|
Corel FORUM Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych |
|
Makra - Zliczanie procentowej zawartości kolorów
sweng - 14 Kwiecień 2016, 23:54 Temat postu: Zliczanie procentowej zawartości kolorów Nie wiem czy to da się zrobić, być może coś takiego już istnieje i może jest do kupienia. Chodzi o makro które obliczałoby zawartość procentową kolorów na stronie. Tj. wynikiem byłaby procentowa zawartość składowych CMYK plus ewentualnych kolorów dodatkowych (Pantone/Kodak/etc.).
tegraf - 15 Kwiecień 2016, 07:13
W pdfie. APFill - Ink and Toner Coverage Calculator 5.8
http://avpsoft.com/products/apfill/
sweng - 15 Kwiecień 2016, 09:55
Dzięki, tego właśnie używam. Myślałem o jeszcze większym usprawnieniu, żeby można było kontrolować to w trakcie projektu bez publikacji w pdfie. Dlatego też pytałem o makro.
restauro - 15 Kwiecień 2016, 10:49
Może coś znajdziesz?
http://macromonster.com/p...-macros/page/5/
chezare - 15 Kwiecień 2016, 11:02
Z czystej ciekawości zapytam, co to ma usprawnić?
Do czego taka informacja może się przydać?
tegraf - 15 Kwiecień 2016, 12:09
Do dokładnej kalkulacji kosztów druku.
Cysorz - 15 Kwiecień 2016, 19:05
http://www.dzyszla.aplus.pl/download-47.html
chezare - 15 Kwiecień 2016, 21:10
Dzięki Tegraf
Kombinuję, że to takie technologie w których drukuje się złotem i platyną?
Offset
Ilość stron: 2
Kolory: 4 + 4
Lakier maszynowy.: /
Papier: Kreda mat 300 g
Obróbki: FOLIOWANIE MAT 1+1, Wykonanie wykrojnika, SZTANCOWANIE
Nakład:
100 szt/egz cena: 1 136,00 PLN +23 % VAT
200 szt/egz cena: 1 144,00 PLN +23 % VAT
300 szt/egz cena: 1 152,00 PLN +23 % VAT
To ile w tym kosztują farby?
Jak Restauro wklepuje czyste złoto w drogocenną rzeźbę, to ma znaczenie ile materiału zużyje.
Jak ktoś się umawia na pomalowanie ścian w mieszkaniu, drogą farbą, to musi obliczyć ile tej farby musi zużyć, bo jak źle policzy, to może dołożyć zamiast zarobić. Przy popularnych technologiach drukarskich, to nie ma znaczenia.
Jak mamy do czynienia ze złożonym obrazkiem wektorowym, to praktycznie mało kiedy da się policzyć to dokładnie i to tylko wtedy kiedy obliczamy procentowy udział farb w całości, a to zupełnie co innego niż ich zużycie przy drukowaniu, gdzie każda maszyna zużywa ich inną ilość.
Procentowy udział każdego składnika, np. CMYK, da się obliczyć dokładnie wtedy, kiedy grafika zostanie zamieniona na bitmapę i tu się rodzi kolejny kłopot. W jakim formacie rastrowym można zapisać np. Panton?
tegraf - 15 Kwiecień 2016, 21:22
Nie złotem i platyną - a oparami (takie wyziewy).
sweng - 18 Kwiecień 2016, 08:04
Nie samym offsetem drukarnia stoi :) Ilość zużytych farb może znacznie wpłynąć na cenę wyrobu końcowego. Choćby w roto czy flekso, gdzie folię sprzedaje się często w tonach, nie metrach.
tegraf - 18 Kwiecień 2016, 08:20
chezare napisał/a: | To ile w tym kosztują farby? |
Prawie nic. Koszt farb jest pomijany.
chezare napisał/a: | Procentowy udział każdego składnika, np. CMYK, da się obliczyć dokładnie wtedy, kiedy grafika zostanie zamieniona na bitmapę i tu się rodzi kolejny kłopot. W jakim formacie rastrowym można zapisać np. Panton? |
To sprytne narzędzie liczy też % pokrycie Pantone. Nie trzeba nic kombinować.
Tu nawet nie o koszty druku chodzi, co o... magazyn i skalę zamówienia. Jeżeli pokrycie magenty jest 2x większe niż reszty farb, to przy nakładzie 200 szt. nie ma to znaczenia. Ale przy 200 tonach musisz mieć w magazynie 2x więcej magenty, bo inaczej w połowie zamówienia staniesz z robotą w środku nocy. Więc musisz to wiedzieć i odpowiednio wcześniej - zamówić. Szczególnie ważne staje się to przy farbach na specjalne zamówienie.
chezare - 18 Kwiecień 2016, 09:09
Musicie się koledzy bardziej postarać, bo jakoś mnie nie przekonaliście.
Używam w pracy różnych materiałów, jedne są tanie, inne drogie, ale nie potrzebuję specjalnego oprogramowania żeby obliczyć koszt materiałów, zwykły kalkulator mi wystarcza, no i nie ma to żadnego wpływu w momencie projektowania grafiki, bardziej martwię się tym, żeby nie dołożyć sobie i skomplikować pracy którą ewentualnie będę musiał wykonać, jak klient chce wszystko ze złota, to niech on się martwi, że jest drogo.
sweng - 19 Kwiecień 2016, 09:16
No i klient się martwi. Przy różnicy 1 grosza na opakowaniu jednostkowym i zamówieniu rzędu miliona sztuk warto przemyśleć zmianę drukarni lub postarać się ten jeden grosz zbić na nafarbieniu. Wszystko zależy gdzie pracujesz i co chcesz sprzedać. Jak usługę to faktycznie niech się klient martwi a jak produkt to już są twoje wyliczenia i twoja kalkulacja. I nie, farby nie są pomijalnym kosztem.
|
|