|
Jpg wzdłuż ścieżki |
| Autor |
Wiadomość |
Leo
Początkujący

Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 20:44 Jpg wzdłuż ścieżki
|
|
|
Witajcie Forumowicze,
od dłuższego czasu próbuję ułożyć w Corelu grafikę wzdłuż dowolnie zadanej ścieżki.
Dokładnie chodzi mi o to ażeby widoczna w załączniku wstęga przylegała dłuższym bokiem do prostej, łuku lub krzywej /np. do litery S/. Przekształcenie /przyciągnięcie/ dłuższego boku wstęgi musi powodować jednoczesne przesunięcie wszystkich wewnętrznych punktów, tak, ażeby nie zdeformować wewnętrznej grafiki.
Z góry dziękuję za pomoc.
Obrazek.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 249 raz(y) 18.55 KB |
|
|
|
|
 |
Sponsi
Profesjonalista

Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 482 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 21:23
|
|
|
Czyli jakby maska?
Może wektorowy obiekt i wypełnić go bitmapą? |
|
|
|
 |
Leo
Początkujący

Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 21:31
|
|
|
| Niby tak tylko wówczas trzeba by było stworzyć "wyprostowaną" lub "zgiętą" bitmapę gdyż nie mogę zmienić wypełnienia, a te bywają różne. W zapytaniu dołączyłem tylko przykładowy wzór wewnątrz wstęgi. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 21:31
|
|
|
Obiekt wektorowy można dowolnie zniekształcać, wypełnienie zostanie na miejscu.
Myślę, że niewiele ryzykuję jeśli napiszę, że tego się w Corelu nie da zrobić. |
|
|
|
 |
Leo
Początkujący

Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 21:36
|
|
|
| Smutne, a może wiesz jaki program obsłużyłby dowolne układanie wstęgi ? Oczywiście bez zwężania jej przy wyginaniu. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 21:59
|
|
|
W jakimś ograniczonym zakresie można to zrobić w Paint przez odkształcenie siatki.
Myślę, że programy do modelowania grafiki 3D dałyby sobie z takim zadaniem bez problemu radę, ale tutaj to ja nie mam żadnego doświadczenia. |
| Ostatnio zmieniony przez chezare 6 Sierpień 2011, 22:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Leo
Początkujący

Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Sierpień 2011, 22:09
|
|
|
| Podobny efekt dostawałem po trasowaniu mapy bitowej i zastosowaniu obwiedni. Jednak to jest "hand made" i nie sposób nie zmienić wnętrza, stale się rozjeżdża. |
|
|
|
 |
Sponsi
Profesjonalista

Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 482 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 09:37
|
|
|
No bo albo będziesz miał zmieniające się wnętrze, albo wnętrze bez powtarzania, ale wtedy jesteś ograniczony w kształcie wobec tej bitmapy. Jeśli zrobisz powtórkę, to wtedy będzie widać momenty, gdzie się powtarza.
Do końca nie rozumiem co chcesz uzyskać (tzn. mam nadzieję, że rozumiem), ale wydaje mi się, że może to być coś w ogóle ciężkie do uzyskania w czymkolwiek. PS świetnie z takimi rzeczami sobie radzi za pomocą maski, ale to też nie wiem, czy o to Ci chodzi... żeby tak hop siup sobie formować bitmapę bez zmiany mimo wszystko (to się jakoś wyklucza w ogóle)... hmmm... przychodzi mi na myśl Xara (http://www.xara.com/eu/downloads/) - ściągnij Photo and Graphic Designer 7 triala i tam zimportuj bitmapę, o ile dobrze pamiętam (nie mam teraz chwili otworzyć i spróbować), to bitmapę da radę tak sobie właśnie formować. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 10:05
|
|
|
| Wydaje mi się, że dobrze Sponsi rozumiesz, tylko obawiam się, że w żadnym programie, który służy do edycji płaskiej grafiki tego się nie da zrobić. Odkształcić bitmapę da się bez problemu ale żeby wypełnienie zmieniło się zgodnie z zasadami perspektywy? Wątpię. |
|
|
|
 |
Leo
Początkujący

Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 19:32
|
|
|
| Cóż, w takim razie poszukam w innych programach. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
|
|