Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

Plotery i poligrafia - Ploter krzywo wycina

Nyny - 18 Grudzień 2012, 09:30
Temat postu: Ploter krzywo wycina
Witam, jestem nowicjuszem więc prosze o wyrozumiałość i przede wszystkim o POMOC!!! :) Używam plotera CT1200 (CREATION) i pracuję na programie inskcape ( coś w stylu COREL, tyle że darmowy ) . Wszystko jest pięknie, ładnie. Robię projekt, klikam 'tnij' i tu już zaczyna się problem. Niedojż, że ploter wycina brzydko (zadziera folię-zmieniam ciągle nacisk noża oraz szybkość cięcia i dalej to samo) to jeszcze wycina-jak by to nazwać- ''trójkąciki'' przy krawędziach liter. Jaka jest tego przyczyna?
Cysorz - 18 Grudzień 2012, 10:51

W jakim formacie wysyłasz pliki na ploter? Zamieść tutaj przykładowy (z którego wycinało źle) - zobaczymy czy to wina pliku czy też problem sprzętowy...
kula69 - 18 Grudzień 2012, 14:53

Nyny, oprócz nacisku spróbować warto z funkcją offset ona głównie odpowiada za ostrość narożników i zadzieranie folii
Nyny - 18 Grudzień 2012, 18:48

Zapisuję w formacie eps. A tu zdjęcie wyciętych cyfr (czerwone linie to granice cyfr ) Sorry za jakość
Cysorz - 18 Grudzień 2012, 19:06

To dołącz plik *.eps bo nie podglądniemy sobie krzywych Beziera w tej bitmapie ;)
Roberto - 18 Grudzień 2012, 20:26

Czy to nie jest przypadkiem folia do piaskowania? wtedy trzeba używać nożyka o innym kącie ostrza.
kula69 - 19 Grudzień 2012, 00:32

Sądząc po zdjęciu to ZDECYDOWANIE OFFSET. Offset jest to promień nożyka czyli informuje ploter jak ma prowadzić ostrze aby cięło ostrzem a nie punktem zamocowania, jest to zasada cyrkla - ostrze wbijasz w środku ale rysujesz promieniem i tym promieniem jest ów offset. W każdym ploterze jest funkcja ustawienia tego parametru i kupując nożyk zawsze można dowiedzieć się ile wynosi dla danego ostrza. Kiedyś, gdy zaczynałem z ploterami tnącymi nie wiedziałem o tym i miałem identyczne objawy.