Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

CorelDRAW - grafika wektorowa - Błagam pomóżcie mi !!!!

Maras79 - 10 Styczeń 2008, 18:17
Temat postu: Błagam pomóżcie mi !!!!
Witam wszystkich.
Zwracam się do Was z ogromną prośbą. Z uwagi na to, że jestem kompletnym nowicjuszem, jeśli chodzi o posługiwanie się programem Corel Draw napotkałem na ogromny jak dla mnie problem. Mianowicie muszę wykonać kalkomanie do modeli. Materiały, czyli zdjęcia w formacie jpeg przygotowałem tzn. wytrasowałem w programie Photoshop. Wkleiłem je do arkusza Word, gdzie za pomocą rozciągania bądź zciskania dopasowałem ich wielkość do wielkości modeli. Oto materiały przygotowane w Wordzie:

Niestety firma, która profesjonalnie zajmuje się produkcją wszelkiego rodzaju kalkomanii zażądała, abym te materiały przygotował i przesłał im w pliku Corel Draw, gdyż jak twierdzą nie mogą tych materiałów importować z Worda do Corela i dopiero wtedy będą mogli mi je wydrukować. Jak mam to zrobić w Corelu przy jednoczesnym zachowaniu bądź dobraniu właściwych rozmiarów tak, aby kalkomanie po wydrukowaniu nie okazały się zbyt małe lub za duże???
Proszę pomóżcie mi.
Pozdrawiam
Marek

JarekDRAW - 10 Styczeń 2008, 19:12

Witam, zacznijmy od tego że musisz użyć narzędzie krzywe beziera, następnie odrysuj dany kształt na zdjęciu które Cię interesuje. Gdy już masz obrys danego kształtu, zaznaczasz zdjęcie, z górnego menu wybierasz Efekety/Szybkie Kadrowanie klikasz strzałką w obiekt i gotowe.
Nie pamiętam czy w nizszych wersjach jest szybkie kadrowanie więc możesz skorzystać z
tego tutka.

Alt F10, otwiera okno transformacji gdzie zadajesz wymiary.

P.S.Ctrl J wchodzisz w opcje/Edycja odznaczasz automatycznie wyśrodkuj kadry.

Pozdrawiam

Shem - 11 Styczeń 2008, 12:12

Witam,