Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: JarekDRAW
3 Kwiecień 2008, 06:42
Skalowanie
Autor Wiadomość
alansiu 
Początkujący


Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: warszawa
  Wysłany: 3 Styczeń 2008, 19:36   Skalowanie

Witam,

Jestem zielony w corelu więc proszę o pomoc, bo na forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Chodzi o to że mam plan o jakiś wymiarach i chciałbym abym na tym planie danemu odcinkowi mógł nadać konkretny wymiar, oraz żeby reszta wymiarów zmieniła się proporcjonalnie do tego jednego który był przeze mnie określony.

Proszę o pomoc jak to zrobić.

P.S. kożystam z programu CorelDRAW X3 ver.13.

Z góry dziękuje

Pozdrawiam
alansiu
 
 
HORNET 
Bywalec



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 37
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:18   

To samemu trzeba sobie określić, np. jeżeli dom ma 10 x 10 m a na monitorze 10 x 10 ale cm itd. itp.
 
 
alansiu 
Początkujący


Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:43   

Nie. Źle mnie zrozumiałeś. :-/ Chodzi o to że pobrałem z internetu plan samolotu który ma 150 cm rozpietości, a ja chciałbym go zmniejszyc aby maił 120 cm.
 
 
anonymus
[Usunięty]

Wysłany: 3 Styczeń 2008, 21:02   

1. Skopiuj interesującą Cię część planu (lub na istniejącym obiekcie - na przykładzie: "fridge" - narysuj jak najdokładniej jego obrys) i przenieś go dla wygody gdzieś poza obszar roboczy. Na rysunku to ten czerwony kwadracik.
2. Narysuj i zwymiaruj nowy obiekt (np. prostokąt) do żądanej wielkości. Na rysynku to ten zielony prostokącik - wielkość wpisujesz w okienku dialogowym (góra, po lewej - na rysunku to wymiar 30.0 mm).