Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Otworzeniu pliku *.cdr w Corel Draw H&S X5

raiden25 - 23 Maj 2016, 18:44
Temat postu: Otworzeniu pliku *.cdr w Corel Draw H&S X5
Witam, przesiadłem się z Corela X7 na wersje Home & Student X5, zainstalowałem jedynie Corela bez zbędnych innych programów i nie mogę teraz otworzyć plików wcześniej zapisany przez wersje X7 z rozszerzeniem .cdr. Otwieram natomiast pliki .dxf i .ai

Czy to kwestia starszej wersji, czy też tego że nie zainstalowałem jakiejś wtyczki otwierającej jakiś format? Jestem bardzo początkującym użytkownikiem tego oprogramowania więc nie mam pojęcia na ten temat.

Podpytam jeszcze o taką rzecz. W wersji X7 wciskając i trzymając kółko myszy miałem narzędzie "chwyt", tutaj mam możliwość przesuwania płynnego tak jak w excelu, idzie to jakoś zmienić?

restauro - 23 Maj 2016, 19:30

Pliku cdr zapisanego w wersji X7 nie da się otworzyć w X5 . Musisz poprosić kogoś z CorelDraw X7 o zapisanie w niższej wersji X5.
raiden25 - 23 Maj 2016, 21:42

restauro napisał/a:
Pliku cdr zapisanego w wersji X7 nie da się otworzyć w X5 . Musisz poprosić kogoś z CorelDraw X7 o zapisanie w niższej wersji X5.

Z tym ze ja zapisywałem do X5. Wiec wszystkie powinny być w tym samym odpowiednim formacie. Tego wymagało urządzenie do którego pliki były wgrywane.

restauro - 24 Maj 2016, 07:18

Miałem podobnie z wersją testową X8 ,kolega,który równie testował program już nie miał takich problemów . Wynika z tego ,że program czasem robi takiego psikusa.

http://corel.wodip.opole....opic.php?t=9835

raiden25 - 24 Maj 2016, 07:54

restauro napisał/a:
Miałem podobnie z wersją testową X8 ,kolega,który równie testował program już nie miał takich problemów . Wynika z tego ,że program czasem robi takiego psikusa.

http://corel.wodip.opole....opic.php?t=9835

Tylko właśnie nie widzę tak do końca rozwiązania. Piszecie coś o przeinstalowaniu?