Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

Pomóż mi wykonać rysunek - Wykonanie Tablo

Vil - 5 Czerwiec 2014, 15:17
Temat postu: Wykonanie Tablo
Witam wszystkich, i przy okazji... Witam! To mój pierwszy post na tym forum.
Mam pewną prośbę. Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o większość programów graficznych (Paint włącznie), a na koniec edukacji w LO zlecono mi zrobienie tabla klasowego. Wiem oczywiście jak to wygląda, ale nie wiem w jaki sposób przygotować ramki do tego tabla w tym programie, dlatego zwracam sie z pomocą do was. Prosiłbym, o ile można, wytłumaczenie mi krok po kroku jak mam się za to zabrać, jaka powinna być rozdzielczość pliku itd. Jeśli o to chodzi, to klasa liczy 21 osoby, 22 jest wychowawca.
*PS. Żeby nie było, szukałem już informacji na temat tablo na tym forum, lecz nie znalazłem nic, co by mi pomogło.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi! :poklon

Shame - 5 Czerwiec 2014, 15:49

Powiem tak - jeśli nie znasz podstaw operowania narzędziami w Corelu, to żadna dawka podpowiedzi ci nie pomoże, szczególnie, że nie podałeś rozmiaru docelowego pracy itp.

No bo co z tego, że powiem ci, żebyś przygotował 3 warstwy, które w części zdjęć indywidualnych będą zawierały: górna - ramki dla fotek oraz imię i nazwisko, środkowa - foto, dolna - tło i tekst powtarzający się ("XY LO w Pile, kierunek ..." oraz "Uczeń, uczennica" i inne takie). W ten sposób możesz skopiować taką stronę 22 razy i wrzucać tylko foto na środkową warstwę oraz zmieniać nazwisko na górnej.

Musisz uwzględnić spory margines na oprawę - tabla są zazwyczaj szyte w twardą, kaszerowaną materiałem oprawę z tłoczeniem. No chyba, że będziecie mięli zwykłe drukowane?

Ja kilka lat z rzędu robiłem tabla dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - tam była maskara... w sumie od 600 do 800 nazwisk z 2 wydziałów i 10 specjalności... Eh, to była mordęga :-/