|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
CorelDRAW - grafika wektorowa - Nie otwiera mi się corel x5 na windows 7
webgraf - 11 Styczeń 2016, 08:58 Temat postu: Nie otwiera mi się corel x5 na windows 7 Witam
Kolejny raz się zwracam o pomoc.
Mam zainstalowany corel x5. Po kliknięciu w ikonę ładuje mi się parę sekund i znika. Czy ktoś z was miał taki problem z programem ? Proszę o pomoc !
restauro - 11 Styczeń 2016, 10:38
Nic nie napisałeś czy oczyściłeś system i ponownie zainstalowałeś program .Jeśli tak czy działał prawidłowo?
Sprawdź czy masz najnowsze wersje Microsoft .NET Framework (chyba 4.6),jeśli nie doinstaluj wszystkie brakujące.
webgraf - 11 Styczeń 2016, 18:28
Wyczyściłem rejestr,usunąłem wszelkie pozostałości po poprzedniej instalacji,wgrałem Microsoft .NET Framework chyba 4.6.... i nic. Dalej się ładuje parę sekund i znika.
Nie wiem dalej co może być ?
restauro - 11 Styczeń 2016, 19:07
Rozumiem ,ze CorelDraw wgrał się bez problemów?
W takim razie wygląda mi to na brak jakiś składowników płyty głównej związanych z grafiką lub karty graficznej jeśli nie jest zintegrowana.
bidon184 - 11 Styczeń 2016, 19:26
odpal program z Programs Files a nie z ikony na pulpicie ,oczywiscie przedtem jesli uzyles ikony zamnkij w mendzeze zadaan proces corela,no i obadaj czy to cos dalo,jest jeszcze jedna mozliwosc ze nie odpala Ci masz wylaczona usluge PSI_SVC_2 Corel License Validation,ona musi byc wlaczona,jak bedziesz w menadzeze (alt+ctrl+delete) to sprawdz czy jest wlaczona
Mathias1 - 24 Kwiecień 2018, 08:10
Odgrzewam temat.
X5 na Win7 - działał, działał i przestał.
Program legalny, laptop w zasadzie tylko usypiany, nie wyłączany. Jednego dnia po wznowieniu przestał się otwierać Corel.
Ikonka na dole na kilka sekund, okno aplikacji na kilka sekund, wyświetla "uruchamianie aplikacji...) i nic. Znika i koniec zabawy.
Czasem pojawia się dodatkowe okno: "Wystąpiły problemy z przesłaniem polecenia do programu”.
Nie odpala się z dwukliku w plik .cdr, nie odpala się z menu "programy".
Nic nie doinstalowywałem, proces weryfikacji licencji jest uruchomiony.
Ratunku...
restauro - 24 Kwiecień 2018, 08:26
Włóż płytę z programem i wybierz opcję - Napraw .
Mathias1 - 24 Kwiecień 2018, 09:14
Odinstalowałem i zainstalowałem na nowo.
Zrobiłem "napraw".
Nadal nie działa. Ki diabeł...
restauro - 24 Kwiecień 2018, 10:34
Mathias1 napisał/a: | Odinstalowałem i zainstalowałem na nowo |
Jak odinstalowałeś to nie było już co naprawiać .
Po odinstalowaniu ,przed ponowną instalacją trzeba oczyścić system z pozostałości w AppData i Rejestrze .
Dopiero po wykonaniu tych czynności można instalować program ponownie .
http://corel.wodip.opole....pic.php?t=10454
restauro - 24 Kwiecień 2018, 10:40
Sprawdź jeszcze czy masz włączone NetFramework 3,5
Panel sterowania - Programy i funkcje - Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows
Mathias1 - 24 Kwiecień 2018, 12:47
Skrót myślowy...
Najpierw zrobiłem "napraw", potem za pomocą CC odinstalowałem program, potem za pomocą tegoż narzędzia wyczyściłem rejestr. I ponownie zainstalowałem program.
NF jest włączone.
Odinstaluję jeszcze raz, korzystając z zaleceń powyżej...
Odinstalowane, wyczyszczone, zainstalowane. Wg info instalatora: "zainstalowano poprawnie".
Nadal się nie uruchamia...
restauro - 24 Kwiecień 2018, 17:43
Mathias1 napisał/a: | NF jest włączone |
Konkretnie.
Musi być właczone 3,5 ale i 4 w górę .
Mathias1 - 25 Kwiecień 2018, 21:13
W dodaj usuń programy odnalazłem wersję 4.6 i 4.7.1. Tam, gdzie jest 3,5 nie widać tych nowszych.
Nie jestem pewien jednak, czy to jest problem.
Corel się uruchamiał. Nic nie doinstalowywałem, nie wyłączałem kompa, następniego dnia obudziłem windows z uśpienia i już się corel nie chciał uruchomić.
restauro - 26 Kwiecień 2018, 07:01
Dla CorelDraw X5 ważniejsze są te niższe wersje NET Frameworka 3.5 do 4
Musisz mieć wypełnione okienko .
https://stackoverflow.com/questions/11696401/issues-installing-net-3-5-framework
U mnie w laptopie to wygląda tak
Mathias1 - 26 Kwiecień 2018, 19:41
Odinstalowałem ponownie i zainstalowałem tym razem bez podawania numeru seryjnego. Corel się otworzył! Generalnie po to, by mi powiedzieć, że mam podać numer seryjny. Podałem - zgłosił info, że numer jest błędny.
Tydzień temu był prawidłowy... I nadal figuruje na moim koncie, jako numer, pod którym mam zarejestrowany program.
Czyli nie otwierał się, bo się nie zgadzał numer seryjny z bazą corel korporejszyn.
Wysłałem do nich pytanie, ale czuję, że zleją.
A ekran wygląda tak:
restauro - 26 Kwiecień 2018, 20:29
Może jednak nie pokazuj nr. Nie spotkałem się z takimi problemami ,chyba że kupiłeś program w jakimś niepewnym miejscu .
Skoro masz program skorelowany z kontem ,jest szansa że jednak pomogą rozwiązać problem .
Mathias1 - 26 Kwiecień 2018, 20:50
Mam fakturę na zakup. Oczywiście z drugiej ręki jest.
Jeśli 3 marca numer był legalny i prawidłowy i pozwolił na uruchomienie i rejestrację produktu na koncie corela, to nie mógł się nagle stać nielegalny.
Tak myślę...
Chociaż nie - rejestrować można cokolwiek, nawet numer buta. To nie jest system weryfikacyjny, jedynie nie pozwala innej osobie zarejestrować tego samego numeru.
Zapytam jeszcze sprzedawcę, czy ma oryginalną fakturę zakupu i dam sobie spokój z boksowaniem się z Korel korpo.
No i ciekawostka: znów się nie uruchamia. :)
Chyba jedyny powód, dla którego jeszcze mam jakiś komputer z łindołsem właśnie przestał istnieć...
restauro - 26 Kwiecień 2018, 20:56
Z tymi odkupowanymi programami różnie bywa.
Gdzieś na forum kilka lat temu załączyłem procedurę zalecaną przez Corela (może w FAQ )w wypadku zmiany konta i właściciela .
Mathias1 - 26 Kwiecień 2018, 22:41
Dostałem z supportu link do pobrania X5.
Pobrałem, zainstalowałem, wpisałem mój klucz... i maszyna ożyła!
Taaak... Corel to wyjątkowe stworzenie. ;)
Dzięki restauro, za pomoc. Trochę się nauczyłem przy okazji.
Info dla potomnych: absolutnie nie wiadomo, co było powodem błędu i jak się go naprawia.
P.S. Ciekawe, czy znów za parę dni nie klęknie.
restauro - 27 Kwiecień 2018, 07:45
Mathias1 napisał/a: | absolutnie nie wiadomo, co było powodem błędu i jak się go naprawia |
Poszukiwanie problemu ,jeśli nie jest typowy , to metoda prób i błędów.
Skoro support tak szybko zareagował ,przyczyna błędu musiała być z ich strony.
Myślę że jeśli się coś już zdarzy , to z innego powodu .
|
|