problem z podzialem na wektory |
Autor |
Wiadomość |
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 31 Marzec 2007, 19:35 problem z podzialem na wektory
|
|
|
witam wszystkich jestem nowym forumowiczem i w coelu nie operuje sprawnie. Moje pytanie dotyczy corela 9 i brzmi tak:
czy jest mozliwość podziału prostrej z ptk A(x0,y0) do ptk B(x1,y1) na np 100 prostych ( tak zeby w pliku plt był jeden wektor podzielony na wiele np z jakąś rozdzielczością) bardzo prosze o pomoc i zaznaczam ze nie jestem grafikiem potrzebuje tego do generowania gkodow wiec prosze o wyrozumiałość
pozdrawaim Arek |
|
|
|
|
anonymus [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Marzec 2007, 22:52
|
|
|
Służy do tego narzędzie metamorfoza - poniżej najprostszy przykład, ale można robić cuda (zobacz na belkę z preferencjami dla tego polecenia), bo narzędzie można wykorzystać do każdego rodzaju obiektów wektorowych - pustych, wypełnionych, linii, obiektów...
W Twoim przypadku zwróć uwagę na liczbę kroków - jeżeli chcesz uzyskać razem 10 elementów, to zaznaczasz 8, jeżeli 27 to 25, jeżeli 100 to 98 itd.
Dodatkowo - do generowania kodów paskowych służy Corel BarCode (Edycja -> Wstaw kod paskowy)
|
|
|
|
|
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 08:23
|
|
|
hmm dzieki ale nie dokladnie o to mi chodzilo ponieważ jak zrobisz podgląd to rysunku to pojajwiaja sie tam komendy pd pu (opusc pisak podnies pisak) chciałbym uniknąć takich rzeczy oraz jak najbardziej uprościc proces rysowania. Moim problemem jest znalezienie w corelu czegos takiego jak gestosc wektorow z ktorych tworzy sie rysunek ( powino byc ich jak najwiecej aby rysunek o wymiarach wyswietlonych na monitorze zamienic na 3 metrowy gadżet jesli okrąg albo prosta bedą zle podzielone, na zbyt małą ilość wektorow to bedzie to mocno widoczne po wycięciu) |
|
|
|
|
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 08:44
|
|
|
dodam jeszcze ze cos podobnego lecz ze zbyt małą ilością wektorów osiagnolem poprzez odalenie maksymalne i narysowanie czegos mocno przewymiarowanego ( wniosek mam taki ze da sie to ustawić w rorogramie ( gestość wektorów z) problem nastepny to co z prostą zrobić gdy ja chce podzielic na czyste wektory bez przerwan w składni kodu hpgl |
|
|
|
|
anonymus [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 11:18
|
|
|
Umieść może ten zrobiony przykład tutaj, bo jakoś nie do końca mogę dojść w czym problem... |
|
|
|
|
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 12:23
|
|
|
ponizej umiescilem plik w tym poliku jest prosta i jakis łuk , podglądając ten plik widać ze rysunek tak naprawde składa sie z okolo 30 wektorów. Ja chciałbym azeby ten sam rysunek skladał sie z np 1000 wektorów |
|
|
|
|
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 12:26
|
|
|
cos nie widze tego załącznika sprubuje jeszcze raz
przyklad.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 432 raz(y) 422 Bajtów |
|
|
|
|
|
anonymus [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 18:59
|
|
|
To tak na szybko (przykład z X3, ale w 12-tce masz prawie tak samo):
1. Narysuj krzywą dokładnie o kształcie ścieżki, na której chcesz mieć rozłożone elementy
2. Umieść obiekt, którego będziesz używał na początku i na końcu krzywej (zrób je jako obiekt - np prostokąt, nie jako linię)- ja specjalnie je pokolorowałem, żeby je odróżnić
3. To ten punkt, który juz jest powyżej pokazany
4. Podajesz z menu komendę "nowa ścieżka", tak jak w prawym górnym rogu zrzutu
5. Z menu "Inne opcje metamorfozy" wybierasz "Obróć wszystkie elementy"
Mam nadzieję, że o to chodziło... |
|
|
|
|
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 19:53
|
|
|
CHYBA TROSZECZKE ZAGMATWAŁEM SPRAWE . Nie chodzi mi o narzedzie do dzielenia figur na odcinki lecz o cos zupełnie innego poniżej zamieściłem ten sam plik tylko zmieniłem rozszeżenie zamiast plt to dalem txt i teraz spójrz jak plik jest napisany, od oznaczenia PU zaczyna sie opis naszego rysunku(prostej i łuku) chodzi o to zeby zamiast opisy złożonego z 30 wektorów, opis był złożony z np 500 wektorów. Czy w corelu jest jakaś funkcja ktorą się reguluje dokładność zapisu ( ilość elementów z jakich składa sie obraz)
przyklad.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 401 raz(y) 422 Bajtów |
|
|
|
|
|
harus
Początkujący
Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 7 Skąd: wrocław racibórz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 20:00
|
|
|
Dodam dla jasności sprawy ze w twoim rozwiązaniu to każdy element jest opisany za pomocą wektorów mi chodzi tylko azeby był opis prostej i łuku czyli sedna sprawy ponieważ resztę (podział prostokątami) maszyna mi zinterpretuje jako elementy do wykonania. Azeby lepiej zrozumieć sprawę zaipsz sobie swoje pliki z elementami juz dzielącymi w rozszeżeniu plt ( hpgl) i zmien recze rozszeżenie plt na txt oraz otwórz plik np w notatniku (lub zwyczjnie zrób podgląd pliku w notatniku).składnia zapisu obydwoch rysónków( pierwotnego mojego i mojego juz potraktowanego przez metamorfoze) różni sie znacząco mi nie chodzi o ten efekt chodzi o to aby składnia nie różniła sie niczym tylko ilośćią opisujących wektorów.
dzieki za wyrozumiałość |
|
|
|
|
anonymus [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2007, 23:18
|
|
|
Czy na pewno chodzi Ci o stworzenie wektorowego wzoru w Draw?
Chyba się poddam, bo nie do końca rozumiem Twój problem... |
|
|
|
|
jagna
Jagna
Pomogła: 13 razy Wiek: 50 Dołączyła: 17 Paź 2006 Posty: 478 Skąd: Australia
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2007, 01:10
|
|
|
Cześć, dla mnie to wygląda na to, że potrzebujesz dodać po prostu więcej punktów na krzywej. Odcinek pomiędzy punktami jest interpretowany przez ploter jako kolejny wektor. Jeśli tak to możesz zwiększyć liczbę węzłów przez zaznaczenie jednego z nich i przyciśnięcie "+" tyle razy ile węzłów potrzebujesz. Tym sposobem dodajesz każdy kolejny punkt dokładnie po środku odcinka. Daj mi znać czy to pracuje....
pozdrowionka
Jagna |
|
|
|
|
|