| |
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
CorelDRAW - grafika wektorowa - Precyzyjne rysowanie w X4
armao - 3 Listopad 2013, 11:07 Temat postu: Precyzyjne rysowanie w X4 Witam,
mam następujące wyzwanie. Posiadam grawerkę laserową, którą chcę w sklejce wyciąć elementy pudełka. Elementy mają się łączyć ze sobą na wpusty (załączam zdjęcie). Załączam też element, który sprawia mi problem - tu narysowany narzędziem - rysunek odręczny, łamana. Jest to dla mnie dosyć czasochłonne.
Najprościej jakbym posługiwał się prostokątami, a potem usuwał niepotrzebne linie - tylko jak to zrobić (rysunek) - muszę usunąć bok małego prostokąta, oraz fragment boku dużego prostokąta.
Jeśli ktoś wie, to proszę o podpowiedź:
- Jak to zrobić w CorelDraw?
- Może użyć innego programu z pakietu Corel X4?
pozdrawiam
Michał
P.S. Jestem nowy na forum. Witam wszystkich i z góry dziękuję z pomoc.
Shame - 3 Listopad 2013, 12:48
Siemka. Ja mam co prawda inna wersję, ale dany sposób działa w każdej:
U ciebie opcja przycinania może się inaczej nazywać, ale jej ikonka będzie ta sama.
Nie napisałem na początku, że element docelowy rysujesz przy pomocy właśnie prostokąta - w ten sposób będziesz używał tylko tego narzędzia - tak jak chciałeś Żadnych zbędnych linii, konieczności usuwania "ogonków" i końcówek, łączenia węzłów itp.
kula69 - 3 Listopad 2013, 12:51
Witaj armao, | armao napisał/a: | | Najprościej jakbym posługiwał się prostokątami, a potem usuwał niepotrzebne linie | - i słusznie corel będzie idealny . Jak mniemam Twoje doświadczenie jest niewielkie spróbuje łopatologicznie - bez obrazy - korzystaj z pomocy programu i zakładki w niej pierwsze kroki.
Do stworzenia pudełka użyj narzędzia prostokąt (f6)najpierw narysuj bryłę boku pudełka, zrób nowy prostokąt o wymiarze łącznika i umieść go z boku boku za pomocą prowadnicy którą wydobędziesz z boku jakbyś ciągną ją z linijek zaznacz finkcje przyciągaj do prowadnic. Kiedy będziesz miał je na swoich miejscach te prostokąty które mają być wypustami powiększ przeciągając nad prostokąt boku z wciśniętym SHIFT-em zaznacz ten prostokąt i zespawaj. TO o wypustach o wpustach napiszę za jakiś czas bo... muszę kończyć na ten moment
kula69 - 3 Listopad 2013, 12:52
Shame, już o tym napisał
bidon184 - 3 Listopad 2013, 12:52
można tak,a ja zrobił bym tak ,jak masz juz ten głowny prostokąt to na nim przy krawedzi rysował bynm nastepne prostokąty,program będzie wyświetlał krawe∂ź,więc tylko ustalasz rozmiar prostokąta ,no i jak już narysowane są wszystkie to w tedy zaznaczasz wszystko i rozmieść kształtowanie i klikasz tył bez przodu,program z automatu przekształci to na krzywe i gotowe
wloza - 3 Listopad 2013, 12:59
Przytrzymując klawisz shift zaznaczasz najpierw mniejszy prostokąt, potem większy. Wciskasz narzędzie "przytnij". A teraz tylko usuwasz mniejszy prostokąt i gotowe.
bidon184 - 3 Listopad 2013, 13:21
no ja nie wiem moj sposob jest o wiele szybszy chyba?
armao - 3 Listopad 2013, 13:24
Bardzo dziękuję za porady :). Przyznam się, że sam próbowałem to zrobić na wiele sposobów... jeden kolega mi doradził tak - narysować te moje prostokąty, potem z tego bitmapa, gumka, potem trasowanie :) i w sumie wczoraj tak wykonywałem jedną podstawkę... było to na tyle kłopotliwe, że uznałem iż być może używam niewłaściwego programu :) - w efekcie się tu zalogowałem ;)
dziękuję wszystkim za cenne porady
chezare - 3 Listopad 2013, 21:43
Bidon, mógłbyś trochę wolniej rysować?
Żeby autora trochę sponiewierać dodam swój poradnik, który częściowo pokrywa się z tym co już napisaliście
PUDEŁKO
Zdziwię się jak po przeczytaniu tego coś wytnie
armao - 5 Listopad 2013, 23:40
chezare - sponiewierałeś :) i uprzedziłeś następne pytania. Dzięki :)
|
|