| |
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
 |
CorelDRAW - grafika wektorowa - problem z zapisem do nizszej wersji corela
mmarmolade - 25 Kwiecień 2014, 10:02 Temat postu: problem z zapisem do nizszej wersji corela Witam, jestem początkującym corelowcem więc sorki jeśli temat jest banalny :) Mam problem tego typu - mam plik z projektem w wersji x6, który otwiera się bez problemu. Drukarnia jednak wymaga pliku w wersji max x4, ale kiedy próbuję zapisać go w niższej wersji wyświetla mi się komunikat "błąd podczas odczytu mapy bitowej, kliknij PRZERWIJ, PONÓW lub ZREZYGNUJ". Jest to bardzo dziwne, bo plik x6, w którym jest przecież ta sama bitmapa otwiera się bez problemu.
Próbowałam już importować plik do nowego dokumentu, zmieniać rozdzielczość bitmapy, zapisywać na innym dysku...i nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dzięki :)
bidon184 - 25 Kwiecień 2014, 10:17
musiałeś wykasować dane,typu np pozycja obiektu Zablokowano,jesli takie cos wykasujesz to plik cdr w nizszych wersjach nie będzxie się otwierał,nie bede tutaj wyluszczal zbytnio sprawy bo juz gdzies byla chyba omawiana,wez ten projekt poprostu wyeksportuj do pdf potem ten pdf zaimportuj do corela no i potem zapisz do nizszej wersji
Artur Miernik - 25 Kwiecień 2014, 10:31
Albo, jeśli dokument jest jednostronicowy, zapisz pracę do CMX. To powinno wyciąć z nagłówka wszystkie śmieci.
mmarmolade - 25 Kwiecień 2014, 10:32
chętnie bym to zrobiła Niestety to jest baner 6/3 m, który od dwóch dni próbuję wyeksportować do pdfa lub tifa, próbowałam już wszelkich internetowych sposobów ale nie mogę przeskoczyć szerokości 30000px w tifie a w pdfie wciąż mi się eksportuje tylko kawałek, nawet kiedy skaluję. Stwierdziłam więc że najlepiej będzie wysłać do drukarni plik cdr a tu zonk - nie da się zapisać również w niższej wersji. Skoro mówisz ze to było, spróbuje pogrzebać, dzieki :)
Artur Miernik - 25 Kwiecień 2014, 10:37