| |
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
CorelDRAW - grafika wektorowa - Krzywienie po łuku wg zadanych wartości
Shame - 16 Kwiecień 2014, 21:20 Temat postu: Krzywienie po łuku wg zadanych wartości Witeczka.
Sprawa jest dość ciężka, przynajmniej dla mnie. Otóż potrzebuję zaprojektować etykietę na wiadro o formie stożkowej (zwężające się na dole, jak większość wiader). Różnica średnicy między górą a dołem jest niby niewielka, bo ok. 2-3 cm, ale to sprawia problem. Każdy, kto projektował takie historie wie, o co chodzi. Mianowicie problemem jest kompensacja krzywizny wiadra krzywizną etykiety, żeby wizualnie dolna i górna krawędź naklejonej już etykiety była równoległa do podstawy i góry wiadra.
Jeśli ktoś zdecyduje się nakleić prostokątna etykietę na stożkowe wiadro zacznie mieć kłopot - końce etykiety zaczną schodzić w dół.
Jak wiadro jest wielkie, a etykieta mała, to jest sporo miejsca, chociaż nie wygląda to dobrze tak, czy tak. Gorzej, jeśli etykieta jest praktycznie na styk z wiadrem (margines kilku milimetrów). A im dłuższa (szersza), tym efekt "schodzenia" końców etykiety jest silniejszy.
Nie chodzi mi o wyliczenie takiej krzywizny, bo z tym sobie poradziłem. Problem jest taki, że projektowanie na takiej krzywiźnie (na screenie żółte pole) to mordęga. Czy ktoś zna jakiś sposób, żeby móc projektować prostokąt, a potem tylko to jakby wykrzywić/wygiąć? Wiem, że jest obwiednia itp. ale jak będzie gotowy projekt z bitmapami, cieniami i innymi cudami, to to narzędzie odmawia współpracy. Ktoś miał już podobny problem? Jakieś sugestie rozwiązania? Makro krzywiące o zadane wartości promienia i kąta? Cokolwiek?
Artur Miernik - 16 Kwiecień 2014, 22:42
Metoda na gapę:- Zrób etykietę prostą, ale bez tekstów.
- Zamień na bitmapę.
- Wybrzusz.
- Zrób teksty po łuku i dodaj poddrukiem, jeśli są czarne.
Shame - 16 Kwiecień 2014, 23:46
Tak, myślałem o tym, żeby tło zrobić osobno, wykrzywić je w programie do grafiki rastrowej, a potem włożyć pod tekst dopasowany do łuku. Jednak pojawia się problem w postaci braku kontroli nad krzywieniem takiej bitmapy. Wszelkie soczewki, perspektywy, efekty, mają w najlepszym razie suwaki lub okienka z liczbami od 0 do 100 lub od 0 do 255, co nic nie mówi. To subiektywne skale nie reprezentujące żadnych matematycznych wartości. Jednym słowem - krzywienie będzie "na oko". Ale to zawsze jakiś pomysł ;-) Dzięki Artur.
Dodatkowym aspektem, który limituje takie coś, są późniejsze problematyczne zmiany w tle. Za każdym razem trzeba by przechodzić całą drogę spłaszczania, soczewkowania, dopasowywania, od początku ;-)
Mam nadzieję, że gdzieś tam jest jakiś programik, który to robi z automatu (coś jak te świetne programiki Stipy do nakładania na kulę lub walec :roll: )
bidon184 - 16 Kwiecień 2014, 23:53
yy a po co krzywić bitmapy?? skoro masz obliczoną krzywizne to tobisz ramke i umiesc to w ramce,czy tak nie może być???chyba nie zajazyłem
Artur Miernik - 17 Kwiecień 2014, 01:08
Niby tak, ale evelope nie pociągnie efektów.
Z bitmapą utrafisz, i zapiszesz sobie ile tam dałeś w okienku.
bidon184 - 17 Kwiecień 2014, 19:24
nie zgadzam się chyba mozna sobie na bitmapie zrobić bajerki w obrębie pola a potem władować to do ramki,tylko tak jak napisałem wcześniej nie zajazylem chyba tematy bo to za proste chyba by było
|
|