Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Obrys do wycięcia na ploterze

tom@s - 10 Kwiecień 2013, 09:30
Temat postu: Obrys do wycięcia na ploterze
Witam!
Jestem totalnie zielony w kwestii Corela dlatego proszę o pomoc.
Mam utworzoną grafikę i chciałbym zaznaczyć obrys po którym ploter miałby wyciąć naklejki.
Grafika to napisy (krzywe) z efektem cienia. Litery i cienie nachodzą miejscami na siebie. Chodzi o to aby zaznaczyć obrys tylko widocznej warstwy, tzn tylko widoczne linie (bez tych pod spodem).
W jaki sposób mogę to zrobic?
Z góry dziekuje za pomoc.

Cysorz - 10 Kwiecień 2013, 16:24

Najprościej ją narysować po prostu narysować - musi to być pojedyncza, najlepiej złączona wszystkimi węzłami krzywa.

restauro - 11 Kwiecień 2013, 11:12

tom@s napisał/a:
Jestem totalnie zielony w kwestii Corela

http://corel.wodip.opole.pl/

chezare - 11 Kwiecień 2013, 19:29

Z tekstem to proponowałbym Rozmieszczenie->Kształtowanie->Spawaj,
jeśli teksty zostały zamienione na krzywe, to szybciej będzie kliknąć .
Gorzej z cieniami.
Generalnie uważam, że wycięta grafika z takimi elementami kiedy będą one na krawędzi, będzie wyglądała marnie, chyba że to bezbarwna folia, ale tutaj też nie oczekiwałbym na rewelacje. Jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy, to odłączenie cienia (menu rozmieszczenie), zamiana tegoż cienia na bitmapę bez tła i trasowanie. Dalej tak jak wyżej.
Będzie to wyglądało tak:

mosiumm - 11 Kwiecień 2013, 20:38

albo jak kto woli przyciąć czarne i wtedy zaoszczędzamy na czarnej folii składając wszystko w jedną całość te cienie czarne ;)
Cysorz - 11 Kwiecień 2013, 21:09

mosiumm napisał/a:
albo jak kto woli przyciąć czarne i wtedy zaoszczędzamy na czarnej folii składając wszystko w jedną całość te cienie czarne ;)