Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lustrzane odbicie
Autor Wiadomość
DzumA - 78



Pomógł: 99 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 685
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 21:59   Lustrzane odbicie

Jak najszybciej zrobić precyzyjny efekt lustrzanego odbicia na pudełku trójwymiarowym.

odbicie.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 671 raz(y) 121.09 KB

 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 09:20   

Odbij w pionie, odbij w poziomie sie nie sprawdza?
pozdr.
 
 
DzumA - 78



Pomógł: 99 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 685
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 10:03   

nie sprawdza się na bocznej ścianie pudełka.
Ja bawię się w wycinanie przedniej części i bocznej części i dopiero wtedy dopasowywanie każdego z tych elementów - ale to pracochłonne i nie zawsze precyzyjne - tym bardziej że nie mam pomysłu żeby zrobić to w DRAW !

Może ktoś radzi sobie lepiej z tym ?
załączyłem samo pudełko - i proszę o Wasze sugestie.
 
 
lechnik
Doradca


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 143
Skąd: gliwice
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 10:45   

DzumA - 78 napisał/a:
... bawię się w wycinanie przedniej części i bocznej części i dopiero wtedy dopasowywanie każdego z tych elementów - ale to pracochłonne i nie zawsze precyzyjne ... .


niestyty to jedyna mozliwość - z prowadnocami nie jest to takie trudne i pracochłonne

ps z tego co wiem jest taki filtr do photoshopa - kiedys go uzywałem robił bładne cienie i odbiocia
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 10:57   

DzumA - 78 napisał/a:
...tym bardziej że nie mam pomysłu żeby zrobić to w DRAW !
załączyłem samo pudełko - i proszę o Wasze sugestie.


Tu wystarczy tez Draw, odbicie lustrzane, ukosowanie, lub perspektywa i mozna cale takie pudelko zrobic z wersji rozlozonej do zlozonej plus te odbicia.
Majac to w Draw, lub w PP odbijajac taka scianke dodajac ukosowanie/znieksztalcanie mozna to zrobic. I nie trwa to dlugo.
pozdr.
 
 
DzumA - 78



Pomógł: 99 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 685
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 10:59   

lechnik / wawel

jeżeli mówisz o COREL DRAW - to powiedz jak transformujesz mapę bitową po wycinaniu - perspektywa nie jest przecież aktywna na mapie bitowej.
Ukosowanie - nie znam tego ??

Powiedzmy że ścianę boczną - ok - po wycięciu dopasuję lustrzanym odbiciem - ale ścianę przednią już nie !!!!!!!!!!!
 
 
lechnik
Doradca


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 143
Skąd: gliwice
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 11:05   

DzumA - 78 napisał/a:
lechnik

jeżeli mówisz o COREL DRAW - to powiedz jak transformujesz mapę bitową po wycinaniu.
Powiedzmy że ścianę boczną - ok - po wycięciu dopasuję lustrzanym odbiciem - ale ścianę przednią już nie !!!!!!!!!!!



sorki nie miałem na mysli draw tylko PP niestety draw nie potrafi tego ładnie zrobic (o ile wiem) PP tez mam prowadnice jak w nim zrobisz zawsze mozesz do corealka wstawić
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 11:13   

DzumA - 78 napisał/a:

jeżeli mówisz o COREL DRAW - to powiedz jak transformujesz mapę bitową po wycinaniu - perspektywa nie jest przecież aktywna na mapie bitowej.


Skad ta mapa bitowa, skoro na bocznych sciankach sa teksty, logo, kod, paskowy itp.

Chyba ze masz takie gotowe pudelko w rastrach.

Tymniemniej aksonometria, czy perspektywa nie dziala? - w filtrach w Draw.

DzumA - 78 napisał/a:

Ukosowanie - nie znam tego ?? .


czyli pochyl, dziala na wektorach jak i na mapach bitowych.


DzumA - 78 napisał/a:

Powiedzmy że ścianę boczną - ok - po wycięciu dopasuję lustrzanym odbiciem - ale ścianę przednią już nie !!!!!!!!!!!


jak wyzej, przez pochyl.

Majac tez taki plik w draw mozna latwo sie przelanczac do PP i bardziej zlozone operacje na mapach bitowych zrobic.
 
 
DzumA - 78



Pomógł: 99 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 685
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 11:19   

Ale dla uzupełnienia pudełko mam w formie rastrowej !!!!!!!!!!

OK - poradziłem sobie
zapomniałem o POCHYLANIU - tego mi było trzeba - dzięki wawel

ale i tak jest z tym dużo zabawy żeby idealnie dopasować !!!
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 13:22   

CorelDRAW jest b. uniwersalny. Mozna by napisac ksiazke "Ukryte mozliwosci CorelDRAW." ;-) o ps elements juz ktos cos takiego napisal. :-) czyli cos dla p. Rolanda ;-)
pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12