|
Nie mogę użyć wypełnienia siatkowego dla mojego pucharu |
| Autor |
Wiadomość |
F-Głowy
Ekspert "Postać F-Głowego"


Wersja CorelDRAW: X4 i X5
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 875 Skąd: Z łona matki
|
Wysłany: 1 Sierpień 2011, 23:30 Nie mogę użyć wypełnienia siatkowego dla mojego pucharu
|
|
|
Po wybraniu tego narzędzia, nie pojawiają mi się tak jak w innych przypadkach linie, którymi mogę zmieniać cieniowanie.
Kompletnie nie wiem czemu.
Załączam screen i plik projektu.
pucharek.cdr PROJEKT |
Pobierz Plik ściągnięto 287 raz(y) 22.51 KB |
pucharek.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 327 raz(y) 116.91 KB |
|
|
|
|
 |
rafakow
Praktyk

Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 74 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2 Sierpień 2011, 08:13
|
|
|
W tym pucharku masz połączone obiekty, rozłącz je (uszy od pucharka) i wypełnienie siatkowe powróci.
pucharek.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 279 raz(y) 20.25 KB |
|
|
|
|
 |
F-Głowy
Ekspert "Postać F-Głowego"


Wersja CorelDRAW: X4 i X5
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 875 Skąd: Z łona matki
|
Wysłany: 3 Sierpień 2011, 06:19
|
|
|
| rafakow napisał/a: | | masz połączone obiekty, rozłącz uszy od pucharka |
Niestety nic z tego co napisałeś nie rozumiem
Przecież to chyba dobrze, że wszystko jest połączone i się zamyka, nie?
Inaczej nawet nie mógłbym nadać wypełnienia.
A poza tym mam jeden obiekt, widniejący jako jedna krzywa w menedżerze obiektów. |
|
|
|
 |
rafakow
Praktyk

Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 74 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 3 Sierpień 2011, 06:38
|
|
|
| A "dziabnij" sobie prawym klikiem i zobaczysz "Rozłącz - Krzywa" (ewentualnie Ctrl+K). Ja widzę połączone trzy obiekty. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 3 Sierpień 2011, 06:49
|
|
|
Dopóki będziesz miał w swoim obrazku "dziury" to o wypełnieniu siatkowym zapomnij.
Zrób tak jak radzi kolega.
 |
|
|
|
 |
F-Głowy
Ekspert "Postać F-Głowego"


Wersja CorelDRAW: X4 i X5
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 875 Skąd: Z łona matki
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 03:46
|
|
|
Ale co znaczy sam fakt że mam "połączone obiekty"? O co chodzi? Nie rozumiem tego terminu.
Chodzi Ci o to, że aby zastosować wypełnienie siatkowe mam mieć jedną tylko krzywą? I że nie mogę sobie "jednego obiektu" zbudować z kilku mniejszych obiektów tak by one stworzyły nowy obiekt?
Chezarre - ale ja nie chcę mieć bitmapy. Po co mi bitmapa? Ja chcę mieć ten obiekt wektorowy bym sobie mógł na nim swobodnie operacje przeprowadzać. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 04:28
|
|
|
No to sobie nie pooperujesz Obawiam się, że mądrzejszy kolega Corela I też tak nie umie. |
|
|
|
 |
F-Głowy
Ekspert "Postać F-Głowego"


Wersja CorelDRAW: X4 i X5
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 875 Skąd: Z łona matki
|
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 04:16
|
|
|
No, rozłączyłęm już. Wiem już o co Wam chodziło.
Możesz mi powiedzieć jak zrobić to wypełnienie siatkowe z tego pliku projektu na którym jest puchar, tak by on wciąż był obiektem wektorowym? Przecież chcę użyć wypełnienia siatkowego, to chyba nie do bitmapy, nie? Samo pytanie to już sugeruje.
Pytanie jest dlaczego nie mogę użyć tego wypełnienia w obiekcie który ma "dziury"? |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 05:01
|
|
|
F, to że program jest do grafiki wektorowej wcale nie znaczy, że taką się wyłącznie posługuje. Zdziwiłbyś się ile efektów, soczewek, cieni nie ma z wektorami nic wspólnego.
Dziurawego nie wypełnisz bo się NIE DA. Jak chcesz wiedzieć dlaczego, to zapytaj autorów programu, na pewno nie odpowiedzą
Jak ja przy spawani paru elementów widzę komunikat, że się nie da bo obiekt przekracza 64 kB, a przecież mamy czasy terabajtów, to nawet mi do głowy nie przychodzi, żeby pytać o wypełnianie dziurawego.
Wypełnienie siatkowe można stosować tylko do zamkniętych obiektów lub pojedynczej ścieżki. Aby zastosować wypełnienie siatkowe do złożonego obiektu, należy najpierw utworzyć obiekt wypełniony siatką, a następnie połączyć go z obiektem złożonym, tworząc obiekt szybkiego kadrowania.
To fragment z pomocy Corela X3.
Możesz zrobić tak jak napisali, nie robiąc krzywdy siatce, która do uzyskania efektu posłużyła.
Zanim zaczniesz jęczeć, że przy wypełnianiu siatki nie widzisz w którym miejscu co będzie na pucharze, to napiszę Ci jak to zrobić żebyś widział.
Jak narysujesz pole siatki, to umieść nad nim rysunek pucharu. Następnie zaznacz go i wytnij (Ctrl+X). W menedżerze obiektów utwórz nową warstwę, wklej wycięty obrazek (puchar) i zablokuj warstwę dla edycji. Teraz powypełniaj sobie siatkę, puchar będzie widać ale nie będzie przeszkadzał. Po wypełnieniu siatki odblokuj warstwę z pucharem i zrób tak jak mówią spece z Corela. |
|
|
|
 |
skoczy
Początkujący

Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2011, 17:25
|
|
|
Wiem ze juz trochę po czasie, ale jako ze sam użerałem się nie tak dawno z pucharem to nie mogłem się powstrzymać, a może na przysżłość komuś pomoże:
Pucharek z kórym się umęczyłem można zobaczyć w pliku na dole. Jest on robiony głównie gradientem z niewielkimi wypełnieniami siatkowymi i na koniec połysk za pomocą siatkowego i bitmapy z rozmyciem.
To czemu wypełnienie siatkowe nie działa na obiektach z dziurami: nie wiem dlaczego tak zrobili. Rada ode mnie: do wypełnienia siatkowego stosuj jak najprostrze obiekty. Nawet jakby działało z obiektem dziurawym nie ma to sensu. U mnie na tym pucharku każdy ellement który widzisz na obrazku to osobny obiekt niezaleznie czy gradient czy siatkowe. Każdy kaształt i każdy połysk tak samo. Tak jest po prostu łatwiej i przyjemniej.
Druga rzecz z wypełnieniem siatkowym: twórz bardoz dokłądnie kazdy obiekt pod wypełnienie. Zanim zaaplikujesz wypełnienie usuń zbędne węzły, sprawdź rogi obiektu czy nie maja przypadkiem podwójnych węzłów (czesto się zdarza przy przycinaniu obiektu od obiektu przy niedokładnym dociagnięciu do węzła). Pewnie jak mamy kwadrat to nie trzeba tego az tak sprawdać, ale jak np łączymy kilka kształtów w jeden a potem instalujemy tam siatkowe to koniecznie sprawdź, gdyż inaczej siatka będzie się rozkłądac nierównomiernie, zacznie się układac jakimiś powykrzywianymi skośnymi liniami i nad tym nie zapanujesz.
na fejsa.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 270 raz(y) 231.69 KB |
|
|
|
|
 |
|
|