Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - warstwy - pomoc

agata_loczek - 11 Grudzień 2015, 11:21
Temat postu: warstwy - pomoc
Witam. Jeśli chodzi o corela jestem początkująca. Mam taki problem z którym nie mogę sobie poradzić. Otóż corel służy mi do tworzenia instrukcji obsługi. Bardzo ułatwiłoby mi pracę możliwość umieszczenia niektórych elementów, obiektów tekstów na każdej ze stron (do tej pory kopiowałam ręczenie). Doszłam już do tego, że robi sie to za pomocą warstw. Utworzyłam warstwę główną, wrzuciłam tam swój obietk i wszysko byłoby fajnie gdyby nie fakt że nie chcę tego obietku na okładce czyli an pierwszej i ostatniej stronie. Moje pytanie jest takie - czy da się wyłączyć daną warstwę na konkretnej stronie? Jak daję znak oka to wyłącza mi widok na wsyztskich stronach.

I drugie pytanie, być może podobne. Czy da się (jak to jest np. w wordzie, w stopce) ustawić również takie powtarzanie obiektów na każdej ze stron ale różnie na stronach parzystych i nieparzystych (potrzebuje tego do numeracji stron).

Dziekuję za pomoc.
ps. korzystam z corel x3

Artur Miernik - 11 Grudzień 2015, 15:01

Witaj Agato.

Cóż, w Corelu 17, w menadżerze warstw, na dole, obok ikony nowej warstwy głównej, która dotyczy wszystkich stron, masz też kolejne ikony, odpowiednio dla stron parzystych i osobno, dla nieparzystych. Sprawdź, czy tak jest i u Ciebie, w Corelu 13.

Nie wiem, czy to pomoże, ale zamiast wyłączania warstw głównych dla konkretnych stron, można zmienić kolejność warstw tylko dla danej strony, tak, że jedne warstwy będą przysłaniać te niepotrzebne. Przy tym ułożenie warstw na pozostałych stronach pozostanie bez zmian. Tylko nie wiem po co, bo przecież możesz wyłączyć widoczność i drukowalność każdej z warstw dla każdej ze stron z osobna. Zrobisz to za pomocą ikon oczka i drukarki przy interesującej Cię warstwie. A wszystko to oczywiście w menadżerze warstw.