 Głębia stwarza iluzję
zarówno perspektywy, jak i głębi. Otrzymujemy
wrażenie, iż obiekty są trójwymiarowe. Możliwe jest
też utworzenie głębi bez perspektywy, w której linie
pogłębionej powierzchni są prowadzone równolegle do
siebie.
Rodzaje głębi
Istnieje kilka rodzajów głębi. Ich nazwy określają kierunek głębi względem obiektu
oryginalnego (zwanego też bazowym). Typy głębi wybiera
się z zakładki "Punkt zbiegu" .
W pierwszej od góry rozwijanej liście wybierz jej
rodzaj, między innymi możesz zastosować:
Tył równolegle
- tutaj nie stosuje się perspektywy, a jedynie efekt
głębi, gdyż "boczne ścianki" są do siebie
ustawione równolegle.
Mała do tyłu - jest to najbardziej
zbliżona do "rzeczywistości" głębia,
stwarzająca wrażenie perspektywy.
Duża do tyłu - sprawia wrażenie
"rozszerzania" się obiektu,
a także Mała do przodu, Duża do przodu, Przód
równolegle. Przykładowy efekt zastosowania głębi
będzie można zobaczyć powyżej rozwijanej listy z
typami głębi.
Punk zbiegu głębi
-

Poniżej znajduje się
lista rozwijana punktu zbiegu. Punkt zbiegu jest
"miejscem w przestrzeni", w którym zbiegły by
się krawędzie obiektu. Na rysunku wyświetlany jest on
w postaci znaczka "X", który można dowolnie
przesuwać. Dodatkowo można wybrać z rozwijanej listy
polecenia:
-
PZ do obiektu - punkt zbiegu jest "przypisany" do obiektu i gdy
przesuwamy obiekt, to automatycznie zmienia swoje położenie punkt
zbiegu,
-
PZ do strony - powoduje "zablokowanie" punktu zbiegu w danym
miejscu strony, przez co przesunięcie obiektu nie spowoduje zmiany
położenia punktu zbiegu,
-
Kopiuj PZ z... - pozwala z kolei skopiować punkt zbiegu
z obiektu dla którego zastosowano już głębię,
-
Wspólny PZ - umożliwia wskazanie
obiektu posiadającego już głębię, dzięki czemu
istniejący już punkt głębi będzie też jednocześnie
punktem zbiegu dla głębi początkowego obiektu.
|