|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
CorelDRAW - grafika wektorowa - niby proste a jednak nie dla mnie:) - pomocy!
wodeck - 13 Maj 2007, 22:50 Temat postu: niby proste a jednak nie dla mnie:) - pomocy! chodzi mi głównie o te "nogi" - bo reszta to zaden problem, ale czym mam to zrobić?:
LOGO
anonymus - 14 Maj 2007, 00:24
To absolutna podstawa, czyli "krzywe Beziera".
1 - szybki: obrysuj je "z grubsza" - czyli 4 lub 6 węzłów i wygładź dociągając za punkty kontrolne [F10]
lub
2 - dokładny: poprowadź centralnie krzywą, wyrównaj węzły, daj obrys odpowiadający "grubości" obiektu, zamień krzywą na obrys [ctrl+shift+Q] i zewnętrzną krzywą (np. wielokątem lub zamkniętym obiektem) przytnij [trim] obiekt docelowy.
Wiem, że szybciej mógłbym przesłać Ci gotowy plik, bo to dosłownie kilkanaście sekund zabawy, ale doceniam, że chcesz wiedzieć JAK ;)
roland - 14 Maj 2007, 07:04
Te nogi można też uzyskać w uproszczony sposób, szczególnie jeżeli ktoś nie zna się na krzywych Beziera. To po prostu fragment elipsy, przekształconej w łuk z bardzo grubym konturem.
wodeck - 15 Maj 2007, 19:01
nie, nie chciałbym gotowego bo dalej bym nie wiedział jak to zrobić:) - ale może jakis tutotrial, bo nic nie pokapowałem za bardzo co napisaleś :)
Może ktos pokaże (nie opisze) jak to zrobić?
pozdrawiam
gleba - 16 Maj 2007, 08:26
narysuj odręcznie narzędziem BEZIER TOOL otarty owal i wygładź punkty. Jeżeli masz problem z rysowaniem to podłóż pod spód owal. Potem go usuń
JarekDRAW - 16 Maj 2007, 14:28
Witam, ja bym to robił tak, rysujesz kwadrat zamieniasz na krzywe Ctrl Q,resztę masz na przykładach.Widzę że jesteś ambitny i myślę że sobie poradzisz.
Te przykłady to tylko naprowadzenie, reszta to metoda prób i błędów.
Pozdrawiam
jagna - 17 Maj 2007, 01:06
Ja bym to jednak zrobiła jak sugerował Ronald - elipsą. Kliknij http://www.box.net/shared/xebmtbfzzm zeby zobaczyć kolejne etapy. (Jest kilka dróg uzyskania tego efektu ja opisuję jeden z nich)
1. Rysujesz elipsę zbliżoną rozmiarami i kształtem do obiektu
2. Przekształcasz ja przez obrót lub skrzywienie tak, by odpowiadała jak najbliżej obiektowi.
3. Zamieniasz na krzywe (Ctrl+Q) i dodajesz punkty w miejscach, gdzie planujesz aby kończyła się linia, rozdzielasz jeden z tych punktów i kasujesz resztę aż do uzyskania kształtu
4. Nadajesz konturowi odpowiednią grubość (na tym etapie możesz jeszcze dopasować kształt poprzez przesuwanie węzłów)
5. Zamieniasz kontur w obiekt (Shift+Ctrl+Q) i nadajesz kolor
Napisz jeśli potrzebujesz innych wskazówek
pozdrowionka
Jagna
|
|