Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Jak zamienic obiekt wektorowy na mapę bitową i z powrotem?

cameron85 - 24 Listopad 2010, 15:21
Temat postu: Jak zamienic obiekt wektorowy na mapę bitową i z powrotem?
Chciałabym się dowiedziec jak można zamienic np. elipsę z wypełnniem na bitmapę i potem zrobic jej trasowanie bez utraty jakości?

I jeszcze mam pytanie jak w Corel Draw 12 można uzyskac efekt obciętej elipsy (chodzi mi o to, że jak nałoży dwie elipsy na siebie mniejszą i większą to jak uzyskac samo obramowanie?) próbowałam zrobic częśc wspólną, którą potem usuwałam i zostało mi samo to obramowanie ale jak potem chciałam je wypełnic to wypełniała się cała elipsa. Chodzi mi o coś takiego jak na tym filmiku http://www.youtube.com/wa...xAQ&feature=fvw
Jestem początkująca w tym temacie więc proszę o wyrozumiałośc ;) i będę wdzięczna za podpowiedzi.

pierog - 24 Listopad 2010, 15:27
Temat postu: Re: Jak zamienic obiekt wektorowy na mapę bitową i z powrote
cameron85 napisał/a:
Chciałabym się dowiedziec jak można zamienic np. elipsę z wypełnniem na bitmapę i potem zrobic jej trasowanie bez utraty jakości?

I jeszcze mam pytanie jak w Corel Draw 12 można uzyskac efekt obciętej elipsy (chodzi mi o to, że jak nałoży dwie elipsy na siebie mniejszą i większą to jak uzyskac samo obramowanie?) próbowałam zrobic częśc wspólną, którą potem usuwałam i zostało mi samo to obramowanie ale jak potem chciałam je wypełnic to wypełniała się cała elipsa. Chodzi mi o coś takiego jak na tym filmiku http://www.youtube.com/wa...xAQ&feature=fvw
Jestem początkująca w tym temacie więc proszę o wyrozumiałośc ;) i będę wdzięczna za podpowiedzi.

ad.1

Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmape - zaznaczasz obiekt/y wchodzisz w Mapy Bitowe>i klikasz Przekształć w mape bitową.