|
PhotoPaint w profesjonalnych zastosowaniach. |
| Autor |
Wiadomość |
wawel
Ekspert wawel

Pomógł: 261 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 2143 Skąd: podgorze
|
Wysłany: 30 Grudzień 2010, 11:28 PhotoPaint w profesjonalnych zastosowaniach.
|
|
|
Witam,
Czy jest tu ktos na forum kto uzywa programu Photo-Paint w profesjonalnych zastosowaniach
np. w firmie graficznej, drukarni itp.
Jesli tak, to do jakich prac?
pozdr. |
|
|
|
 |
ABu
Doradca

Pomógł: 12 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 122 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 30 Grudzień 2010, 12:14
|
|
|
Kiedyś do prac przy stronach WWW.
Od wersji X4 z powodu błędów PhotoPainta uniemożliwiających normalną pracę (opisałem w innych wątkach) - przesiadłem się na PS-a. |
|
|
|
 |
wawel
Ekspert wawel

Pomógł: 261 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 2143 Skąd: podgorze
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 15:55
|
|
|
Dzieki ABu za Twoj wpis.
Widze ze program nie jest uzywany, w prof. zastos., a nawet w watku ponizej padaja odpowiedzi nie dot. pp, tylko programu konkurencji.
PP pomimo bledow i niedoskonalosci nie jest zlym programem, a dodatkowo jest tani. Ale widze ze mimo tego... tylko amatorsko czy polprofesjonalnie jest uzywany.
pozdr. |
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 17:13
|
|
|
| Teraz juz wszedzie króluje pakiet Adobe - nie znasz to na rynku sie nie liczysz |
|
|
|
 |
gleba
Fachowiec gleba

Pomogła: 9 razy Wiek: 59 Dołączyła: 23 Kwi 2007 Posty: 265 Skąd: SPA Nałęczów
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:07
|
|
|
| spin ma rację, kierując się wymogami pracodawców przede wszystkim wymagany jest pakiet Adobe. Ja akurat pracuję w corelu od kilku lat ale do PP szczerze mówiąc zajrzałam jedne jedyny raz !!! i nawet nie chciało mi się zagłębiać w jego tajniki. Większość prac dla moich klientów robię w PS |
|
|
|
 |
wawel
Ekspert wawel

Pomógł: 261 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 2143 Skąd: podgorze
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:46
|
|
|
| s-p-i-n napisał/a: | | Teraz juz wszedzie króluje pakiet Adobe - nie znasz to na rynku sie nie liczysz |
Mozesz rozwinac?
No nie, na tym forum takie rzeczy pisac i to jeszcze moderator, powinniscie dostac bana,
Ja bana dac nie moge... to dam Wam pomogl/a
Zgadzam sie ze Adobe jest mocno obecny na rynku i pracodawcy b. czesto pisza o Adobe w wymaganiach. Problemem jest jednak cena, ktora dla przyszlego pracownika jest zaporowa, zeby sie nauczyc AI, PS, ID, Acrobata, czy Flasha to triale nie wystarcza. Nawet nie kazda firme stac na pakiet plus cos do www od Adobe.
Czyli co? w trosce o profesjonalizm i zaistnienie na rynku pytajacych zamykamy forum?, ewent. przy odpisywaniu na pyt. dot. Corela odsylamy do konkurencji?
pozdr. |
|
|
|
 |
Cysorz


Pomógł: 207 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3146 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 20:26
|
|
|
PhotoPaint sprawdza się jako painter czy też program do grafiki na potrzeby netu. Ma niestety w dalszym ciągu bardzo słabe (natywne) zarządzanie kolorem jeżeli chodzi o druk a to jest rynek najbardziej wymagający.
Poniżej przejście tonalne ze [100%C] do [100%C+100%M]. W obu przypadkach przygotowane na standardowej platformie, bez kompresji, w kolorystyce RGB a następnie przekonwertowane (w obu programach oczywiście) do CMYK. Każdy zresztą może sam sobie coś takiego zrobić i wydrukować chociażby na zwykłej plujce, żeby przekonać się na własne oczy :) Chyba nie potrzeba nic więcej dodawać...
PhotoPaint X5 vs Photoshop CS2 - wszystkie wtyczki wyłączone. |
|
|
|
 |
wawel
Ekspert wawel

Pomógł: 261 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 2143 Skąd: podgorze
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 20:52
|
|
|
Jak moze to byc przejście tonalne ze [100%C] do [100%C+100%M] w rgb? albo jedno albo drugie.
Co obrazuje to przejscie tonalne? to jest to co widzisz na monitorze? czy co?
Gdybys wrzucil 2 pliki cmyk po konwersji do cmyka z rgb to moznaby cos stwierdzic... przy zalozeniu ze parametry do konwersji w obu aplikacjach sa takie same. Ten sam silnik koloru, metoda konwersji i profil.
Nie wiem skad takie roznice bo sprawdzalem kiedys konwersje nawet na darmowym sofcie i roznice miedzy Adobe a tymi programami nie byly wieksze niz 1 procent.
Zarzadzanie kolorami juz w X5 jest podobno lepsze niz w Adobe i jest to opinia certyfikowanego specjalisty Prepress z Autoryzowanego Ośrodka Szkoleniowego Adobe, Apple, Corel, Quark wiec trudno go posadzac o brak obiektywizmu.
Ja sam nie uzywam X5 wiec nic od siebie nie dodam.
pozdr. |
|
|
|
 |
Cysorz


Pomógł: 207 razy Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 3146 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 23:20
|
|
|
| wawel napisał/a: | | Jak moze to byc przejście tonalne ze [100%C] do [100%C+100%M] w rgb? albo jedno albo drugie. |
Przy ustalaniu koloru (np.) nowego dokumentu można wybrać kolorystykę przestrzeni roboczej, jak poniżej:
natomiast przykład pokazany w poprzednim poście jest zamieszczony TYLKO na potrzeby szybkiego porównania i nie było moim celem udowadniać, że np. pierwszy jest lepszy od drugiego czy też odwrotnie.
| wawel napisał/a: | Co obrazuje to przejscie tonalne? to jest to co widzisz na monitorze? czy co?
Gdybys wrzucil 2 pliki cmyk po konwersji do cmyka z rgb to moznaby cos stwierdzic... przy zalozeniu ze parametry do konwersji w obu aplikacjach sa takie same. Ten sam silnik koloru, metoda konwersji i profil. |
Jak pisałem wcześniej każdy może sam sobie zrobić próbę i porównać - to kwestia minuty czy dwóch. Co do profilu - celowo zaznaczyłem "natywny"...
| wawel napisał/a: | Nie wiem skad takie roznice bo sprawdzalem kiedys konwersje nawet na darmowym sofcie i roznice miedzy Adobe a tymi programami nie byly wieksze niz 1 procent.
Zarzadzanie kolorami juz w X5 jest podobno lepsze niz w Adobe i jest to opinia certyfikowanego specjalisty Prepress z Autoryzowanego Ośrodka Szkoleniowego Adobe, Apple, Corel, Quark wiec trudno go posadzac o brak obiektywizmu.
Ja sam nie uzywam X5 wiec nic od siebie nie dodam.
pozdr. |
Zgadza się, ale aby efektywnie zarządzać kolorem w Corelu na potrzeby DTP trzeba używać profili z głową a z tego co widzę na codzień to jakoś z tym marnie. Skoro nawet w dużych agencjach reklamowych siedzą ludzie którzy nie wiedzą co co nafarbienie to czego można wymagać od przeciętnego użytkownika? Sam zresztą dzisiaj dostałem (z dużej agencji!!!) bitmapy w *.jpg z dużą kompresją, RGB i bez spadów do impozycji A przecież nie mówimy o specjalistach, tylko o zwykłych użytkownikach...
Może źle się jakoś wyraziłem, ale ja nie skreślam PhotoPainta zupełnie, ale uważam, że praca na bitmapach bez dogłębnej znajomości zagadnień DTP jest duuuużo trudniejsza niż w PS. Po prostu...
A od siebie dodam, że przyjemnie jest polemizować z kimś kto ma pojęcie do czego dane narzędzie służy :) Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
s-p-i-n

Pomógł: 192 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1484 Skąd: opolszczyzna
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 10:31
|
|
|
| wawel napisał/a: | | s-p-i-n napisał/a: | | Teraz juz wszedzie króluje pakiet Adobe - nie znasz to na rynku sie nie liczysz |
Mozesz rozwinac?
| Jakbyś przejrzał oferty pracy na stanowisko grafika to w każdej masz znajomość pakietu Adobe i jeszcze czegoś, 1/30 z ofert spotkasz Adobe lub Corel, 1/100 (lub może mniej) sam Corel. Pomijam fakt że pracodawcy strasznie wybrzydzają i najchętniej żebyś znał wszystko od Corela poprzez Adobe do Flasha + języki programowania stron www.
Pakiet Corela dziś wypiera Ilustrator i PS.
Corel cieszy się powodzeniem w szkołach i na kursach np. dla bezrobotnych bo nie kosztuje 4.000 zł jak Adobe a 900 zł. |
|
|
|
 |
chezare


Pomógł: 402 razy Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 4551 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:23
|
|
|
| Program, to tylko narzędzie. Jak marny malarz dostanie najlepsze farby i pędzle, to i tak arcydzieła nie stworzy. Artyście wystarczy zwykły ołówek. Porównywanie Photo Painta i Photo Shopa, to mniej więcej tak jak porównywanie ferrari i poloneza. Polonezem też da się dojechać, a w naszych warunkach nawet dalej i szybciej :) |
|
|
|
 |
wawel
Ekspert wawel

Pomógł: 261 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 2143 Skąd: podgorze
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:39
|
|
|
Warto przeczytac ten watek o podobnej tematyce, dot. przyszlosci programu i wyboru miedzy Adobe a Corelem. O wymaganiach pracodawcow dot. oprogramowania itp.
link:
http://coreldraw.com/forums/t/19006.aspx |
|
|
|
 |
wawel
Ekspert wawel

Pomógł: 261 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 2143 Skąd: podgorze
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 14:33
|
|
|
| Malutki napisał/a: |
Przy ustalaniu koloru (np.) nowego dokumentu można wybrać kolorystykę przestrzeni roboczej, jak poniżej:! |
Tylko ze to co tam sie ustawi to i tak trafi do przestrzeni rgb. Bo taka informacja jest na pasku tego nowego dokumentu. Jesli dokument bedzie w skali szarosci to nawet jesli wybierzemy kolor rgb to i tak w dokumencie bedzie szary.
| Malutki napisał/a: |
Jak pisałem wcześniej każdy może sam sobie zrobić próbę i porównać - to kwestia minuty czy dwóch. Co do profilu - celowo zaznaczyłem "natywny"...! |
Niestety/"stety" nie mam X5, ale ciekawe co zrobi X5 jesli wszystko ustawi sie w oparciu o profile, silnik Adobe Color Management Module, odwzorowanie kolorow (wzgl. kolorymetryczna itd. Czyli tak jak to powinno byc zrobione.
| Malutki napisał/a: |
Zgadza się, ale aby efektywnie zarządzać kolorem w Corelu na potrzeby DTP trzeba używać profili z głową a z tego co widzę na codzień to jakoś z tym marnie. Skoro nawet w dużych agencjach reklamowych siedzą ludzie którzy nie wiedzą co co nafarbienie to czego można wymagać od przeciętnego użytkownika? Sam zresztą dzisiaj dostałem (z dużej agencji!!!) bitmapy w *.jpg z dużą kompresją, RGB i bez spadów do impozycji A przecież nie mówimy o specjalistach, tylko o zwykłych użytkownikach... |
Tylko to wszystko o czym zapomnial prac. agencji - przygotowujacy plik do impozycji mozna ustawic rowniez na darmowym oprogramowaniu wiec: spady, cmyk, til, trimbox, spoty (jesli sa), pdf/x itd. Co z tego ze ktos dostal prace w duzej agencji i pracuje na "standardzie produkcyjnym" skoro to co przygotowal nie miesci sie w tym standardzie. I potem pracownik ktory to odbiera i bedzie robil impozycje itp. bedzie sie irytowal. Lub odsylal z lista bledow i zaleceniem poprawienia, lacznie z zaleceniem zmiany programu, bo ktos przygotowywal np. projekt ps-ie zamiast uzyc czegos dedykowanego do danej pracy. A wybor ps-a wlasnie spowodowal rozne bledy. Podobno od jakiegos czasu jest tendencja wsrod projektujacych zeby uzywac tego programu, zamiast ID, AI itd... (informacja od firmy poligraficznej przyjmujacej pliki do druku)
pozdr. i zycze wiecej poprawnie przygotowanych proj. od klientow. |
|
|
|
 |
|
|