|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
Plotery i poligrafia - Profile ICC
arturkop - 10 Kwiecień 2015, 09:09 Temat postu: Profile ICC Witam
Z góry przepraszam jeśli nie umieściłem postu w odpowiednim miejscu.
Przepraszam również za zawracanie głowy.
Nie jestem grafikiem nawet z wykształcenia ani z pasji.
Niestety moje obowiązki w firmie zahaczyły o Programy Firmy adobe jako iz jestem informatykiem.
Od kilku dni borykam się z problemem obsługi nowego firmowego plotera.
Aby móc wydrukować pliki od działu graficznego muszę je zapisywać w formacie pdf - x
Nauczyłem się zapisywać i drukować takie same kolory jak w naszej drukarni z którą współpracujemy.
Niestety tworze takie dokumenty przez program Acrobat który ostatnio wyświetla błąd jeśli zaznaczć opcje PDF - X 3 i zaznaczę iz chcę ISO COATED V2 pojawia sie napis iż PDF nie może być zapisany w tym profilu , wykonaj analizę wstepną z danym profilem... odnalazłem
taka opcję jednak tak moge sprawdzić jedynie PDF - x3 Fogra coated.
Program zapisuje również bez błędu jeśli robię fogra coated PDF- X3
Mam więc pytanie jaka jest różnica pomiędzy iso coated v2 a fogra coated? Czy różnica w kolorystyce jest duża i powinienem sie jej bać przy druku?
Bardzo dziękuję za pomoc
tegraf - 10 Kwiecień 2015, 10:46
Żeby dobrze odpowiedzieć, trzeba trochę wyjaśnień:
arturkop napisał/a: | Aby móc wydrukować pliki od działu graficznego muszę je zapisywać w formacie pdf - x |
W jakim formacie spływają pliki z działu graficznego?
arturkop napisał/a: | Niestety tworze takie dokumenty przez program Acrobat |
To jest niezrozumiałe. W jaki sposób przez program Acrobat? Chodzi o konwersję z pdfa na pdf/x?
Cysorz - 10 Kwiecień 2015, 17:09
arturkop - może na początek pytanie, czy masz zamontowane te profile u siebie na komputerze? To nie są domyśle profile, powinno się je zamontować w systemie po ich ściągnięciu.
arturkop - 13 Kwiecień 2015, 06:26