Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQ - najczęściej zadawane pytania - Problem z otwarciem pliku

marek-45 - 16 Marzec 2010, 14:30
Temat postu: Problem z otwarciem pliku
Witam serdecznie.
Jako że jestem tu nowy chciałbym serdecznie wszystkich powitać i serdecznie pozdrowić, z góry przepraszam za jakieś nieścisłości i niedomówienia, które mogę popełnić z racji mojego wieku i niewiedzy.(o błędach w pisowni wolę się nie wypowiadać).
Szanowni Państwo,mam taki oto problem :Na pracy w Corelu 12 nie znam się można powiedzieć praktycznie nic a znając jego możliwości to raczej zupełnie nic, lecz na tyle ile umiem na razie staram się pracować w nim.Więc sprawa ma się tak, że wykonałem projekt(mniejsza o to, jaki)w Corelu 12 i wszystkie pliki zapisałem w formacie cdr. Jak i w jpg. Ale zachciało mi się przeinstalować system z WinXP na Win7 tak też zrobiłem nie to, że zapominając tylko nie wiedząc, że podczas takiej zmiany stracę wszystkie w międzyczasie zainstalowane dodatkowe fonty na starym systemie.Teraz podczas próby otwarcia owych plików Corel nie znajduje tamtych czcionek i chce zastąpić innymi, nazwy czcionek, które były wcześniej to: AR BERKLEY i AR ESSENCE , jednak myślę, że nazwy zostały kiedyś zmienione, bo ja takich fontów nie mogę znaleźć w Internecie.Proszę mi doradzić czy jak i czy istnieje możliwość znaleźć te fonty z oryginalnymi nazwami z fotki zapisanej w jpg. Albo czy jeżeli projekt zostanie otworzony na systemie gdzie zainstalowane są takie same fonty, ale pod inną nazwą to Corel otworzy plik?Pokazuje Wam zrzut, o jakie fonty „woła”Corel i jakich mi brak, druga fotka to jpg.projektu oryginalnego, której nie otwiera w cdr.Proszę o wszystkie sugestie, a najlepiej o poprawne nazwy fontów gdyż projekt nie jest ukończony i potrzebna modyfikacja.Pozdrawiam i przepraszam za marudzenie.Poniżej linki do fotek.
http://www.imagic.pl/files/10236/Projekt.jpg