Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Poszarpane kontury po zmianie kąta nachylenia.
Autor Wiadomość
Qaban 
Początkujący
Qaban


Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Marzec 2016, 17:37   Poszarpane kontury po zmianie kąta nachylenia.

Cześć,

mam pytanie, jak zminimalizować lub pozbyć się całkowicie efektu "poszarpania konturu" po zmianie kąta nachylenia.

Potrzebuję zrobić grafikę konstelacji gwiazd - kontury, ukłądane pod kątem wyglądają tragicznie, są poszarpane i nieostre.

Zamieniłem kontury w obiekty i zastanawiam się czy teraz powinienem zastosować jakiś efekt ?

Dzięki za pomoc!
 
 
Shame 
Red Dot Corporation



Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 2565
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Marzec 2016, 17:59   

Może masz nie ten pogląd włączony? Może masz Piksele albo Pogladowy? Włącz Widok > Dokładny.

A tak w ogóle to wrzuć jakiś screen albo sam plik bo tak na sucho to nie bardzo wiadomo w czym rzecz.
 
 
Qaban 
Początkujący
Qaban


Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Marzec 2016, 18:13   

Dzięki,
rzeczywiście podgląd nie ten. Mimo wszystko efekt nadal mało zadowalający po eksporcie do .jpg/.png.

Jakoś da się te zniekształcenia konturu po zmianie kąta zniwelować?

Dzięki za pomoc.

KONTUR-ZNIEKSZTAŁCENIA.png
Pobierz Plik ściągnięto 253 raz(y) 11.04 KB

KONTUR-ZNIEKSZTAŁCENIA.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 262 raz(y) 25.86 KB

 
 
restauro 



Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 7700
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Marzec 2016, 18:31   

Zapisuj w PDF ,będziesz miał ciągle wektory.
 
 
Qaban 
Początkujący
Qaban


Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Marzec 2016, 18:35   

Dzięki za info,

akurat potrzebuję zrobić prosta grafikę na potrzeby www, stąd konieczność zapisu w .png/.jpg.

Jeżeli nic się nie da zrobić, trudno.

W każdym razie dzięki wielkie za wskazówki.

Pozdrawiam
 
 
restauro 



Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 7700
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Marzec 2016, 18:42   

Raczej nie da się nic zrobić w tych formatach. Pogrubiając trochę się to zniweluje ,ale rozumiem ,że nie o to chodzi.
 
 
Shame 
Red Dot Corporation



Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 2565
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Marzec 2016, 18:52   

Qaban napisał/a:
Jakoś da się te zniekształcenia konturu po zmianie kąta zniwelować?


Podczas eksportu do PNG/JPG wybieraj wygładzanie. Poza tym w ogóle sprawdź ustawienia:



Czasem pomaga malutkie oszustwo. Otóż eksportujesz w 300 DPI, ale potem już na stronce jak wstawiasz obrazek to wpisujesz jego właściwy rozmiary z ręki przy pomocy odpowiednich znaczników height i width. Przeglądarka sama sobie to przeskaluje, ale efekt jest zazwyczaj bardziej zadowalający. Czyli jednym słowem zawyżasz rozdzielczość i potem redukujesz na stronie.
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 16 Marzec 2016, 11:37   

Shame, dlaczego ludzi do złego namawiasz? :-)
Dlaczego RGB tylko 24 bitowe z profilem ICC, nie lepiej 48?
Może CMYK?
Dlaczego 300 ppi, a nie 600, albo 1200, przecież przeglądarka sobie przekonwertuje?
Później będę chciał sobie taką konsternację obejrzeć w szajsungu i raz, dwa, trzy, limit danych diabli wezmą, a ja będę latał po ulicy i szukał niezabezpieczonego WiFi? happy
 
 
restauro 



Wersja CorelDRAW: CorelDraw X4 ,X7
Pomógł: 575 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 7700
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Marzec 2016, 11:58   

chezare napisał/a:
a ja będę latał po ulicy i szukał niezabezpieczonego WiFi?

Podpisz umowę z UPC , będziesz mógł robić to bezkarnie. :oops:
 
 
Shame 
Red Dot Corporation



Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 2565
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Marzec 2016, 18:21   

chezare napisał/a:
Shame, dlaczego ludzi do złego namawiasz?
Dlaczego RGB tylko 24 bitowe z profilem ICC, nie lepiej 48?
Może CMYK?
Dlaczego 300 ppi, a nie 600, albo 1200, przecież przeglądarka sobie przekonwertuje?
Później będę chciał sobie taką konsternację obejrzeć w szajsungu i raz, dwa, trzy, limit danych diabli wezmą, a ja będę latał po ulicy i szukał niezabezpieczonego WiFi?


Oj chez, nie przesadzaj. Czasy się zmieniają. LTE w mojej komórce jest szybsze niż ta sama komórka podłączona do domowego WiFi. To już nie era dial-up'ów i limitów transferu. Wyjdź od czasu do czasu ze swojej ciemnicy i odetchnij nowoczesnym światem. Zresztą, to co pokazałem to myk mający poprawić jakość danego obiektu - o to się rozchodziło, a nie o szybkość wgrywania ani rozmiar, prawda? robiłem tak przy niektórych elementach, a nie dla całej grafiki ze strony. To przecież nie gwarantowany przepis na robienie grafiki łebowej. Tą należy robić zazwyczaj przy 96 dpi, czyli właściwie 1:1 ;-)
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Marzec 2016, 23:56   

Shame napisał/a:
to co pokazałem to myk mający poprawić jakość danego obiektu


A skąd założenie, że algorytmy przeskalowujące grafikę w przeglądarce www, zrobią to lepiej niż algorytmy wbudowane w - bądź co bądź - specjalizowany program graficzny?

Zakładając nawet, że tak jest, to "mykiem" to by Twoja porada była, gdybyś dopisał, że po wyświetleniu takiej nadmiarowej grafiki w przeglądarce - trzeba wykonać zrzut ekranu i ją wymienić na grafikę o właściwym rozmiarze.

Tylko Twoja głęboka wiara, że "tak" będzie lepiej, usprawiedliwia takie podejście (po co na www dopracowywać grafiki - przecież ten Internet teraz taki szybki, po co optymalizować kod programów - przecież te komputery takie szybkie). Na szczęście - nie wszędzie obowiązujące.
 
 
Shame 
Red Dot Corporation



Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 2565
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Marzec 2016, 17:59   

[quote=Shame]robiłem tak przy niektórych elementach, a nie dla całej grafiki ze strony. To przecież nie gwarantowany przepis na robienie grafiki łebowej. Tą należy robić zazwyczaj przy 96 dpi, czyli właściwie 1:1 ;-) [/quote]

A jeśli chodzi o:
tegraf napisał/a:
A skąd założenie, że algorytmy przeskalowujące grafikę w przeglądarce www, zrobią to lepiej niż algorytmy wbudowane w - bądź co bądź - specjalizowany program graficzny?

...to z doświadczenia. Czasem się udaje, czasem nie. A czy zrobią to lepiej? No cóż, to zależy od danego użytkownika przeglądającego stronę. Jeśli grafika jest przewymiarowana, to niezależnie od powiększenia, rozdzielczości ekranu itp. będzie wyglądać OK. Teraz przecież przy ekranach 4K UHD wszystko jest większe. Znaczy się Windows skaluje wszystko (nawet samą powłokę, okienka i przyciski), żeby potem nie trzeba było z lupą przed monitorem siedzieć. Dzięki temu, jeśli grafa jest właśnie "za duża" to Windows przeskaluje wedle potrzeb. A żeby ten "specjalistyczny" program zadziałał, trzeba wiedzieć co nieco o robieniu takiej grafiki - jakie ustawienia, jaka rozdzielczość, format i co tam jeszcze. Poza tym, jak wspomniałem, takie działania można zrobić względem np. jednego ważnego obiektu - dajmy na to logo - a pozostałą część strony zrobić w 1:1, żeby nie muliło. Zresztą, większość stron jest w PHP (czy nawet nawet zwykły HTML ale z porządnym CSS-em) ładują stałe elementy strony raz (header, footer, menu itp.) i zmieniają jedynie zawartość obszaru głównego, więc to nie tak, że strona pobiera się za każdym razem cała.

A ponad wszystko, każdy robi jak uważa. Przecież to nie wytyczna, czy standard W3C tylko sposób obejścia problemu. Jakoś nie zauważyłem, żeby ktokolwiek podał jakieś rozwiązanie poza mną w tym temacie. Nie spodziewałem się po Was niekonstruktywnej krytyki. panowie. :cry:
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17 Marzec 2016, 20:00   

Shame, jeżeli poczułeś się dotknięty, to przepraszam. Nie było to moim celem.
 
 
Shame 
Red Dot Corporation



Wersja CorelDRAW: X7
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 2565
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Marzec 2016, 21:36   

tegraf napisał/a:
Shame, jeżeli poczułeś się dotknięty, to przepraszam. Nie było to moim celem.


No fakt, nieco się poczułem. Pewnie mam gorszy dzień i jakiś drażliwy jestem. Może przemęczenie? Pewno też przesadnie zareagowałem. Wybacz tegraf.

Nie mniej jednak może ktoś, kto bardziej zajmuje się grafiką łebową się wypowie i podda jakiś sposób? Bo 95% z nas robi rzeczy do druku, a nie do Sieci. Ja mam jakieś, doświadczenie bo zrobiłem kilka stron, ale w sumie nie bardzo dotykały mnie problemy przedstawione przez Qabana. Może należy robić grubsze linie i przed eksportem ręcznie zamieniać je na bitmapy o wysokim DPI a potem redukować? Nie wiem i nie bardzo chce mi się szukać rozwiązania ;-) Kto tam obracał takie tematy? Chyba F-głowy, prawda? No i pewnie bidonik też, bo dużo flasha męczy i ma z tym styczność.
 
 
tegraf 
Ekspert
tegraf


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 1954
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17 Marzec 2016, 21:47   

Shame napisał/a:
Nie mniej jednak może ktoś, kto bardziej zajmuje się grafiką łebową się wypowie i podda jakiś sposób?


Będzie ciężko, bo ja żadnych problemów z przykładami pokazanymi prze Qabana nie widzę. Żadnych "przekłamań konturu", jak to nazwał. Linia pod kątem w grafice rastrowej zawsze będzie schodkowa - bo to wynika z jej natury. Owszem, są "schodki" w zamieszczonych przykładach (jpg i png) - ale lepiej nie będzie i żadne sztuczki tu nie pomogą.
 
 
Cysorz 



Pomógł: 207 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 3146
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Marzec 2016, 00:38   

To może ja wtrącę swoje trzy grosze.
Nie zajmuję się zawodowo robieniem stron www - tyle, że jak mnie klient poprosi, to coś tam wydłubię. Przede wszystkim projekt i ewentualnie prosta strona - taka, żeby można było odpalić sobie "index" w przeglądarce, żeby mieć jakiekolwiek pojęcie jak to będzie działało.

A teraz do sedna: projekt w Draw. Z Draw zawsze eksport projektu do tifa w dwa razy większej rozdzielczości, BEZ wygładzania. Corel potrafi to zrobić naprawdę dobrze, każdy piksel jest na swoim miejscu. Później PS - tam przeskalowanie (już z wygładzaniem), ewentualna korekta czy dodanie efektów i na końcu pocięcie. Trochę staroświecko, ale się sprawdza - przez wiele lat nie miałem żadnej reklamacji dotyczącej jakości plików.
Może w tym przypadku też warto tak zrobić?
 
 
chezare 



Pomógł: 402 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 4551
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 18 Marzec 2016, 12:41   

To ja dorzucę swoje i może starczy na jakiegoś browara? :-)
Mam dokładnie takie samo zdanie jak Tegraf. Na oko wydaje mi się, że jpg jest w jednym detalu lepsze, ale nie znaczy to, że png jest złe, oba pliki są jak najbardziej w porządku i nawet jak są programy które lepiej sobie od Corela radzą z tworzeniem grafiki rastrowej, to różnice będą praktycznie niezauważalne.
Shame, przepraszam że Cię uszczypałem, ale pamiętam czasy kiedy całkiem długa, płynna animacja w której nic się nie powtarzało z dołączoną muzyczką mieściła się w pliku mniejszym od 64 KB, bo taki był wymóg konkursu z którego pochodziła, a na radzieckiej płycie CD mieściło się kilkadziesiąt skomplikowanych programów. Niektóre z nich istnieją do dzisiaj, tylko że już nie mieszczą się na DVD, choć aż o tyle szybsze i "mądrzejsze" nie są.
Wiem, że internet jest nieporównywalnie szybszy, pamiętam kiedy go w ogóle nie było :-)
Dysk 16 GB był wielki jak stodoła, a teraz w kieszeni mam pendriva o dwa razy większej pojemności, który ma 1x1 cm. Mógłby być sporo mniejszy ale nie byłoby za co złapać.
Może to jest jakieś zboczenie, ale nie wydaje mi się, żeby wszystkie te fakty zwalniały nas od dbania o porządek. Wiem, że zwykły śmiertelnik nie zauważy różnicy między 5 a 20 ms potrzebnymi na wyświetlenie grafiki, ale jak takich przerośniętych obrazków w jednym serwisie są miliony, to tym którzy płacą za miejsce i transfer nie jest wszystko jedno.
300 ppi jest jak najbardziej na miejscu kiedy strona ma być wyświetlona w iPhonie. :-)
Tak na marginesie dla rastrowego obrazka, który ma być wyświetlony na www rozdzielczość nie ma żadnego znaczenia, ważne jest ile ma pikseli w jedną i drugą stronę. Jeden z tych obrazków niżej został zapisany z ustawioną rozdzielczością 72 ppi, a drugi 300, który jest który? Przeglądarka żadnego z nich raczej nie przeskaluje, mają po tyle samo pikseli, są identyczne.

Wiem, że Corel bez zdefiniowanej rozdzielczości pliku zapisać nie potrafi, a zwiększanie tej wartości powoduje cudowne rozmnożenie pikseli. Wiem że monitory używane dzisiaj mają znacznie większe rozdzielczości niż 96 ppi, najczęściej różne dla wymiaru poziomego i pionowego, ale wiem też, że wcale nietrudno spowodować żeby przeglądarka którą zmusimy do przeskalowania grafiki z większej na mniejszą nie tylko pewnych linii nie wygładziła, ale je całkowicie zjadła.
 
 
bidon184
[Usunięty]

Wysłany: 18 Marzec 2016, 13:00   

ja powie tak, najlepszym rozwiazaniem jesli nie mamy spcecjalistycznego programu do web,to zeby nam bbcode skalowania stron nie rozpizdzilo obrazka jest jego przeczyszczenie w exif,bardzo dobrze radzi sobie z tym np funkcja w adobe,renderuj do wideo,obrazek tak przemielony bedzie mial minimalna wage a jakosc na serwerze bedzie taka sama jak wypluta z progamu na kompie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12