Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Program do tworzenia bloczków
Autor Wiadomość
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sierpień 2013, 17:42   

Chezare, wybacz. Nie mam ochoty na przelewanie z pustego w próżne. Szkoda mi po prostu na to czasu. Zawłaszcza, że jak coś napiszę, wyjaśnię, to zaraz usłyszę "a gdzie ja napisałem, że...". Choć z drugiej strony, zgodnie z Twoim rozumowaniem, jak Corel nie napisał, że ilość kolumn jest ograniczona, to nie znaczy, że jest nieograniczona. Mnie nie przyszło do głowy tworzyć 2,5 kolumny. Próbowałam utworzyć 16, bo tyle potrzebowałam. Słowo 'nienawiść' też pewnie rozumiemy inaczej, ale szczerze mówiąc nie jestem ciekawa co Ty przez nie rozumiesz.

Mam nadzieję, że nie będziesz miał mi za złe, gdy tego typu wpisy jak powyżej będę po prostu, zgodnie z lekcją udzieloną przez Tegrafa (ukłony) po prostu ignorować. Nie zrozumiałeś co chciałam powiedzieć, za trudne, za bardzo aluzyjne, sarkastyczne? Twój problem.
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 08:08   

Bogumila M. napisał/a:
Nie zrozumiałeś co chciałam powiedzieć, za trudne, za bardzo aluzyjne, sarkastyczne?


SARKAZM - (sarkasmos, od sarkazein = gryźć, szarpać mięso [jak psy]) - odmiana ironii, szczególnie silnie zdeterminowana przez negatywne nastawienie wobec atakowanych opinii i postaw; drwiący, szyderczy sposób mówienia, będący wyrazem rozgoryczenia i rozdrażnienia, mający ugodzić adresata. ( http://slowotokbkp.blox.p...-definicja.html )

SARKAZM - spotęgowana ironia, używana zazwyczaj jako sposób wyrażenia negatywnego nastawienia do czegoś lub kogoś; złośliwość, wyraz pogardy ( http://pl.wiktionary.org/wiki/sarkazm )

____

Ten wpis to taka uwaga na marginesie, nic do wątku nie wnosząca i do nikogo wprost się nie odnosząca.
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 08:54   

Chezare, a masz może rozpracowane "układanie w stosie"?

Chodzi o to, że jak masz bazę w postaci np. nazwisko:styczeń, nazwisko:luty itd. a użytków (bloczków) masz na arkuszu 4, to jeden klient to 3 kolejne arkusze. Gilotyna tnie kęsy mniej więcej 7 cm - czyli każdy blankiet po tej operacji lata osobno. Oznacza to dramatyczną pracę zbierania i kompletowania kolejnych miesięcy (bloczków) dla każdego klienta.

Można spróbować drukować np. 4 stycznie (inaczej: 4 różne nazwiska, ale na każdym arkuszu te same miesiące). Po rozcięciu na krzyż masz bloczki już poukładane - to właśnie nazywam układaniem w stosie.

Przy takim zamówieniu właśnie kompletowanie bloczków może okazać się wąskim gardłem.
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sierpień 2013, 09:21   

@Tegraf, przyjacielu. Dziękuję za definicję. Tak. Sarkazm. Mający ugodzić i będący wyrazem pogardy dla takiego prawa.
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 09:31   

Chezare, tu masz dokładnie opisane to numerowanie w stosie
( http://www.numerowanie.pl./oprogramie.php ) - swoją drogą, świetny program.

_________________

A teraz luźna dyskusja na marginesie:

Bogumila M. napisał/a:
Dziękuję za definicję. Tak. Sarkazm. Mający ugodzić i będący wyrazem pogardy dla takiego prawa


Twój "sarakstyczny" post odnosił się do wypowiedzi Chezare, a w nim NIC na temat "chorego prawa" nie ma... Ani chorego ani zdrowego, tylko uwaga na temat ilości kolumn. Więc jednak chyba chodzi o rozmówcę. Aha, "przyjaciel" to zdecydowanie nadużycie.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 09:52   

Nie wiemy jakim sprzętem dysponuje DJ, tych wąskich gardeł może być całkiem sporo.
Od wspomnianej gilotyny zaczynając :-)
Nie wiemy też jak ma wyglądać gotowy produkt, może wcale nie trzeba nic kleić, a wystarczy poskładać po 6 kartek (jedno nazwisko i 12 miesięcy). Ale w takim przypadku znowu dochodzi operacja spreparowania wydruku tak żeby łatwo dały się te formularze oddzielić od siebie. Nie wiem jak się operacja robienia dziurek nazywa ale potrzebna jest do tego specjalna maszyna. Mogę też sobie wyobrazić, że klient będzie chciał mieć te 6 kartek złożone na trzy, bo akurat takiego formatu przewidział koperty.
Jedyny moment kiedy można zminimalizować pracochłonność związaną z segregacją wydruków, to tworzenie bazy danych, innej możliwości nie widzę.
Optymistycznie to można założyć, że klient będzie chciał 12 pudełek po 14 tys. formularzy.
W praktyce wyjdzie tak, że będą to pakiety po 12 formularzy z jednym nazwiskiem, 14 tys. bloczków. Numerowałem nieraz użytki w których ostatni numer był parę razy większy od 168 tys., ale w najgorszym przypadku był oryginał i dwie kopie, a w bloczku 100 szt. takich kompletów. Przyjemna robota to nie była :-) 14 tys. bloczków robi na mnie całkiem spore wrażenie. Wiem że do takich zadań też są jakieś specjalizowane maszyny, które potrafią np. wziąć z różnych półek oryginał i kopie i poskładać w określoną ilość kompletów, ale ja takiej maszyny nigdy nie miałem i nawet jej nie widziałem. Personalizowaliśmy też podobne druki do tego z tematu, gdzie trzeba było wygenerować nr rachunku. Gość z banku jak go grzecznie zapytałem jak to się liczy, dał mi do zrozumienia, że jestem ostatnim matołem, który tego nie wie :-) Tam był jeszcze z tego co pamiętam kod kreskowy, który z Corela byłoby ciężko nadrukować.
DJ musi się poważnie zastanowić zanim kliknie przycisk Print :-)
Bazę danych da się dosyć łatwo zbudować, drukarka prędzej czy później to wszystko wydrukuje, nie przeszkadzając nam w piciu kawy, ale te 14 tys. bloczków to już niestety własnymi ręcyma trzeba złożyć :-)
Jak DJ dobrze nie zorganizuje tej pracy, to przyjdzie wiosna a on dalej będzie składał wydruki.
==========================
Przeoczyłem pisząc zmiany w temacie :-)
Ja do drukowania często używałem programu http://www.avery-zweckfor...esignpro-for-pc
A to co robi wspomniany przez Ciebie program realizowałem swoim własnym wynalazkiem, który robił dokładnie to samo, tworząc bazę danych w formacie dBase.
Niestety już go nie mam, bo poszedł z dymem razem z twardymi dyskami.
Jeśli dane są w Excelu, to łatwo będzie je tak poskładać żeby zminimalizować konieczną do wykonania pracę.
Ten program do którego link jest wyżej jest bardzo prostą aplikacją, można go zrozumieć i opanować w parę minut. Do drukowania takich rzeczy jest o niebo lepszy od Corela.
Ostatnio zmieniony przez chezare 25 Sierpień 2013, 10:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 10:01   

Można też to zlecić komuś, kto to przeszedł (i wziąć prowizję). Poważnie, to całkiem spore zamówienie jak na pierwszy raz (chodzi o personalizację). Mogę sobie wyobrazić, jaki będzie dym, gdy przelewy za styczeń dotrą w marcu. Ale cennego doświadczenia nie będzie.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 10:19   

Masz rację, to jest całkiem poważne zadanie. Problem z tematu dotyczący narysowania formularza to w tym wszystkim najmniejszy kłopot, choć koledze pewnie chodziło o wydruk seryjny a nie sam obrazek.
DJ, nie kupuj żadnego programu, bo żaden nie zrobi za Ciebie tej roboty :-)
Pomyśl czy dasz radę opanować poskładanie wydruków.
 
 
dj_maras 
Ekspert



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 852
Skąd: WOLSZTYN
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 13:20   

bloczek to DL, okładka z grubszego papieru - 350g, środek to 4 kartki (kwartalnie) lub 12 (miesięcznie) przelewów, i tył też 350g. sam wydruk to ciul, zrobi to offeset, jednak jak ofest przyśle mi akruszę A4 lub A3 to jeszcze musze to wrzucić do drukarki cyfrowej i jechać z koksem. docięcie i spięcie lub zklejenie na boku to tez pryszcz, całe zamieszanie to przenieś nazwiska, dane, adresy, nr kont itp z exela do corela lub innego programu i tak poustawiać by wydruk na gotowych przelewach był idealny (mówie tu o tych prostokącikach na przelewie) no i też tak wydrukować by by składanie nie myło uciążliwe.

dodam jeszcze że nikt nie każe mi w corelu robić 16tyś stron - mogę robić po 100 :]
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 25 Sierpień 2013, 13:49   

No to rozwiązaniem jest wyłącznie coś Accessopodobne. Tłem jest formularz przelewu i w odpowiednie miejsca wstawiane są pobierane z bazy danych dane. Na domowej drukarce laserowej takie coś będzie się drukować kilka godzin. Ale nie ma obawy, że coś gdzieś nie trafi czy coś się pomyli. A w razie pomyłki łatwiej wydrukować jeden czy dwa formularze nisz szukać właściwego nazwiska w stustronicowych dokumentach Corela.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 14:24   

Jeśli dobrze zrozumiałem, podobno mam z tym kłopot, to będą dwa rodzaje bloczków, albo po cztery przelewy, albo po 12? Te formularze będą się różniły tylko informacjami, które Ty na nich nadrukujesz?
Jeśli tak, to nie ma potrzeby robienia tysięcy stron w Corelu czy czymś tam, czego użyjesz do drukowania, nie ma potrzeby robienia 100 czy 10, potrzebna Ci będzie jedna strona. Piszę o tym od początku, ale albo nie czytacie, albo chorujecie na tę samą chorobę co ja. To co DJ zamierzasz zrobić nazywa się drukiem seryjnym. Corel ma mechanizmy, które pozwalają to zrobić, w taki mechanizm jest też uzbrojony Excel czy np. Word.
Cały proces polega na tym, że program generuje do druku stronę wstawiając na nią elementy z bazy danych. Ta strona jest cały czas taka sama, zmieniają się tylko dane.
Ty te stałe elementy (formularz) już będziesz miał, bo wydrukuje je drukarnia.
Jak trafić z danymi w odpowiednie miejsca?
To w dużej mierze nie zależy od Ciebie, tylko od precyzji sprzętu, drukarki, której użyjesz. Od dokładności z jaką prowadzony jest w niej papier. Ciesz się, że to będzie cienki papier :-)
Powtórzę jeszcze raz, bo może to też w dyskusji o kolumnach gdzieś umknęło, można tę pracę zrobić przy użyciu Corela, od narysowania dokumentu dla drukarni offsetowej, do nadrukowania danych. Powtórzę też, że Corel nie jest orłem jeśli chodzi o takie zadania, wolno generuje strony do druku i jest w nim utrudniony dostęp do danych, jak się coś zatnie, będzie drobny kłopot. Ja wyżej zamieściłem link do programu, który jest specjalistą od takiej roboty.
Najgorsze w tej pacy będzie jednak poskładanie bloczków, 14 tys. to jest całkiem przyzwoita liczba. To że dane mają być w Excelu to akurat dobrze, bo łatwo będzie z nich zrobić bazę danych, oczywiście pod warunkiem, że potrafisz go w podstawowym zakresie obsługiwać. W razie czego pomożemy :-) Jak się zdecydujesz na Accesa, to pomoże Ci Bogumiła w innych przypadkach służę swoją skromną osobą.
Jeszcze o tym jak trafić z nadrukiem w odpowiednie miejsca w formularzu.
Ja bym zastosował czcionkę o stałej szerokości znaku, np. takie: http://pl.fonts2u.com/category.html?id=18 albo wstawiałbym pojedyncze znaki (litery czy cyfry).
 
 
Cysorz 



Pomógł: 207 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3146
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 14:26   

dj_maras - robię takie akcje od czasu do czasu, trochę na mniejszą skalę bo po kilka, najwyżej kilkanaście tysięcy rekordów, ale robię. Podkład drukuję na offsecie a całą resztę na drukarce (takiej dużej, 96 kopii/minutę) która ma możliwość dodawania do wydruków przedniej/tylnej okładki oraz może wrzucać gotowe arkusze co zadaną liczbę wydrukowanych stron. Każda porządna drukarnia cyfrowa takie coś będzie miała - zastanów się, to może być alternatywa. Przelot kosztuje kilka groszy ale trwa to błyskawicznie i tylko trzeba pociąć i zszyć gotowe książeczki - żadnego zbierania, układania itp.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 14:30   

Malutki, 7 godz. drukowania trudno nazwać błyskawiczną akcją :-)
 
 
dj_maras 
Ekspert



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 852
Skąd: WOLSZTYN
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 14:46   

no dobra, skoro niemuszę kupowac accessa, i idzie to zrobić w corelu to teraz wytłumaczcie mi proszę :] jak wstawić te nazwiska, dane, adresy i nr kont z exela do corela :] mowicie coś o rekordach a ja kużwa ciemnyyy jesteeemmmm...

w exelu mam nazwisko adres itp w osobnych polach... do corela tez trzeba zaimportować w wszystko osobno... z reszta każdy wie jak wygląda przelew.. wszystko ma swoje miejsce na nim...
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 15:03   

Jak masz Excela to i Accesa powinieneś mieć?
Wydruk seryjny albo jest realizowany z jakiejś bazy danych, albo te dane są generowane przez program z którego jest wykonywany.
Najprostsza baza danych, to dwuwymiarowa tablica z jakąś ilością wierszy i określoną ilością kolumn. Jeden wiersz to rekord.
Przykładowo masz nadrukować nr rachunku nazwisko, datę i kwotę do zapłacenia.
Rekord będzie wyglądał tak:
| nazwisko | nr rachunku | kwota | data |
Zakładając że dla jednego nazwiska będzie 12 kompletów danych (będą się różniły datami, ewentualnie kwotą), to w bazie danych musisz mieć 168 tys. takich kompletów.
Mało tego, muszą być ułożone tak żeby formularze z tym samym nazwiskiem trafiały na kolejnych kartkach w to samo miejsce, czyli jak formularz dla Kowalskiego na styczeń był na A3 w lewym górnym rogu, to na drugiej kartce formularz dla Kowalskiego, na luty, też musi być w lewym górnym rogu. Dodatkowo w zależności od tego jak wyłażą z drukarki kartki, trzeba te miesiące drukować po kolei, ale w jednym przypadku może to być od stycznia do grudnia a w innym od grudnia do stycznia. Nie może być też tak, że w lewym górnym rogu masz Kowalskiego dla którego bloczek składa się z 12 formularzy, a obok dla Nowaka składający się z 4 formularzy.
Zaraz zrobię Ci przykładowy dokument i napiszę jak to zrobić. W Corelu, którego do wydruku seryjnego nie polecam.
 
 
dj_maras 
Ekspert



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 852
Skąd: WOLSZTYN
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 16:17   

ok fajnie czekam.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 16:45   

Proszę bardzo
http://voila.pl/index.php?f=1764098.zip


Oczywiście ilość rekordów nie jest związana z ilością pól (3 na początku).
 
 
dj_maras 
Ekspert



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 852
Skąd: WOLSZTYN
Wysłany: 25 Sierpień 2013, 19:31   

wielkie dzięki... mimo wszystko troche to dla mnie zawiłe... mam nadzieje ze rozkminie tą szajbe :]
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Sierpień 2013, 06:46   

I pamiętaj - DJ - o umowie. Takiej pracy nie robi się na gębę. Tu na każdym etapie powinieneś mieć podkładkę. Żeby się nie okazało po wykonaniu że usłyszysz:
- Nie ten blankiet. Miał być ten z perforacją.
- Ten z perforacją, ale nowy wzór. Nie widział Pan że od stycznia wchodzi?
- Nie ten kolor blankietu. "Ten" jest dobry.
- Złe numery kont. Miał Pan zamienić cztery pierwsze cyfry na 3452. Koleżanka twierdzi, że przekazała...
- Miało być najpierw nazwisko, a potem imię. A jest odwrotnie.

Nie wiem też, czy nie powinieneś spełniać jakiś extra warunków, aby zlecający mógł Ci przekazać dane osobowe tylu ludzi - to łakomy kąsek dla niektórych. Ale tu może szukam dziury w całym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 9