub perspektywa i mozna cale takie pudelko zrobic z wersji rozlozonej do zlozonej plus te odbicia.
Majac to w Draw, lub w PP odbijajac taka scianke dodajac ukosowanie/znieksztalcanie mozna to zrobic. I nie trwa to dlugo.
pozdr.

DzumA - 78 - 26 Styczeń 2010, 10:59

lechnik / wawel

jeżeli mówisz o COREL DRAW - to powiedz jak transformujesz mapę bitową po wycinaniu - perspektywa nie jest przecież aktywna na mapie bitowej.
Ukosowanie - nie znam tego ??

Powiedzmy że ścianę boczną - ok - po wycięciu dopasuję lustrzanym odbiciem - ale ścianę przednią już nie !!!!!!!!!!!

lechnik - 26 Styczeń 2010, 11:05

DzumA - 78 napisał/a:
lechnik

jeżeli mówisz o COREL DRAW - to powiedz jak transformujesz mapę bitową po wycinaniu.
Powiedzmy że ścianę boczną - ok - po wycięciu dopasuję lustrzanym odbiciem - ale ścianę przednią już nie !!!!!!!!!!!



sorki nie miałem na mysli draw tylko PP niestety draw nie potrafi tego ładnie zrobic (o ile wiem) PP tez mam prowadnice jak w nim zrobisz zawsze mozesz do corealka wstawić

wawel - 26 Styczeń 2010, 11:13

DzumA - 78 napisał/a:

jeżeli mówisz o COREL DRAW - to powiedz jak transformujesz mapę bitową po wycinaniu - perspektywa nie jest przecież aktywna na mapie bitowej.


Skad ta mapa bitowa, skoro na bocznych sciankach sa teksty, logo, kod, paskowy itp.

Chyba ze masz takie gotowe pudelko w rastrach.

Tymniemniej aksonometria, czy perspektywa nie dziala? - w filtrach w Draw.

DzumA - 78 napisał/a:

Ukosowanie - nie znam tego ?? .


czyli pochyl, dziala na wektorach jak i na mapach bitowych.


DzumA - 78 napisał/a:

Powiedzmy że ścianę boczną - ok - po wycięciu dopasuję lustrzanym odbiciem - ale ścianę przednią już nie !!!!!!!!!!!


jak wyzej, przez pochyl.

Majac tez taki plik w draw mozna latwo sie przelanczac do PP i bardziej zlozone operacje na mapach bitowych zrobic.

DzumA - 78 - 26 Styczeń 2010, 11:19

Ale dla uzupełnienia pudełko mam w formie rastrowej !!!!!!!!!!

OK - poradziłem sobie
zapomniałem o POCHYLANIU - tego mi było trzeba - dzięki wawel

ale i tak jest z tym dużo zabawy żeby idealnie dopasować !!!

wawel - 26 Styczeń 2010, 13:22

CorelDRAW jest b. uniwersalny. Mozna by napisac ksiazke "Ukryte mozliwosci CorelDRAW." ;-) o ps elements juz ktos cos takiego napisal. :-) czyli cos dla p. Rolanda ;-)
pozdr.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group