Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o druk
Autor Wiadomość
halley
Początkujący


Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 2
Wysłany: 4 Styczeń 2007, 13:39   Pytania o druk

Witam, to mój pierwszy post tutaj więc wypada się przywitać. No i do rzeczy.
Robię kilka rzeczy do drukarni w CorelDRAW 9 a mianowicie katalog, wizytówki, papier firmowy. Jestem grafikiem od kilku lat, ale do tej pory wszystko robiłem na Photoshopie, gdyż grafika była przeznaczana tylko do internetu lub na płyty CD (prezentacje).

Pytania:
1. mam zrobiony już cały katalog i dałem na najniższej warstwie prostokąt, który wystaje o 5mm z każdej strony na spad, do odcięcia. Mam nadzieję, że to dobrze?
2. Chodzi o czcionki gdy zamieniam je na krzywe robią się grubsze, czy to normalne? Jak to wygląda w druku? A może możne dostarczyć z projektem czcionki? Tutaj nie mam pojęcia

Będę wdzięczny za odpowiedź i jeśli coś ważnego pominąłem, to również proszę o sugestie :)
 
 
anonymus
[Usunięty]

Wysłany: 4 Styczeń 2007, 15:05   

Witaj.
ad. 1. Wystarczy całkowicie.
2. To tylko tak widać na ekranie - wektory nie zmieniają swoich własciwości. Nie musisz zresztą (nawet nie powinieneś) zamieniać fontów na krzywe od razu - wystarczy że wysyłając pdf'a (czy też postscrip) przy opcji zapisu dasz "wyślij jako krzywe". PDF oczywiście jako X/3 z wszystkimi opcjami do druku (nie pamiętam już, czy v.9 ma możliwośc zapisu w X/3). Fontów nie dostarczaj - nikt w drukarni nie będzie montował u siebie

Wrzuć jakąś jedną stronę tego katalogu tutaj (w *.cdr), to Ci podpowiemy co i jak. Jeżeli się zdecydujesz, to zapisz również fonty (czyli opcja "publikuj dla biura usług poligraficznych" czy jak to się tam w v.9 nazywa).
 
 
halley
Początkujący


Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 2