Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
spawanie w corel
Autor Wiadomość
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 20:08   spawanie w corel

mam takie pytanko,czy macie jakis pomysl na laczenie obiektow wzgledem jego punktu zbiegu???,kurcze to minie troche w kurza w corelu np mam kontur wygiety i go duplikuje i robie odbicie,no i tu jest problem przy laczeniu,corel nie jazy wezlow krancowych tylko spawa obiekty jak chce,ja to sobie radze w ten sposob ze w macromedi wykonuje i potem do pdf i do corela ,ale top troche meczące,a jak wy to robicie??? ja wiem ze to czepialstwo ale naprawde to jest upierdliwe :-)
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 1 Marzec 2015, 20:53   

Bidonik, zapodaj jakiś obrazek bo nie rozumiem o co chodzi, może przez tą imprezę w nocy?
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 21:01   

no fakt bez przykladu to lipa ,wiec prosze np takie cosik


no i wez to pospawaj w corelu zeby byla ciaglosc a nie dwa osobne obiekty mimo ze pospawane :?:
 
 
s-p-i-n 


Pomógł: 192 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1484
Skąd: opolszczyzna
Wysłany: 1 Marzec 2015, 21:21   

mowisz o tych białych konturach i chcesz by byly jednym obiektem, czy co?
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 21:24   

no tak png to nie wypal daje wycinek wektora no i tak jak wczesniej pisalem ,jak bez spuszczania pospawać w jedno,ale prosze przeczytać moj pierwszy post :-)
 
 
s-p-i-n 


Pomógł: 192 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1484
Skąd: opolszczyzna
Wysłany: 1 Marzec 2015, 21:32   

może zaznacz wszystkie i daj połącz?
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 21:41   

s-p-i-n ja nie pytam o to ,no wez polacz i co to da ,nic :-) ja pytam jak sobie radzicie z punktem zbiegu,bo nie mam na to pomyslu ,,wiec albo w Corelu po zespawaniu recznie dopinam krzywe albo robie w macromedi ,i moje pytanie jest czy dobrze robie czy jest inna lepsza droga :?:

PS: kuzwa s-p-i-n :-) no to jest pomysl ale daje taka ilos wezlow do usuniecia ze glowa boli,ale szacdun :-) hym,jakies inne pomysly :?:
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 1 Marzec 2015, 22:39   

Bidonik, te białe linie zrobiłeś leniu z pogrubionych krzywych.
Ja bym zrobił tak. Połączył białe, przekształcił kontur w obiekt, przyciął tym czarne, odbił i zespawał.

boruta zgierz newmm_odb.cdr
Pobierz Plik ściągnięto 116 raz(y) 41.73 KB

 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 22:48   

oj tam od razu leniu :-) ale wyczules szacun :lol: ,hym,no ten sposobik wyprobuje a jak :-)
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 1 Marzec 2015, 23:04   

Prawdę mówiąc, to ja dalej nie wiem o co chodziło :-)
Odbić figurę można na 8 sposobów, ale tylko 4 - 2 w pionie i 2 w poziomie pozwalają zrobić to tak, żeby odbita kopia przylegała do oryginalnej części. Warunek jest jeden, nic nie może wystawać, bo odbija się do najbardziej wysuniętego elementu.
Oczywiście z tymi białymi liniami nie trzeba robić tego co napisałem, wystarczy je przyciąć, najlepiej prostokątem bo ma bok w pionie, na równo z czarnym (włączając np. przyciąganie do obiektów). Nawet jak będzie to wyglądało tak

to po odbiciu się elegancko spasuje bo bok czarnego jest prostym pionowym odcinkiem i ostatni węzeł czerwonej linii leży dokładnie na nim.
Po odbiciu można zespawać czarne, a linie trzeba połączyć żeby nie wyglądały tak

Oczywiście po połączeniu linii, trzeba jeszcze połączyć węzeł na krawędzi odbicia.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 23:15   

no wlasnie nie kolego :-) ostatni wezel w corelu jest wezlem sterujacym bez mozliwosci na zamiane wezla krancowego przynajmniej ja tego sposobu nie znalazlem,ale tern twoj sposob jest dobry ,tylko ja go wprobowalem i czas wykonania no to hym,to nie jest to o co mi chodzi,naprawde nie ma w corelu mozliwosci zespawania obiektu wzgledem wezla krancowego ???
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 1 Marzec 2015, 23:22   

Bidonik, w Corelu jest coś takiego jak przyciąganie do obiektów, jak sobie figurę odbijesz, to możesz wszystko zaznaczyć i precyzyjnie dosunąć do oryginału w dowolnym miejscu.

 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 1 Marzec 2015, 23:36   

no ja to rozumiem,ale nadal nic nie wiem,no nie kumam no :-) co ma mi to ulatwić? no ja robie te kontury i odpalam w macro i wychodzi tak,ale to jest kombinacja,my sie chyba nie rozumiemy :-) chodzi mi o to zeby corel spawal mi wezly krancowe jako obiekt scalony a nie jako wezy edycyjne
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2 Marzec 2015, 09:46   

Ja od samego początku czuję, że nie wiem o co chodzi :-)
Ale zacznę się tym przejmować dopiero wtedy jak znajdzie się tutaj ktoś, kto będzie wiedział o czym napisałeś :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13