Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Pasek na stronie

Atrax - 2 Marzec 2010, 14:58
Temat postu: Pasek na stronie
Więc przechodzę od razu do rzecz.

Obrobiłem 200 stron i zorientowałem się że pasek pod nagłówkiem mam w postaci RGB. Zatem przerobiłem to na CMYK

I teraz pytanie do Was :)

Jak będzie w drukarni to drukowane tak jak w stronie przykładowej. Sam tekst bez zdjęć. Czy wystarczy to mieć w CMYK czy np. mam ustawić kolorystykę czarno- białą.

Nie znam się na drukarniach jak to robią.

Chodzi o to by nie było to liczone jako grafika tylko jako tekst.

http://www.sendspace.pl/f...2f04416a6f01774

wawel - 2 Marzec 2010, 15:24

Niepotrzebnie trzymasz ten pasek w postaci mapy bitowej, wystarczylby zwykly prostokat, lub linia.
Zamieniles ten pasek z rgb na cmyk wartosci tego sa takie C,M,Y =0, K=100.
Czyli druk 1 koloru tylko czarnego. Nie wiem jak to wyglada na pozostalych stronach.
Czyli w tym konkretnym przypadku drukowany bedzie tylko czarny (teksty, i linia nad przypisami i ta gorna.) Nie bedzie to oddzielnie drukowane (tekst osobno, a zdjecie czarne osobno).
pozdr.

Atrax - 2 Marzec 2010, 18:37

Czyli może tak zostać ? Wszystko się wydrukuje bez dodatkowych opłat? Reszta tak samo jest.

PS. Wawel jesteś the best bez Ciebie nie dałbym sobie rady :) PIWO Ci się należy! :mrgreen:

wawel - 2 Marzec 2010, 19:38

Atrax napisał/a:
Czyli może tak zostać ? Wszystko się wydrukuje bez dodatkowych opłat? Reszta tak samo jest.

Jak musi ;-) , lepiej by bylo zamienic te linie z mapy bitowej na wektor (zeby sie nie napracowac zbytnio mozna zrobic jedna i potem wrzucic to na master layer/warstwa glowna., ale wlasciwie moze zostac...jesli jestes pewny ze na pozostalych stonach nie ma wiekszej liczby kolorow. Powinienes placic tak jak za jeden kolor. I nie wazne czy to offset czy druk cyfrowy bo tu i tu to bedzie jeden kolor - czarny.