Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wycena
Autor Wiadomość
szyha 
Początkujący


Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: gw
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 23:14   wycena

witam, wiem ze ciezko wycenic projekt katalogu firmowego, zalezne to jest od ilosci pracy i wielu innych aspektow,

ale czy moglby ktos mi rzucic jakies przyklady zeby miec rozeznanie, powiedzmy jaki to byl projekt, ile to kosztowalo, zakres pracy, czy tylko projekt, czy moze z wreczeniem do reki gotowca,
 
 
Artur Miernik 



Pomógł: 49 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1608
Skąd: Starachowice
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 23:27   

Robisz tylko projekt, czy skład też?
 
 
Cysorz 



Pomógł: 205 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3130
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 23:35   

Sprawdź, ile zabierze Ci zrobienie jednej, przykładowej strony i pomnóż godziny przez stawkę. Głodny freelancer/student liczy 30-50 za godzinę, podrzędna agencja 50-100, większa sonduje najpierw klienta ile może wyciągnąć ;)
Najgorsze co można zrobić, to założyć, że "i tak nie mam co wieczorami robić, to popracuję za dychę". Wcześniej czy później nóżka się podwinie - czy to drukarz coś zawali, wilgotność powietrza podczas druku się zmieni, zaoszczędzisz na cromalinie a drukarnia wydrukuje katalog na papierze z Chin czy dziesiątki innych przypadków - winę i tak poniesiesz TY (bo drukarnia zawsze się zabezpieczy) i zamiast zarobić 1.600 złotych będziesz musiał dołożyć np. 16.000!
Weź to pod uwagę, dobrze radzę - każdy pracujący na własne konto wcześniej czy później znajdzie się w takiej sytuacji...
 
 
szyha 
Początkujący


Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: gw
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 23:39   

Artur Miernik napisał/a:
Robisz tylko projekt, czy skład też?


tego jeszcze nie wiem, na dzien dzisiejszy nic jeszcze nie wiem, znam tylko firme :)
 
 
szyha 
Początkujący


Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: gw
Wysłany: 3 Luty 2014, 16:09   

a wiec jestem po wstepnej rozmowie,

firma posiada jakis tam katalog ze swoimi produktami, plus drugi katalog "o nas" czyli info o firmie, cennik it. produktem finalnym ma byc jeden katalog , w ktrym bedzie wszystko, na o ko jakies 32 strony a4,
wyglad ma byc oparty na starej wersji "taka sie podoba szefowi",

zakres pracy to przygotowanie wszystkiego, grafiki, obrobka zdjec ktorych jeszcze niema, sklad, poprostu wszystko,

dostalbym jakies 40% plikow, ze starej wersji ,
nazwalbym to liftem katalogu, plus dorobienie nowosci, aktualnych info itd,

prosze o porade ile krzyknac moge za to, nie jestem vangogiem, ani poczatkujacym, nie mialbym problemu z wykonaniem zlecenia,

ile wolac ?
ile moze zawolac za to profi firma ?
 
 
Cysorz 



Pomógł: 205 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3130
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Luty 2014, 17:20   

Stawkę godzinową.
 
 
Shame 
Red Dot Corporation



Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 2565
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Luty 2014, 17:38   

Teraz pewnie każdy się zastanawia, czy napisać, ile by wziął, tylko boi się, żeby nie wyjść na lamera lub przeciwnie - na burżuja ;-) Ja postaram się odpowiedzieć: w takich przypadkach niezłym pomysłem jest przeliczenie kosztów robocizny opartych o czas pracy. Całkiem niezłą stawką jest 50 zł/h. Pomyśl, ile czasu ci to zabierze i pomnóż ;-) Posiadając gotowy tekst (bo jest w starej wersji) i wlewając go tylko w ramki, mając zdjęcia i ogólny zarys stylu (ten co się "podoba szefowi"), 32 strony to jak dla mnie pewnie z 10-12h roboty uwzględniając poprawki, które na pewno będą. Skoro nie musisz od zera wymyślać layout'u i stylu, to robota jest praktycznie tylko sprawą techniczną. Niech klient zapłaci więc za Twój skill jako DTPowca i poświęcony czas. Lekko licząc, możesz skasować za to 500-600 zł, chociaż jeśli zdjęć będzie sporo i trzeba je będzie obrabiać, lub jeśli okaże się, że poprawki ciągnął się w nieskończoność (nie z Twojej winy, tylko dlatego, że klient wymyśla), to nie bałbym się zwiększyć tej stawki (tylko o takiej możliwości trzeba go poinformować na początku ;-) ).

Oczywiście to wszystko tylko moje przemyślenia. Gdyby trzeba było do tego wszystkiego wymyślać nowy projekt układu i stylu, to podejrzewam, że zażyczyłbym sobie tak z 75 zł/h, w ten sposób przy tej samej ilości czasu byłoby od 750-900. Gdyby okazało się, że klienta nagli i żąda pośpiechu, to też bym podniósł stawkę.

Jakiś czas temu natknąłem się na coś, co pewnie dla wszystkich wyjadaczy na tym forum jest jak elementarz, a dla mnie stał się wytyczną w kontaktach z klientem:

Ja (moja firma) realizuję zlecenia na trzy sposoby: dobrze, szybko i tanio. Klient może wybrać tylko dwa. Jeśli ma być dobrze i szybko - to nie będzie tanio; jeśli ma być dobrze i tanio - to nie będzie szybko; jeśli ma być szybko i tanio - to nie będzie dobrze ;-)


Uwielbiam ten tekst :-P
 
 
Cysorz 



Pomógł: 205 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3130
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Luty 2014, 18:44   

Trzeba pamiętać, że z tej ceny trzeba będzie jeszcze zapłacić podatek a zleceniodawca na pewno spisze umowę w cenach brutto, np.:
Kod:
Przykład 1
W czerwcu 2010 r. zakład pracy zawarł z osobą niebędącą jego pracownikiem umowę zlecenia na okres od 7 do 28 czerwca. Wynagrodzenie za wykonanie umowy określono na kwotę 200 zł i było płatne 29 czerwca. Dla osoby tej zawarta umowa stanowi jedyny tytuł do obowiązkowych ubezpieczeń emerytalnego i rentowych. Wniosła ona również o objęcie jej dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym. Umowa stanowi podstawę do obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego. Zleceniodawca (płatnik) dokonał następujących obliczeń:
1) podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne: = 200 zł,
2) składki na ubezpieczenia społeczne finansowane przez zleceniobiorcę (13,71%):  = 27,42 zł,
3) podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne: 200 zł - 27,42 zł = 172,58 zł,
4) składka na ubezpieczenie zdrowotne (9%): = 15,53 zł,
5) podstawa opodatkowania: = 200 zł,
6) zryczałtowany podatek do przekazania na rachunek urzędu skarbowego: 200 zł × 18%   = 36 zł,
7) do wypłaty dla zleceniobiorcy: 200 zł - (27,42 zł + 15,53 zł + 36 zł) = 121,05 zł.

Oczywiście można pominąć ubezpieczenie, jeżeli zleceniobiorca jest już ubezpieczony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13