| |
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
CorelDRAW - grafika wektorowa - Wycinanie napisu z jpg
nivram - 3 Marzec 2010, 02:02 Temat postu: Wycinanie napisu z jpg Mam takie pytanie. Chciałbym wyciąć dokładnie sam napis (logo) z okładki płyty zapisanej w jpg. W photoshopie kiedy używam różdżki krawędzie są poszarpane i ktoś mi doradził że idealnie jest zrobić to w Corelu. Nigdy nie używałem tego programu. Czy mogę prosić o radę jak to zrobić?
wawel - 3 Marzec 2010, 08:20
Idealnie to jest to zrobic w Corelu, ale nie wycinajac tylko wektoryzujac czyli zamieniajac mape bitowa na wektor (grafike skalowalna o ostrych krawedziach.)
Obrysowuje sie za pomoca krzywych logo i wypelnia kolorem zamkniete obszary krzywej.
A wyciac mozna i w ps-ie i Photo-Paint i w CorelDRAW.
O wycinaniu masz tutaj za pomoca CorelDRAW:
http://corel.wodip.opole....topic.php?t=632
pozdr.
Trurl - 3 Marzec 2010, 14:36
Zaimportuj tego jotpega i obrysuj krzywymi. Wszystkie automaty są do niczego. A p PhotoShopie, jeśli różdżka daje dobry rezultat, to tak uzyskaną maskę możesz zamienić na ścieżkę i tę ścieżkę wyeksportuj jako *.ai, po czym zaimportuj do Corela. Jeśli jednak maska wykonana różdżką jesty dziadowska - piszesz, że jest poszarpana, a węc jotpeg jest kiepski (zapewne małej rozdzielczości i piksele - jak to w jotpegach są poniszczone), to pozostaje Ci tylko odrysować logo w Corelu. Ale nie pękaj, to łatwe, odrysowywałem tak różne rzeczy milion razy...
nivram - 3 Marzec 2010, 19:09
Dzięki. A jakaś rada jak to dokładnie obrysowywać? Rozumiem że to się robi przez Krzywe Beziera. Ale jak to ustawić żeby się ładnie trzymało krawędzi na różnych zakrętach i zawijasach?
Trurl - 3 Marzec 2010, 19:33
Trudno szybko odpowiedzieć - musiałbym zrobić bardzo obszerny i długi wykład. Popróbuj najpierw rysowania krzywymi. Zapoznaj sie z punktami kontrolnymi (na końcach węzła) pobaw się nimi. Weż pod uwagę, że mogą być różne rodzaje węzłów: węzły prostej i węzły krzywej. Węzły krzywej mogą być z kolei:
1. symetryczne albo nie;
2. gładkie;
3. ostre.
Musisz także nauczyć się tworzyć krzywe zamknięte (tzn. łączyć pierwszy węzeł z ostatnim), dzielić krzywe na kilka mniejszych, a także łączyć kilka krzywych w jedną.
Opanuj to najpierw, a potem narysuj to logo. Pamiętaj przy tym, że krzywa powinna mieć jak najmniej węzłów. Oczywiście zbędne węzły można usunąć, a w razie potrzeby - można dodać nowe.
I dla kompletu wiedzy opanuj także:
1. spawanie (weld);
2. łączenie (combine);
3. przycinanie (trim);
4. część wspólną (intersection);
oraz różnice między tymi przekształceniami. Uzmysłów też sobie, czym się różni łączenie od grupowania...
Jakby co, to śmiało pytaj - odpowiem, ale po kolei.
restauro - 3 Marzec 2010, 19:38
Tu masz podstawy dotyczące krzywych
http://corel.wodip.opole....ywe_beziera.htm
Podstawy obsługi programu
http://corel.wodip.opole.pl/
nivram - 3 Marzec 2010, 20:16
| Trurl napisał/a: | Trudno szybko odpowiedzieć - musiałbym zrobić bardzo obszerny i długi wykład. Popróbuj najpierw rysowania krzywymi. Zapoznaj sie z punktami kontrolnymi (na końcach węzła) pobaw się nimi. Weż pod uwagę, że mogą być różne rodzaje węzłów: węzły prostej i węzły krzywej. Węzły krzywej mogą być z kolei:
1. symetryczne albo nie;
2. gładkie;
3. ostre.
Musisz także nauczyć się tworzyć krzywe zamknięte (tzn. łączyć pierwszy węzeł z ostatnim), dzielić krzywe na kilka mniejszych, a także łączyć kilka krzywych w jedną.
Opanuj to najpierw, a potem narysuj to logo. Pamiętaj przy tym, że krzywa powinna mieć jak najmniej węzłów. Oczywiście zbędne węzły można usunąć, a w razie potrzeby - można dodać nowe.
I dla kompletu wiedzy opanuj także:
1. spawanie (weld);
2. łączenie (combine);
3. przycinanie (trim);
4. część wspólną (intersection);
oraz różnice między tymi przekształceniami. Uzmysłów też sobie, czym się różni łączenie od grupowania...
Jakby co, to śmiało pytaj - odpowiem, ale po kolei. |
Dzięki za pomoc. Nie lubię robić kłopotu, ale niestety jestem w tym zielony.
Rozumiem że tą krzywą rysuje tak że robię punkty co pewien czas na krawędzi litery. Np. O. I to jest w miarę jasne. Ale jak to potem wygładzić żeby było owalne?
Trurl - 4 Marzec 2010, 01:00
1. Klikasz narzędziem Krzywe Beziera w miejscu, gdzie masz postawić pierwszy punkt.
2. Klikasz narzędziem Krzywe Beziera w miejscu, gdzie ma być drugi punkt, ale nie puszczasz klawisza myszy, tylko ciągniesz, kształtując łuk wokół tego punktu. pojawiają się wokół punktu Beziera dwa punkty na końcach odocinka przechodzącego przez ten punkt. Ich odległość i kierunek odcinka na którym leżą są parametrami krzywizny łuku wokół tego punktu.
3. Stawiasz pozostałe punkty krzywej i kształtujesz krzywizny wokół nich - patrz pkt 2.
4. Operujesz punktami krzywej i końcami Beziera, dopasowując krzywą do podkładu. W razie potrzeby zmieniasz charakter węzłów - patrz początek mojego poprzedniego postu. A zresztą zacytuję siebie:
| Cytat: | Weż pod uwagę, że mogą być różne rodzaje węzłów: węzły prostej i węzły krzywej. Węzły krzywej mogą być z kolei:
1. symetryczne albo nie;
2. gładkie;
3. ostre. |
i w ten sposób obrysowujesz jotpega.
Nie pękaj, to proste, musisz tylko potrenować umiejętność posługiwania się węzłami.
No i weź pod uwagę to, że jeśli nie potrafisz biegle posługiwać się węzłami, to nie znasz Corela...
lechnik - 4 Marzec 2010, 08:03
w ostatecznosci ja Ci nie wyjdzie zamiesc jpg to sie ktos zlituje i zrobi - ale jak zrobione samemu bardziej cieszy
|
|