Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

Pomóż mi wykonać rysunek - Help dla początkującego!

Młody?! - 6 Styczeń 2012, 13:43
Temat postu: Help dla początkującego!
Siema,
W grafice siedzę już jakiś czas, ale głównie to był Photoshop teraz postanowiłem zacząć pracować w Corelu? Z tej okazji mam do Was parę pytań. Posługuję się CorelDraw12
1.Jak robię projekt i zapisuje to w CDR. to już będę go mieć w krzywych?
2.Nie mogę znaleźć warstw, żęby nap. kolejność herbów dać zmienić chyba wiecie ocb :D
3.W Photoshopie jak naciskam prawy klawisz myszy to jest opcja mieszania czy w Corelu jest taka opcja?
Wiem, że pytania banalne, ale jestem zielony w Corelu liczę, że Mi pomożecie!
Pozdrawiam

takietam - 6 Styczeń 2012, 14:53
Temat postu: Re: Help dla początkującego!
Młody?! napisał/a:

1.Jak robię projekt i zapisuje to w CDR. to już będę go mieć w krzywych?
2.Nie mogę znaleźć warstw, żęby nap. kolejność herbów dać zmienić chyba wiecie ocb :D
3.W Photoshopie jak naciskam prawy klawisz myszy to jest opcja mieszania czy w Corelu jest taka opcja?

1. jeżeli tworzysz go od początku w corelu, i rysujesz za pomocą krzywych czy też narzędzi typu elipsa, prostokąt itd, to będziesz miał go w krzywych po zapisaniu. Chyba, że zaimportujesz bitmapę, albo to co zrobiłeś w krzywych zmienisz w bitmapę, to już nie będziesz miał w krzywych :)
2. w 9ce masz Narzędzia>Menadżer obiektów - w 12tce pewnie podobnie- otworzy się okno dokowane z warstwami. Menadżer obiektów to właśnie menadżer warstw.
3-nie wypowiem się bo się nie znam na PS

Młody?! - 6 Styczeń 2012, 14:58

Co do 1 punkt to ty mówiłeś o rysowaniu, a jak mam mateiały gotowe i tylko układam, żeby to estetycznie wyglądało to jak zapiszę w CDR. to również będę miał w krzywych ? :)

edit/
Bym zapomniał mam problem, żeby robić swobodne przekształcanie :)

takietam - 6 Styczeń 2012, 16:19