Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie w Corelu jest funkcja
Autor Wiadomość
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 18:48   Gdzie w Corelu jest funkcja

Mam pytanko,bo już troche tego corela mam,ale za diabła nie moge dojść gdzie w nim ustawia się automatyzacje krzywej?Wiecie o co mi chodzi??pewnie nie :oops: no więc tak chodzi mi o to że jak rysuje se powiedzmy kwadrat to obojętnie gdzie chwyce miedzy węzłami wyginało mi "krzywą",jest gdzie to ustawić???
 
 
ipinko 
Bywalec
ipinko


Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 19 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: PL
Wysłany: 20 Maj 2013, 19:18   

witaj bidon, nie wiem czy dobrze zrozumiałam o co Ci chodzi,
jest taka funkcja - Opcje, zaptaszkuj: włącz tryb śledzenia węzłów
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 19:19   

Kwadrat to nie krzywa. To obiekt. Dopiero po zamianie na krzywe i po zmianie prostej na krzywą możesz chwytać obojętnie gdzie i wyginać obojętnie jak. Pewnie dałoby się napisać makro zmieniające obiekty w krzywe, ale ma to sens?
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 19:31   

ipinko,no włączyłem te funkcje ,ale lipa :-(
Bogumila M. no własnie nie da sie chwycic gdzie chce i wygiąc ,musze kliknąc w krzywa,mi chodzi o to jesli robia 2 węzły to obojętnie gdzie chwyce pomiędzy tymi węzłami moge wyginać
Ostatnio zmieniony przez bidon184 20 Maj 2013, 19:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 19:47   

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Są dwa rodzaje krzywych w figurze — zwykłe krzywe, które można wyginać i proste, których nie można. Żeby było można prostą trzeba zaznaczyć (kliknąć na niej) i zmienić w krzywą. Gdy przejdziesz w tryb edycji krzywej (narzędzie Kształt) pojawia Ci się narzędzia do obróbki krzywej i węzłów.
 
 
curve
Doradca


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 121
Skąd: z nienacka
Wysłany: 20 Maj 2013, 19:49   

jak dobrze rozumie chodzi Ci o to że jak zrobisz kwadrat to chcesz od razu miec mozliwosc wyginania każdego boku a nie osobno 4 razy klikać ppm i "w krzywą" ?

jeżeli tak to zamień kwadrat w krzywe ctrl+q
potem zaznacz cały obiekt ale tym kursorem od krzywych tak żeby wszystkie węzły się podświetliły i z górnego menu kliknij wygiętą ikonke krzywej lub ppm "w krzywą" i zmienią sie wszystkie podświetlone odcinki między węzłami w krzywe do wyginania
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 19:49   

nie chodzi o to prostokąt to tylko taki przykład ,chodzi o automatyzacje,filmik jest w mp4

rozumiecie,to moze byc koło ,lisc,no niew wiem ,powiedzmy cos wektoryzuje i żeby było z automatu wygiecie a nie żeby klikac w nieskonczoność,kurcze nie wiem czy ja to jasno tłumacze :oops:
 
 
curve
Doradca


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 121
Skąd: z nienacka
Wysłany: 20 Maj 2013, 19:58   

no to wg mnie ja dobrze rozumuje :-)
przekształc obiekt w krzywe i potem zaznacz wybrane węzły lub cały obiekt kursorem od krzywch - ten drugi z góry "kształt" (węzły sie podświetlają, jak nie cały obiekt to nowe dodajesz z shiftem)

potem klikniesz tylko raz "w krzywe" i mozesz wyginać wszystkie zaznaczone czyli np. cały obiekt z automatu staje się wyginalny :-)
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 20:04   

Niejasno tłumaczysz. Ale zapomnij. W Corelu jest to tak zrobione i musisz się z tym pogodzić. To akurat ma sens. Dzięki temu, że można krzywą zmienić na prostą możesz tworzyć dokładne figury. Przekształcanie prostokąta na krzywe po to, żeby z niego zrobić inny kształt nie stanowi żadnego problemu. Natomiast w sytuacji gdy jeden bok ma być prosty to nie zmieniasz go na krzywą i masz gwarancję, że będzie prosty.
Ostatnio zmieniony przez Bogumila M. 20 Maj 2013, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 20:05   

aha,no w życiu bym na to nie wpadł że robiąc np piórem musze zaznaczyć obiekt żeby mi wyginało :-P punkcik poleciał :lol:

tak szybko odpowiadacie że nie jestem wstanie nadązyć,no ja rozumiem że przeniesienie prostej jest ważne,ale przeniesienie prostej robi sie raz na 1000 kliknięc,ponieważ są prowadnice i mozna węzęł pojedynczy przesunąc,ale punkcik też leci,jeszcze sprawdze to co kolega wyzej napisał :-D
 
 
ipinko 
Bywalec
ipinko


Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 19 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: PL
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:11   

bidon, kochany, dzięki Tobie czegoś się nauczyłam:)
rysujesz kształt, przekształć w krzywe, narzędzie kształt i zaznacz wszystkie węzły, nast. ctrl Q, teraz możesz wyginać - czy teraz będzie Ok?
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 20:12   

Nie pisałeś o robieniu piórem. Ale jak więcej popracujesz w Corelu z krzywymi to docenisz to rozróżnienie na prostą i wyginalną. Zwłaszcza podczas tworzenia obrysu ręcznie — choćbyś nie wiem jak się natężał nie będziesz miał gwarancji, że krzywa jest idealnie prosta.

Przy okazji zwróć uwagę gdy będziesz wyrównywał węzły w jakich okolicznościach Corel przestaje rozróżniać kolejność zaznaczania i wyrównuje zawsze jednakowo bez względu na to jak zaznaczasz. W X3 działo się to często, gdy prace z krzywymi trwały długo, a krzywe leżały na bitmapie. Wygląda na to, że w X5 tez wtedy się to knoci. Wystarczy wtedy na chwilę wysunąć obrabiane krzywe poza bitmapę, wyrównać (wtedy zaczyna znowu działać jak należy) i wrócić na miejsce nad bitmapą. Albo zapisać pracę i zrestartować Corela.
Ostatnio zmieniony przez Bogumila M. 20 Maj 2013, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ipinko 
Bywalec
ipinko


Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 19 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: PL
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:13   

sorry nie widziałam wcześniejszych postów:)
 
 
curve
Doradca


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 121
Skąd: z nienacka
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:14   

ipinko napisał/a:
bidon, kochany, dzięki Tobie czegoś się nauczyłam:)
rysujesz kształt, przekształć w krzywe, narzędzie kształt i zaznacz wszystkie węzły, nast. ctrl Q, teraz możesz wyginać - czy teraz będzie Ok?


to samo przecież napisałem 2 razy wcześniej ;-)
z ta tylko różnica że Twój opis ma błąd bo ctrl Q na końcu nic nie da tylko "w krzywą" miało być :-P
 
 
ipinko 
Bywalec
ipinko


Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 19 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: PL
Wysłany: 20 Maj 2013, 20:19   

masz rację, tak powinno być ;-)
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 20:20   

nie no wielka dupa jest,obojętnie czym robie,nie da sie tymi waszymi przykładami zautomatyzować wyginania :-( no ale chyba musi być jakis sposob :roll: c\y to tylko moje mażenie :-(
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 20:54   

Nie ma sposobu na zautomatyzowania wyginania z przyczyn podanych powyżej. Zwróć na to także uwagę na opcje trasowania, skoro przeszkodą jest dla Ciebie przekształcenie krzywych zgodne z Twoją wolą, a nie z wolą programu. Powtarzam — zaczniesz więcej pracować z krzywymi sam zrozumiesz, że Twoje postulaty nie mają sensu. Weź choćby logo AC/DC, o którym rozmawialiśmy. Prędzej zaczniesz kąsać ścianę niż utworzysz je z wyginalnych krzywych.
 
 
curve
Doradca


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 121
Skąd: z nienacka
Wysłany: 20 Maj 2013, 21:10   

bidon184 napisał/a:
nie no wielka dupa jest,obojętnie czym robie,nie da sie tymi waszymi przykładami zautomatyzować wyginania :-( no ale chyba musi być jakis sposob :roll: c\y to tylko moje mażenie :-(


filmik
http://www.sendspace.com/file/xo2yoy
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 20 Maj 2013, 22:24   

wow!!!! curve, masz u mnie 10 czcionek gratis,nawet Ci je zrobie jako ttf,powiedzmy 4 jako amf pmf pfb,otf no jak tam chcesz :-P za filmik,szacun za chęc pomocy,a to jak nic doceniam :-) niestety nie o to biega ;-) ty wychodzisz założenia przekrztałc na krzywa,ja jak robie coś to od razu robie w krzywych w sensie wektorów i moj problem polega na tym ,ze jestem przyzwyczajony do automatycznej blokady prostych i w zamian dostaje łuki,chodzi mi w corelu o to żeby zamienić tę zależnośc w sensie ,nie tak jak corel robi że jest prosta i dopiero po zaznaczeniu punktu jest krzywa tylko żeby blokowało węzły i pomiędzy nimi była już wygięta,w sensie przygotowana cięciwa,i tutaj coś sie mi wydaję że Bogumila M. ma racje i w corelu się nie da zrobić ,bo wyobraź sobie że ja do teraz siedziałem i kombinowałem,ba nawet pobrałem wszystko co moze być w związku z corelem,i mi nie wychodzi,rozmawialismy na GG ,i to jest gut ,tylko jak to zrobić gdy sciezki sie przecinają itd,to cały czas opiera sie na klikaniu,a mi nie o to chodziło,mi chodzi o wektoryzacji obiektu względem jego konturu,coś jak funkcja przyciągania w x6,tylko ta funkcja działa jako wektor plus wektor narysowany a nie wektor plus obiekt plus wektor,alwe i tak dla wszystkich ktorzy wypowiedzieli sie w tym temacie należy sie pokłon,mysle że to ciekawe zagadnienie jesli chodzi o usprawnienie pracy w corelu
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 21 Maj 2013, 00:21   

To usprawnienie niczego nie usprawnia. Przyzwyczajony pewnie jesteś do pracy z krzywymi we flashu i stąd pomysł, żeby tę mordęgę przenieść do Corela.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 21 Maj 2013, 05:56   

Bidon, predefiniowane kształty w Corelu, mimo, że skonstruowane z krzywych Baziera nie dają się wyginać dopóki takiego obiektu nie zamienisz na krzywe.
Nie wiem może już gdzieś ta odpowiedź była i ją przeoczyłem?
1. Jeśli użyłeś jakiegoś gotowego kształtu to musisz go zamienić na krzywe ctr+Q
2. Jeśli kształt narysowałeś korzystając np. z narzędzia krzywa Baziera, to robić tego nie musisz.
3. Jeśli chcesz żeby wszystkie fragmenty między węzłami dawały się wyginać, to zaznaczasz taki obiekt, wciskasz ctr+A i z menu kontekstowego (prawy klawisz myszy) wybierasz zamień na krzywe.
4. W taki sam sposób możesz zamienić wszystkie węzły na "ostre" tylko prawym klawiszem musisz kliknąć nad węzłem a nie którymś z fragmentów krzywej.
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 21 Maj 2013, 11:35   

Lepiej zrezygnować z wciskania Ctrl A ponieważ to zaznaczy wszystkie obiekty. Jeśli obok obiektów wektorowych będzie choć jedna bitmapa polecenie Zamień na krzywe będzie niedostępne. Z kolei gdy wśród zaznaczonych obiektów znajdzie się tekst, to także zostanie przekształcony w krzywe, co nie zawsze jest pożądane. Z tego względu

3. Jeśli chcesz żeby wszystkie fragmenty między węzłami dawały się wyginać, to zaznaczasz taki obiekt i z menu kontekstowego (prawy klawisz myszy) wybierasz zamień na krzywe.

4. Po zamianie na krzywe, jeśli obiekt zbudowany jest z odcinków prostej, możesz narzędziem Kształt zaznaczyć wszystkie węzły i kliknąć ikonkę Przekształć w krzywą (łuk z dwiema strzałkami wychodzącymi z węzłów). Wszystkie odcinki zostaną przekształcone w dające się wyginać krzywe nie tracąc pierwotnego kształtu.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 21 Maj 2013, 14:46   

dziękuje wszystkim za odpowiedzi,dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy,mimo że nie o to mi w moim pytaniu chodziło,ja się pytałem jak ustawić automatyzacje krzywych,i tutaj musze przyznać że Bogumila M.,odpowiedziała trafnie,że się nie da,i mimo że szedłem waszym tropem,robiłem wszystko o czym pisaliście z żalem musze stwierdzić że faktycznie się nie da :-( ,ale oczywiście te wszystkie metody o jakich piszecie są niezwykle przydatne,ja chyba na tym forum nie znalazłem tematu ,który by w tak ciekawy sposob opisywał problem,więc wielki szacunek dla wszystkich,jestem pod wrażeniem :-) ,mi zostaje niestety robić te moje wypociny tak jak robiłem dotychczas,czyli ściezki robić w programie zewnętrznym i potem przenoisic do corela,bo powiem wam szczeże że to klikanie za każdym razem żeby zmusic przekrztałcenie mnie rozbraja,to jest za długo,ale to nic ,jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi :-)
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 21 Maj 2013, 15:48   

Bogumiło, spójrz na obrazek który wcześniej zamieściłem :-)
Wszystko zależy od tego kiedy wciśnie się ctrl+A.
Oczywiście jeśli nic nie było zaznaczone, to ctrl+A zaznaczy wszystko i rzeczywiście polecenie zamień na krzywe będzie niedostępne, ale niedostępne będzie również wtedy kiedy zaznaczone będą same obiekty narysowane np. narzędziem Krzywa Beziera :-) .
Jeśli jakiś obiekt który składa się z krzywych jest zaznaczony, to ctrl+A uruchamia narzędzie kształt i zaznacza wszystkie węzły i wszystko to co pomiędzy nimi.
Bidon jest kumaty i jak coś chce zmienić w figurze, to z całą pewnością ją wcześniej zaznacza.
Myślałem, że chodzi o to żeby tak zmodyfikować wszystkie fragmenty figury między węzłami żeby dały się wyginać, ale teraz to już nie wiem o co chodzi?
 
 
Bogumila M.
[Usunięty]

Wysłany: 21 Maj 2013, 16:44   

Teraz załapałam. Ale nie o to autorowi wątku chodziło. Nie potrzebował wszystkich węzłów zakończonych ostro przekształcić w gładkie, tylko odcinki proste obiektów rysowanych narzędziem, np kwadratu czy gwiazdy, mieć od razu jako krzywe i to na dodatek dające się wyginać po chwyceniu.

@bidon184
Kompletnie nie rozumiem po co chcesz zmieniać wszystkie krzywe na krzywe wyginane. W Corelu lepiej wyginać krzywe za pomocą wektorów sterujących niż mnożenia punktów. Czy mógłbyś podać przykładowe zastosowanie? W ostateczności przykładowy przykład takiej modyfikacji, której nie da się wykonać bez takiej zmiany?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 11