| |
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
CorelDRAW - grafika wektorowa - Projekt plakatu - prośba o rady i pomysły :)
luki93 - 12 Luty 2013, 16:12 Temat postu: Projekt plakatu - prośba o rady i pomysły :) Witam wszystkich,
Nie do końca jestem przekonany, czy w odpowiednim dziale umieściłem swój post... Mam nadzieję że wszystko OK i że będę mógł liczyć na waszą pomoc
Mam Corela X6. Nie znam się na tym programie, od dwóch dni dopiero "rozpracowuję". Tworzę plakat o tematyce przyrodniczej. Przygotowałem narazie tło, które wygląda mniej więcej tak: przejście dwóch kolorów, poziome, z jasnoniebieskiego (imitacja nieba) do żółtozielonego; na samym dole strony są góry (wycięte maską, zajmują 1/3 wysokości plakatu, umieszczone tak że nie będą wchodzić w ogóle na treść plakatu!), zaś plakat ma wymiary 2x2 metry.
Na plakacie będzie baaaardzo dużo tekstu, w dwóch kolumnach symetrycznych kolumnach. Chciałbym ten tekst umieścić na tle z prostokąta, i tu właśnie mam problem. Chcę żeby to wszystko wyglądało estetycznie. Tekst ma się wyróżniać z całęgo tła w jakiś sposób, jaki efekt zastosować dla tych prostokątnych podkładek? Możecie mi coś zaproponować, jakieś pomysły które mógłbym we włąsnym zakresie przetestować w programie? Może jakaś ramka, jakaś przezroczystość (próbowałem z tym ale jakoś nie wychodzi...)
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki!
luki93 - 12 Luty 2013, 16:36
Jeszcze załącze poglądowy prtscreen z tego co już mam. W tych szarych polach będzie duuuużo tekstu, z tabelkami. Bocznie od obu kolumn będą kolumny ze zdjęciami.
DzumA - 78 - 12 Luty 2013, 16:53
jeszcze dwa dni i problemy znikną same
przede wszystkim trzeba samemu mieć wyczucie, zmysł i poczucie estetyki itd.. program sam tego nie zrobi
na szybko można wyróżnić teks w sposób następujący: