Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Precyzyjne rysowanie w X4

armao - 3 Listopad 2013, 11:07
Temat postu: Precyzyjne rysowanie w X4
Witam,
mam następujące wyzwanie. Posiadam grawerkę laserową, którą chcę w sklejce wyciąć elementy pudełka. Elementy mają się łączyć ze sobą na wpusty (załączam zdjęcie). Załączam też element, który sprawia mi problem - tu narysowany narzędziem - rysunek odręczny, łamana. Jest to dla mnie dosyć czasochłonne.
Najprościej jakbym posługiwał się prostokątami, a potem usuwał niepotrzebne linie - tylko jak to zrobić (rysunek) - muszę usunąć bok małego prostokąta, oraz fragment boku dużego prostokąta.
Jeśli ktoś wie, to proszę o podpowiedź:
- Jak to zrobić w CorelDraw?
- Może użyć innego programu z pakietu Corel X4?

pozdrawiam
Michał

P.S. Jestem nowy na forum. Witam wszystkich i z góry dziękuję z pomoc.

Shame - 3 Listopad 2013, 12:48

Siemka. Ja mam co prawda inna wersję, ale dany sposób działa w każdej:

U ciebie opcja przycinania może się inaczej nazywać, ale jej ikonka będzie ta sama.

Nie napisałem na początku, że element docelowy rysujesz przy pomocy właśnie prostokąta - w ten sposób będziesz używał tylko tego narzędzia - tak jak chciałeś ;-) Żadnych zbędnych linii, konieczności usuwania "ogonków" i końcówek, łączenia węzłów itp.

kula69 - 3 Listopad 2013, 12:51

Witaj armao,
armao napisał/a:
Najprościej jakbym posługiwał się prostokątami, a potem usuwał niepotrzebne linie
- i słusznie corel będzie idealny :-) . Jak mniemam Twoje doświadczenie jest niewielkie spróbuje łopatologicznie - bez obrazy - korzystaj z pomocy programu i zakładki w niej pierwsze kroki.
Do stworzenia pudełka użyj narzędzia prostokąt (f6)najpierw narysuj bryłę boku pudełka, zrób nowy prostokąt o wymiarze łącznika i umieść go z boku boku :mrgreen: za pomocą prowadnicy którą wydobędziesz z boku ;-) jakbyś ciągną ją z linijek zaznacz finkcje przyciągaj do prowadnic. Kiedy będziesz miał je na swoich miejscach te prostokąty które mają być wypustami powiększ przeciągając nad prostokąt boku z wciśniętym SHIFT-em zaznacz ten prostokąt i zespawaj. TO o wypustach o wpustach napiszę za jakiś czas bo... muszę kończyć na ten moment

kula69 - 3 Listopad 2013, 12:52

Shame, już o tym napisał :-)
bidon184 - 3 Listopad 2013, 12:52

można tak,a ja zrobił bym tak ,jak masz juz ten głowny prostokąt to na nim przy krawedzi rysował bynm nastepne prostokąty,program będzie wyświetlał krawe∂ź,więc tylko ustalasz rozmiar prostokąta ,no i jak już narysowane są wszystkie to w tedy zaznaczasz wszystko i rozmieść kształtowanie i klikasz tył bez przodu,program z automatu przekształci to na krzywe i gotowe
wloza - 3 Listopad 2013, 12:59

Przytrzymując klawisz shift zaznaczasz najpierw mniejszy prostokąt, potem większy. Wciskasz narzędzie "przytnij". A teraz tylko usuwasz mniejszy prostokąt i gotowe.
bidon184 - 3 Listopad 2013, 13:21

no ja nie wiem moj sposob jest o wiele szybszy chyba?

armao - 3 Listopad 2013, 13:24

Bardzo dziękuję za porady :). Przyznam się, że sam próbowałem to zrobić na wiele sposobów... jeden kolega mi doradził tak - narysować te moje prostokąty, potem z tego bitmapa, gumka, potem trasowanie :) i w sumie wczoraj tak wykonywałem jedną podstawkę... było to na tyle kłopotliwe, że uznałem iż być może używam niewłaściwego programu :) - w efekcie się tu zalogowałem ;)

dziękuję wszystkim za cenne porady

chezare - 3 Listopad 2013, 21:43

Bidon, mógłbyś trochę wolniej rysować? :-)
Żeby autora trochę sponiewierać dodam swój poradnik, który częściowo pokrywa się z tym co już napisaliście :-)
PUDEŁKO
Zdziwię się jak po przeczytaniu tego coś wytnie :-)

armao - 5 Listopad 2013, 23:40

chezare - sponiewierałeś :) i uprzedziłeś następne pytania. Dzięki :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group