Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

Zlecę/wykonam pracę - zlecę wykonanie loga dla Grupy BHP

Rav13 - 9 Lipiec 2014, 22:42
Temat postu: zlecę wykonanie loga dla Grupy BHP
witam
zleciłbym bym wykonanie loga nagłówka dla : Grupa BHP

coś co by wiązało się z BHP i z Polską , mile widziane kolory żółto/czarne
lub inne propozycje.
Pozdrawiam
Rav

Cysorz - 9 Lipiec 2014, 23:03

Logo nagłówka? Co to takiego?
Chodzi może o baner na ::tą:: stronę?

Rav13 - 9 Lipiec 2014, 23:05

Malutki napisał/a:
Logo nagłówka? Co to takiego?
Chodzi może o baner na ::tą:: stronę?


logo lub nagłówek np na formularz firmowy itp

Rav13 - 9 Lipiec 2014, 23:07

Malutki napisał/a:
Logo nagłówka? Co to takiego?
Chodzi może o baner na ::tą:: stronę?

takie coś własnie potrzebuje jak pod linkiem - tylko że My zajmujemy sie produkcją /importem i exportem odzieży roboczej

Shame - 10 Lipiec 2014, 00:26

No to potrzeba Wam w końcu logo czy header'a? Bo jeśli headera, to można dobrać niezły font, trzasnąć odpowiednia grafikę i gitara! - i nie trudzić się z logo.

A jeśli firma chce pozyskać logo - własna identyfikację wizualną - to proces jest długotrwały i nie zawsze łatwy i do tego zazwyczaj kosztowny ;-) a headery i inne elementy to logo zawierające robi się w oparciu o to logo, bo nie wiadomo jaki będzie styl, kolorystyka itp.

Rav13 - 10 Lipiec 2014, 07:22

Shame napisał/a:
No to potrzeba Wam w końcu logo czy header'a? Bo jeśli headera, to można dobrać niezły font, trzasnąć odpowiednia grafikę i gitara! - i nie trudzić się z logo.

A jeśli firma chce pozyskać logo - własna identyfikację wizualną - to proces jest długotrwały i nie zawsze łatwy i do tego zazwyczaj kosztowny ;-) a headery i inne elementy to logo zawierające robi się w oparciu o to logo, bo nie wiadomo jaki będzie styl, kolorystyka itp.

Witam
trochę piszesz do mnie słownictwem za bardzo fachowym jak dla mnie i nie za bardzo trybię , jestem kpl laikiem w grafice komputerowej, zajmuję się odzieżą roboczą i wybaczcie że nie mam pojęcia o wszystkim , a tak jak pisałem powyżej - potrzebna strona nagłówkowa z logiem.
pozdrawiam
Rav

Shame - 10 Lipiec 2014, 08:05

A masz to logo?
Rav13 - 10 Lipiec 2014, 08:09

Shame napisał/a:
A masz to logo?

no właśnie nie, i chciałbym komuś zlecić i to i to .. :-)

Shame - 10 Lipiec 2014, 08:17

Hmm... Spróbuję inaczej. Otóż najpierw chyba musiałbyś ustalić, czym jest logo? Za WIKIPEDIĄ: forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej.

Po naszemu - widziałeś znaczki NIKE, Adidas, Puma? No więc to są logo. "Ptaszek", 3 paski i skaczący kot są w tym przypadku sygnetami, czyli nieliterowymi elementami graficznymi będącymi częścią logo. Napisanie nazwy adidas inną czcionką niż oryginalna logo już nie jest. Jest już po prostu napisem. U was jest podobnie - nie macie logo, tylko napis Grupa BHP.

Ustaliliśmy więc, że chcecie logo. Porzuć na razie ten "nagłówek" bo to sprawa wtórna. Logo nie jest tylko do tego, żeby wrzucić je na stronę w header'ze. Powinno stać się częścią firmy - papiery firmowe, broszury, wizytówki, materiały elektroniczne - wszystko to powinno zostać ujednolicone pod kątem ewentualnego logo, na które się zdecydujecie. Strona również. To jakby tworzyć zupełnie nową firmę. Jak kobieta kupująca nową bluzkę - nie wystarczy bluzka; trzeba jeszcze dopasować do niej spódnicę, torebkę i buty. W efekcie widzimy praktycznie inną kobietę ;-)

Rav13 - 10 Lipiec 2014, 08:22

Shame napisał/a:
Hmm... Spróbuję inaczej. Otóż najpierw chyba musiałbyś ustalić, czym jest logo? Za WIKIPEDIĄ: forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej.

Po naszemu - widziałeś znaczki NIKE, Adidas, Puma? No więc to są logo. "Ptaszek", 3 paski i skaczący kot są w tym przypadku sygnetami, czyli nieliterowymi elementami graficznymi będącymi częścią logo. Napisanie nazwy adidas inną czcionką niż oryginalna logo już nie jest. Jest już po prostu napisem. U was jest podobnie - nie macie logo, tylko napis Grupa BHP.

Ustaliliśmy więc, że chcecie logo. Porzuć na razie ten "nagłówek" bo to sprawa wtórna. Logo nie jest tylko do tego, żeby wrzucić je na stronę w header'ze. Powinno stać się częścią firmy - papiery firmowe, broszury, wizytówki, materiały elektroniczne - wszystko to powinno zostać ujednolicone pod kątem ewentualnego logo, na które się zdecydujecie. Strona również. To jakby tworzyć zupełnie nową firmę. Jak kobieta kupująca nową bluzkę - nie wystarczy bluzka; trzeba jeszcze dopasować do niej spódnicę, torebkę i buty. W efekcie widzimy praktycznie inną kobietę ;-)


no własnie :poklon , teraz jest kawa na ławie - w takim razie zaczynamy od loga
jak ktoś ma jakies wstępne pomysły na coś ciekawego to bedziemy ustalać co i jak.
pozdrawiam

Shame - 10 Lipiec 2014, 09:00

Rav13 napisał/a:
jak ktoś ma jakies wstępne pomysły na coś ciekawego to bedziemy ustalać co i jak.


To nie tak działa. Jest wręcz zupełnie odwrotnie. Najpierw ustala się co i jak, a potem zabiera się do projektowania.

Na początek trzeba ustalić co, jak, po co, dlaczego, na kiedy i za ile? To tak zwany brief, czyli coś jakby umowa z określeniem oczekiwań. Chcesz mieć logo dla firmy, bo faktycznie ma ci coś to dać - uznałeś, że firma dotarła do takiego momentu swojego rozwoju, że powinna być rozpoznawalna w branży i chcesz by odzwierciedlała wasze cele, misję, zakres działań itd. i jesteś gotowy wydać na to określoną, niemałą sumkę - to załatwia się to indywidualnie z projektantem. Bo jeśli chcesz mieć logo z dupy, bo fajnie byłoby coś mieć i właściwie nie wyjdzie ono poza nagłówek strony, to zwyczajnie wejdź sobie na jakiegoś shutterstocka czy fotolię i tam kup sobie jakiś znaczek za 30 złociszy, bo szkoda czasu Twojego, jak i designera.

Rav13 - 10 Lipiec 2014, 09:03

Shame napisał/a:
Rav13 napisał/a:
jak ktoś ma jakies wstępne pomysły na coś ciekawego to bedziemy ustalać co i jak.


To nie tak działa. Jest wręcz zupełnie odwrotnie. Najpierw ustala się co i jak, a potem zabiera się do projektowania.

Na początek trzeba ustalić co, jak, po co, dlaczego, na kiedy i za ile? To tak zwany brief, czyli coś jakby umowa z określeniem oczekiwań. Chcesz mieć logo dla firmy, bo faktycznie ma ci coś to dać - uznałeś, że firma dotarła do takiego momentu swojego rozwoju, że powinna być rozpoznawalna w branży i chcesz by odzwierciedlała wasze cele, misję, zakres działań itd. i jesteś gotowy wydać na to określoną, niemałą sumkę - to załatwia się to indywidualnie z projektantem. Bo jeśli chcesz mieć logo z dupy, bo fajnie byłoby coś mieć i właściwie nie wyjdzie ono poza nagłówek strony, to zwyczajnie wejdź sobie na jakiegoś shutterstocka czy fotolię i tam kup sobie jakiś znaczek za 30 złociszy, bo szkoda czasu Twojego, jak i designera.

jakiego rzędu są to koszty ?

Shame - 10 Lipiec 2014, 09:21

Tego otwarcie ci nikt nie powie. Wszystko zależy od zlecenia i wielu, wielu, wielu różnych czynników. Jednak w najlepszym przypadku jest to paręset złotych, a górnej granicy praktycznie nie ma. W cenę może być wliczony projekt materiałów firmowych (papier, wizytówka itp.), ale nie musi. A największy wpływ na cenę ma jeden czynnik - Twoje oczekiwania. Chcesz mieć logo, które będzie zrobione specjalnie dla ciebie, będzie uwzględniało cechy Twojej firmy, ma nieść ze sobą konkretne przesłanie, być marketingowo uzasadnione? Musisz zapłacić. A jak chcesz ładny kolorowy znaczek, bez większego związku z firmą, ale za to przyjemnie wyglądający - szukaj dzieł za 50 zł lub fotostockowych gotowców, które równie dobrze mogą być używane w setce innych firm ;-)
Rav13 - 10 Lipiec 2014, 09:24

Shame napisał/a:
Tego otwarcie ci nikt nie powie. Wszystko zależy od zlecenia i wielu, wielu, wielu różnych czynników. Jednak w najlepszym przypadku jest to paręset złotych, a górnej granicy praktycznie nie ma. W cenę może być wliczony projekt materiałów firmowych (papier, wizytówka itp.), ale nie musi. A największy wpływ na cenę ma jeden czynnik - Twoje oczekiwania. Chcesz mieć logo, które będzie zrobione specjalnie dla ciebie, będzie uwzględniało cechy Twojej firmy, ma nieść ze sobą konkretne przesłanie, być marketingowo uzasadnione? Musisz zapłacić. A jak chcesz ładny kolorowy znaczek, bez większego związku z firmą, ale za to przyjemnie wyglądający - szukaj dzieł za 50 zł lub fotostockowych gotowców, które równie dobrze mogą być używane w setce innych firm ;-)

ok to teraz jak znajdę trochę czasu to wypiszę swoje oczekiwania ,rzucę parę swoich z grubsza przykładów i wtedy zaczniemy ustalać szczegóły.

bejczon - 13 Luty 2015, 08:39

Ja już wykonywałem kiedyś loga jedno z najlepszy zrobiłem dla "Nadzór BHP - BHPEX Zielona Góra ". Tak że jak coś pisać na PW jestem profesjonalnym grafikiem i mam doświadczenie w branży :). Jakoś się dogadamy co do zapłaty, niestety za darmo nie pracuję hehe. Ale bez przesady coś możemy ugadać !
s-p-i-n - 13 Luty 2015, 09:51

bejczon, czemu stare tematy odkopujesz
KowaL2014 - 26 Marzec 2015, 13:49

Ja od siebie mogę polecić jeden z serwisów internetowych oferia.pl, w którym możesz zlecić wykonanie zadania. Wystarczy, że opiszesz jak zrobiłeś to powyżej co chciałbyś zlecić, a Wykonawcy zgłoszą się do Ciebie, proponując konkurencyjne warunki realizacji zlecenia. pzdr
chezare - 26 Marzec 2015, 18:22

To jest to profesjonalne logo?

Artur Miernik - 26 Marzec 2015, 19:01

Nie wiem, ja tam się nie znam.
chezare - 26 Marzec 2015, 20:32

Ja też, dlatego pytam. :-)
Shame - 27 Marzec 2015, 07:09

chezare napisał/a:
profesjonalne


To określenie jest zbyt niepewne. Znaczy się, co czyni logo profesjonalnym? Bo ja uważam, że po równo wykonanie, jak i proces tworzenia. Bo jeśli nawet ka proste (ale nie infantylne) logo zostało przygotowane w oparciu o rzetelną analizę potrzeb klienta, danego sektora rynku i chociaż chwili zastanowienia się nad tym, czy to się komuś spodoba, a sam projekt jest wykonany właściwie (technicznie) i posiada wszelkie atrybuty, pozwalające na jego różnorodne zastosowanie - to owszem, to logo jest profesjonalne.

Co do artyzmu, to inna sprawa. Pewnie, że można by coś fajniejszego dać, ale często pytanie brzmi - po co? Kto zaopatruje się w sklepach BHP? Firmy, instalatorzy i robole z budowy. To jest target market i trzeba uderzyć w klienta tym, co łatwo zapada w pamięć.

W tym przypadku akurat strzałka w kółku jest z dupy, bo to żaden sygnet, tylko wygląda jak znak wypunktowania czy drogowskaz, ale najgorszy nie jest. Odnośnie nazw tworzonych przez dodanie X lub EX na końcu nie będę się wypowiadał :-x ale to już broszka klienta, nie grafika ;-)

chezare - 27 Marzec 2015, 14:00

To teraz już wiem. :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group