Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Jak to zrobić?

Bunch - 18 Kwiecień 2011, 15:44
Temat postu: Jak to zrobić?
Witam.

Przerobiłem obiekt na grafikę rastrową. Na próbę postanowiłem jednak nieco zedytować linię nosa bohatera. Niestety jednak po przeciągnięciu krzywej na dół, ukazało się białe pole.
Teraz nie wiem jak je zamalować. A białe pole powstaje w sposób taki (co widać na obrazku po prawej), że to co jest "pod spodem" to obiekt, który jest stworzony z takich "linii wokół". No wiecie? I teraz w PP bym normalnie wziął pędzel i sobie domalował resztę tym kolorem, tak aby nie było tej białej dziury w miejscu gdzie była chwilę temu linia nosa. No ale jak to zrobić w DRAWIe?


s-p-i-n - 18 Kwiecień 2011, 16:44

Możesz albo wezly przeciagnac w dol na ksztalt czarnej linii, mozesz zrobic np. prostokat wypelnic go kolorem twarzy i umiescic w tym miejscu gdzie jest biale ale pod spodem twarzy.
restauro - 18 Kwiecień 2011, 17:25

s-p-i-n napisał/a:
Możesz albo wezly przeciagnac w dol na ksztalt czarnej linii, mozesz zrobic np. prostokat wypelnic go kolorem twarzy i umiescic w tym miejscu gdzie jest biale ale pod spodem twarzy.

Ewentualnie wyciąć (opcja Przytnij ) ,będziesz miał wówczas tło w kształcie pustego pola

Bunch - 18 Kwiecień 2011, 17:34

A chwycić za te dwa punkty, usunąć je tak aby połączyło się "tam u góry"?

A co do metody z dorysowaniem jakiegoś prostokątu to potem by się go połączyło z innymi bez problemu, nie?

takietam - 18 Kwiecień 2011, 17:58

Możesz użyć opcji "spawaj" i połączyć ten prostokąt z resztą twarzy, możesz także usunąć węzły tworzące biały ślad po nosie- klikasz dwa razy na beżową twarz, pojawiają Ci się węzły, a wtedy albo zaznaczasz myszką wszystkie węzły które chcesz usunąć i usuwasz je hurtem, albo dwuklik na każdy węzeł, i wtedy usuwasz je pojedynczo.
Bunch - 18 Kwiecień 2011, 18:11

A jak zespawam to będzie to jeden obiekt już, prawda?
A nie że się wpisze do kolejnego? Mam racje, nie?

takietam - 18 Kwiecień 2011, 18:22

Tak jest. Jak zespawasz, to będzie to już jeden obiekt.
kula69 - 18 Kwiecień 2011, 21:00

zamiast prostokąta użyj INTELIGENTNEGO WYPEŁNIENIA i dopioro to spawaj
Bunch - 19 Kwiecień 2011, 11:54

kula69 napisał/a:
zamiast prostokąta użyj INTELIGENTNEGO WYPEŁNIENIA i dopioro to spawaj


Ale tam przecież żaden z obiektów na siebie nie nachodzi. Co więc da to narzędzie?

kula69 - 19 Kwiecień 2011, 13:41

Daj plik to zrobię Ci pokazik jak to zrobić krok po kroku
Bunch - 19 Kwiecień 2011, 14:06

kula69 napisał/a:
Daj plik to zrobię Ci pokazik jak to zrobić krok po kroku


Dziękuję! A wiesz co? W trakcie przygotowywania pliku dla Ciebie, bo musiałem od nowa trasować gdyż nie miałem zapisanego poprzedniego projektu, zdarzyła się rzecz niesłychana.

Tym razem mogłem ruszać liniami i pod spodem było tło!
TO JAK TO JEST do jasnej cholery?
Raz się da, a raz nie da?
Przetrasowałem obiekt, znalazło się tło pod liniami brwii i oczu!
A wtedy, jak wiemy, go nie było.

OD CZEGO TO ZALEŻY WIĘC?

No spójrz sam na obrazek dołączony. Mogłem ruszać elementami brwii a pod spodem było tło. Nic już nie rozumiem z tej wektorówki. Raz tak... raz owak.

Cysorz - 19 Kwiecień 2011, 15:36

Trasowanie ma swoje ograniczenia - w jego wyniku nie ma "warstw" - wszystko leży na jednej płaszczyźnie, więc obiekty znajdujące się teoretycznie "pod spodem" muszą mieć wycięte miejsce dla innych obiektów.
Zobacz na poniższy przykład - teoretycznie oba górne rysunki są takie same, ale w praktyce ten pierwszy ma tylko jedną warstwę, ten drugi może mieć trzy:

Bunch - 19 Kwiecień 2011, 17:07

To dlaczego wczoraj trasowałem i wyszło mi coś jak z pierwszego Twojego przykładu, a dzisiaj trasowałem drugi raz i uzyskałem takie coś jak z Twojego drugiego przykładu? To mi wytłumacz.
restauro - 19 Kwiecień 2011, 17:39

A sprawdzałeś po trasowaniu widok szkieletowy ? może niechcący przesunąłeś ten fragment i nawet tego nie zauważyłeś .
Bunch - 19 Kwiecień 2011, 18:45

Dodałem screena, zobacz sobie. Nie wiem co ja mam z niego wywnioskować.
Cysorz - 19 Kwiecień 2011, 20:16

Bunch napisał/a:
...dzisiaj trasowałem drugi raz i uzyskałem takie coś jak z Twojego drugiego przykładu?


Nie ma takiej możliwości.

Bunch - 20 Kwiecień 2011, 06:34

Kod:
Nie ma takiej możliwości.

Właśnie wiem, że nie ma! Tak samo jestem zdziwiony jak i ty. Dlatego o tym donoszę.

Cytat:
Z Twojego rysunku nic nie można wywnioskować, bo jest dokładnie taki sam jak ten niżej

Nie jest ponieważ na nim widać już przesunięte przeze mnie linie. Zniekształciłem obrazek a jak widzicie pod miejscami gdzie były poprawnie ułożone linie nosa widać tło.

kula69 - 20 Kwiecień 2011, 07:59

wszystko zależy od 2 czynników -jakości obrazka a właściwie w wypadku grafik obszarów koloru ustawień trasowania. Jeśli ustawisz opcje trasowania na clipart to jeśli kolor będzie otaczał inny kolor zostanie wytrasowany jako pełny tzn. bez "dziury"
Bunch - 20 Kwiecień 2011, 19:46

kula69 napisał/a:
Jeśli ustawisz opcje trasowania na clipart to jeśli kolor będzie otaczał inny kolor zostanie wytrasowany jako pełny tzn. bez "dziury"


Pewnie to było to, nie? Jako clipart? Taka jest nazwa?

kula69 - 20 Kwiecień 2011, 19:56

no taki :), w opcjach trasowania nawet minimalna i z pozoru nielogiczna zmiana może dać bardzo różne efekty
Bunch - 21 Kwiecień 2011, 09:50

O ja nie mogę, Kula. Toż to jest świetna rzecz. To takie jakby "Inteligentne trasowanie".
No popatrz. Dla mnie bomba. Tym sposobem zyskujemy tło pod spodem!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group