Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roland
26 Maj 2011, 08:31
Widoczne przerwy po przetrasowaniu bitmapy [Corel X3]
Autor Wiadomość
lepakkomies 
Początkujący



Wiek: 34
Dołączyła: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Maj 2011, 22:56   Widoczne przerwy po przetrasowaniu bitmapy [Corel X3]

Nie znalazłam podobnego tematu. W razie czego proszę o usunięcie/przesunięcie/zamknięcie.

Problem widać na załączonym obrazku (po powiększeniu):


I tu moje pytanie - czy i jak można zapobiec takiemu "siekaniu" przetrasowanego obrazu bitmapowego, aby nie było tych przerw pomiędzy każdym pojedynczym elementem?

Próbowałam zostawić pod spodem przetrasowanego obrazu oryginalną bitmapę, ale bywa tak, że wystaje ona przy krawędziach obrazu, poza tym czasem zachodzi potrzeba usunięcia niektórych elementów z przetrasowanego obrazu i wtedy pod spodem bitmapy już być nie może. Drugim sposobem, który wypróbowałam było dodanie konturu do każdego pojedynczego elementu składającego się na przetrasowany obraz, ale ten z kolei jest bardzo czaso- i nerwochłonny ;-)

Czy istnieją inne, efektywne sposoby na zniwelowanie tego defektu trasowania?

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
 
Cysorz 



Pomógł: 205 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Maj 2011, 00:42   

Hmmm... A w jakim celu trasujesz tą akurat bitmapę (chyba że to przykład po prostu)?
Możesz co prawda w opcjach trasowania ustawić większą dokładność, liczbę kolorów itp. ale wiadomo - trasowanie zdjęcia nie polepszy raczej jego jakości. Co do przerw między pojedynczymi obiektami to w druku nie powinno być ich widać - są to po prostu różnice miedzy pikselami które Corel zaznacza dla wygody operatora (tak samo jak zawsze będzie widać na ekranie włosową linię nawet przy skrajnym pomniejszeniu).
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2 Maj 2011, 01:48   

Malutki nie gniewaj się jakoś tak się złożyło, że dzisiaj za Tobą łażę :-)
Corel robi włosowy kontur o innym kolorze niż wypełnienie i nie robi tego dla wygody użytkownika, tylko dlatego, że procedury trasowania są niedopracowane. Specjalizowane programy do wektoryzacji grafiki rastrowej tak nie robią.
Rozwiązanie jest dosyć proste, wystarczy skasować kontur albo zamienić jego kolor na taki sam jak ma wypełnienie. No nie "ręcznie" :-)
SKRYPT KTÓRY ZMIENIA KOLOR KONTURU NA TAKI SAM JAK MA WYPEŁNIENIE
Od razu napiszę na wszelki wypadek co z tym zrobić.
Jak skorzystać z makra
Przykład zastosowania
Zastanawiasz się Malutki do czego ta grafika ma służyć i słusznie? Jak do drukowania to trasowanie raczej nie ma sensu, bo równie łatwo wyciąć to co niepotrzebne z bitmapy jak "klikać" i kasować niepotrzebne elementy w wektorze. Jeśli ma posłużyć np. do wycinania na ploterze, to z kolei bym się zastanowił czy warto badać jak szybko przetnie się folia razem z papierem albo jak odporny jest teflon na działanie noża :-) Moduł trasowania w Corelu nigdy nie był doskonały i chyba długo jeszcze nie będzie.
Ja kiedyś znalazłem pożyteczne zastosowanie tego narzędzia, ale nie napiszę jakie, bo nie chcę ludziom, którzy sporo pracy włożyli w narysowanie obrazka, zabierać pieniędzy :-)
Przy okazji pokażę Wam jak uzyskać bez żadnej pracy ciekawy efekt, który podpatrzyłem kiedyś w firmie sprzedającej plotery, ale muszę to zrobić w pracy, bo potrzebna jest do tego konkretna wersja Corela :-)
 
 
drozd 
Znawca


Wiek: 51
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 156
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2 Maj 2011, 21:21   

chezare napisał/a:
Zastanawiasz się Malutki do czego ta grafika ma służyć i słusznie? Jak do drukowania to trasowanie raczej nie ma sensu, bo równie łatwo wyciąć to co niepotrzebne z bitmapy jak "klikać" i kasować niepotrzebne elementy w wektorze.


Ja akurat korzystam z trasowania map bitowych niemal wyłącznie jak jest jakiś .jpg z logo (najczęściej z neta) kiepskiej jakości,a potrzebuję je większych rozmiarów. Gdybym zostawił bitmapę, to by się posypały piksele; trasowanie jest wtedy BARDZO pomocne.

PS. dzięki za skrypt, bo przy bardziej złożonych wektorach usuwanie konturów na piechotę jest za bardzo żmudne i męczące. Wypróbuję przy okazji...
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 3 Maj 2011, 07:36   

Drozd, skrypt nie usuwa konturów, to można zrobić jednym kliknięciem myszy, tylko zmienia ich kolory.
 
 
drozd 
Znawca


Wiek: 51
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 156
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 4 Maj 2011, 05:49   

Tak, wiem - nie usuwa tylko nadaje kolor wypełnienia (czyli ,,usuwa'' kontur w przypadku gdy jest w innym kolorze niż wypełnienie - bo o to mi chodziło w moim skrócie myślowym...). Skrypt i tak będzie dla mnie pomocny - sprawdzałem - działa - dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 14