|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
Pomóż mi wykonać rysunek - Wypełnienia sąsiadujące z gotowego rysunku wektorowego
Reju - 9 Kwiecień 2010, 10:59 Temat postu: Wypełnienia sąsiadujące z gotowego rysunku wektorowego Witam
jest to mój pierwszy post i jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość :)
jak zrobić by w wyrysowanym np prostokącie, pojawiło sie wypełnienie sąsiadujące, np Jabłko o odpowiednich rozmiarach wyrysowane w wektorach. Tzn jedno obok drugiego w określonej odległości od siebie. Używam corela X4.
druga wersja tego pytania tyko np w bardziej skomplikowanym obszarze ja np gwiazda
lechnik - 9 Kwiecień 2010, 11:11
nie do konca rozumie twoje pytanie (piatek wic juz mnie prac przymula) ale tak
- zaznaczasz oba obiekty ROZMIESZCZENIE - Wyrównanie i Rozkład a tam juz widac co i jak
Reju - 9 Kwiecień 2010, 11:36
to posłużę się przykładem chodzi mi o tą szachownice szachownica jak to jest zrobione i jak zrobić to np z innym elementem by wypełnił dowolny obszar sąsiadująco np karabiny albo ta bluza też chodzi o szachownicę jak to zrobić by później można było dać do drukarni wzór w wektorach?
lechnik - 9 Kwiecień 2010, 11:57
zastosuj wypełniania poscriptowe (mozesz stworzyć własny wzór takiego wpełnienia) - potem eksportujesz takowy rysunek np jak wmf i importujesz i juz masz obiekt wypełniony krzywymi a nie wypełnieniem poscriptowym
nev555 - 9 Kwiecień 2010, 12:10
Można też użyć Efekty>Szybkie kadrowanie, robisz sobie parę taką szachownicę wielkości obiektu, który ma nią być wypełniony, używasz tego efektu i ustawiasz sobie wewnątrz obiektu.
Reju - 9 Kwiecień 2010, 12:37
Dziękuje za odpowiedź przetestuję w domu.
Lechnik czy możesz opisać jak wykonać wypełnienie postscriptowe by uzyskać taki efekt jak podałem wyżej w przykładach albo dokładniej pytając jak wykonać własny wzór postscriptowy kolorowy?
Czy można zmienić kolor w gotowych postscriptach?
Reju - 20 Kwiecień 2010, 17:37