Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Taki obiekt w krzywej

kvision - 23 Październik 2012, 13:28
Temat postu: Taki obiekt w krzywej
Witam, siedzę w Corelu już trochę czasu ale na krzywych nie znam się na tyle, żeby wykonać taki oto obiekt.

Czy ktoś wytłumaczyłby w jaki sposób najprościej wyginać takie kształty ?

Bogumila M. - 23 Październik 2012, 18:59

Stwórz pierścień i go przytnij. Potem wyokrąglij rogi.
kula69 - 23 Październik 2012, 21:30

myślę że najprościej wyginać przy pomocy linii krzywych, później nadać odpowiedni kontur(następnie zamieniony w obiekt) lub obrys i gotowe
kula69 - 23 Październik 2012, 21:39

się pobawiłem
chezare - 23 Październik 2012, 22:06

W Corelu można znaleźć sporo takich predefiniowanych kształtów, można też tworzyć własne symbole.

to jeden z takich gotowych.
Jak nic gotowego nie ma, to trzeba niestety samemu trochę porysować, niestety nie ma tutaj prostych recept bo większość takich zadań można zrobić na wiele całkiem różnych sposobów, np. tak:

Co do zaokrąglania narożników, to w Corelu od wersji X3 jest gotowe takie polecenie w menu Okna->Okna dokowane->Wyokrąglanie.
W starszych wersjach Corelu trzeba to robić ręcznie albo posłużyć się jednym z wielu makr jakie można znaleźć w sieci, np. tutaj: ZAOKRĄGLANIE NAROŻNIKÓW

Bogumila M. - 23 Październik 2012, 22:11

Owszem. Zamiast tworzyć pierścień mozna stworzyć kółko, nadać linii odpowiednią grubość, przyciąć i przekształcić kontur w obiekt. Potem zaokrąglić narożniki.
chezare - 23 Październik 2012, 22:25

Jak jeszcze się zaznaczy zaokrąglanie we właściwościach konturu to nawet nie trzeba zaokrąglać narożników.

Mam jeszcze parę innych sposobów na zaokrąglanie narożników bo jak się ma pod ręką tylko 12 to nie ma wyjścia i trzeba kombinować tak jak w starym dowcipie o bacy, który mówiąc, trzeba sobie w życiu radzić, zawiązał buta dżdżownicą.