Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Eksport do jpg

darq - 10 Kwiecień 2011, 12:14
Temat postu: Eksport do jpg
Witam.

Jestem początkujący w obsłudze Corel Draw i mam w związku z tym pytanie:

Stworzyłem logo jak przedstawiam niżej

próbuję zapisać to zdjęcie w formacie jpg

Niestety po kliknięciu OK logo się nie zapisuje - folder, do którego zapisuje pozostaje pusty.

Czy przed zapisem trzeba kadrować obraz lub zaznaczyć co eksportujemy ?

Jedyny zapis uzuskuje po kliknięciu -Eksportuj do pakietu office- wtedy obraz zapisywany jest w png.

restauro - 10 Kwiecień 2011, 12:25

Z lewej strony na górnej belce .Plik - Zapisz jako i wskaż folder w którym chcesz zapisać

Jeśli chcesz zapisać w JPEG to Plik - Eksportuj
Natomiast jesli przekształcasz w mapę bitowa musisz w ustawieniach CorelDRAW odhaczyć po dwukrotnym kliknięciu przenieś do Photo- Paint

darq - 10 Kwiecień 2011, 12:31

Tak próbowałem, ale w "zapisz jako" nie ma możliwości zapisu w jpg...

Ja chcę to zapisać w jpg lub bmp

restauro - 10 Kwiecień 2011, 12:38

Dokładnie ustawiasz w Narzędzia - Opcje- Obszar roboczy -Edycja .Wówczas po zamianie na bitmapę wystarczy dwukrotnie kliknąć na rysunek żeby automatycznie otworzył się Photo-Paint
kula69 - 10 Kwiecień 2011, 12:44

Przeczytaj uważnie co napisał restauro, plik-> eksportuj jako jpg, jest jeszcze inny sposób zamień obiekty na bitmapę w CD polecenie:
1) mapy bitowe->przekształć w mapę bitową
2) mapy bitowe->edytuj mapę bitową
Wtedy otworzy się plik w PP i zapiszesz go jak chcesz
Lepiej zaznaczyć obiekty - nie wiem dlaczego może chodzi o analizę całego dokumentu mimo że nie ma innych obiektów

chezare - 10 Kwiecień 2011, 12:50

Po pierwsze zmniejsz to logo bo wyjdzie jakiś jpg gigant :-) .
Zaznacz wszystko i wciśnij Ctrl+E, wybierz z listy jpg, zaznacz opcję "tylko zaznaczone", wybierz katalog, wpisz nazwę pliku i OK.

darq - 10 Kwiecień 2011, 14:41