Corel FORUM Strona Główna Corel FORUM
Forum użytkowników programów firmy Corel. Grafika wektorowa, rastrowa i obróbka zdjęć cyfrowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skład magazynu i proofy od klientów
Autor Wiadomość
formarch
Bywalec


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 27
Skąd: Sopot
Wysłany: 28 Listopad 2011, 19:35   Skład magazynu i proofy od klientów

Dzisiaj po raz pierwszy spotkałem się z taką sytuacją: klient wysłał do nas proof swojej reklamy na papierze kredowym (innym niż używany w magazynie) jako wzorzec dla ich reklamy. Podobno jest to powszechny zwyczaj.
Czy to prawda? Jeśli tak, to jak technicznie wyobrażają to sobie reklamodawcy? Dajmy na to, 10 z nich prześle proofy swoich reklam, pliki na ogólnym profilu CMYK (ISO 300%), i teraz każdego proofa mierzyć, porównywać z próbką druku magazynu i poprawiać?
Może ktoś wie, jak to się robi efektywniej?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 28 Listopad 2011, 20:06   

No nie... proof musi spelniac normy, nie moze byc dowolny
Zobacz na przykladowe zapisy...

...Wydruk powinien być wykonany w sposób
uwzględniający cechy charakterystyczne technologii coldsetowej tj.:
papier gazetowy, odpowiednia przestrzeń barwna i nafarbienie , itp,
musi też być wykonany z naszym profilem ICC maszyny drukującej.
Inne wydruki próbne można traktować wyłącznie poglądowo.
-------------
Proofy dostarczane przez klienta będą przez nas zmierzone i muszą spełniać następujące warunki:
- Na proofie musi być umieszczony standardowy pasek kontrolny Ugra/Fogra Medienkeil, lub inny pasek uzgodniony z nami.
- Musi być opis zawierający profil referencyjny, dostosowany do papieru na jakim będzie wykonywany druk.
- Proofy nie spełniające powyższych wymagań będą traktowane jako ogólna wskazówka dla drukarza, nie jako proof kontraktowy.
--------------
Na każdym proofie kontraktowym musi być podany tytuł, numer publikacji, numer strony,
nazwa pliku i data wykonania proofa oraz nazwa zastosowanego profilu ICC . Na każdym proofie
kontraktowym musi się również znajdować pasek kontrolny Ugra/FOGRA v. 2.2 lub 3.0.
Brak opisu lub paska uniemożliwia wykorzystanie proofa kontraktowego jako materiału
wzorcowego w drukarni.
 
 
formarch
Bywalec


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 27
Skąd: Sopot
Wysłany: 28 Listopad 2011, 20:25   

I jak z 10 proofów, które - załóżmy - spełniają wymagania proofa kontraktowego później "wyciągacie" ostateczne ustawienia dla publikacji? W jednej publikacji jest 10 materiałów reklamowych wymagających sprawdzenia z proofem kontraktowym, plik od grafika przyszedł jak przyszedł. Co dalej? Przepraszam za laickie pytania, ale tak łopatologicznie - jak to dalej wygląda?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 28 Listopad 2011, 20:49   

Ale kim Ty jestes tu w tym calym przeplywie prac przy magazynie, drukarnia, wydawnictwem, kims kto to sklada?

Pomiarow dokonuje drukarnia mierzac te paski kontrolne, operator dtp sprawdza tylko pliki pod katem poprawnosci, w tym profile, nafarbienia - ktorych bledne uzycie spowoduje ze te wszystkie proofy beda sie mialy nijak do wydruku.
Bo mam nadzieje ze pytajac
formarch napisał/a:
jak ...wyciągacie" ostateczne ustawienia dla publikacji?"
nie masz na mysli dociagania do proofa tych mat. na komputerze.
pozdr.
 
 
formarch
Bywalec


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 27
Skąd: Sopot
Wysłany: 28 Listopad 2011, 21:07   

Nie mam.
W tej całej machince jestem grafikiem/składaczem. Mamy kilka proofów i - w sumie może trochę z ciekawości - zastanawiam się, jak do tego podejść? Przecież pliki do druku będą miały konkretne wartości CMYK (konwertowane być może przez nasze profile, profile drukarni, jeśli np. dostarczono pliki ze zbyt dużym nafarbieniem), każdy przyniesie proofa, który inaczej pokazuje na mierniku choćby czerwień M100/Y100, i co wówczas?
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 28 Listopad 2011, 21:45   

Na kazdym etapie przeplywu pracy i po stronie osoby dostarczajacej plik z reklama i po stronie wydawcy i w drukarni i w firmie ktora robila proofa musi byc obecny ten sam profil.
Z tym ze w plikach do druku nie musza byc zawarte profile.

Jak zerkniesz do specyfikacji np. Agory tam wszystko jest opisane, a pliki niespelniajace wymagan nie przejda weryfikacji. Wiec np. majace nadmierne nafarbienie. Dlatego przyjmujac takie pliki nalezy bezwzglednie wymagac aby ktos kto robi rekl. trzymal sie wytycznych, wiec profili przy konwersji na cmyk i aby profil symulowal tez to co trzeba na proofie - np. papier.

W przeciwnym wypadku mozna zacytowac "Proofy nie spełniające powyższych wymagań będą traktowane jako ogólna wskazówka dla drukarza, nie jako proof kontraktowy. "
Bo jaka informacja dla drukarni jest 10 proofow z ktorych kazdy jest robiony niezgodnie z zaleceniami, profilami itd? Jeden mial profil jakis dla druku w Ameryce, drugi profil do druku na gazecie w Europie, a 3-ci jeszcze inny.

Dobrze wiec aby ktos kto sklada taki magazyn rowniez pokusil sie o przygotowanie takiej szczegolowej specyfikacji. Oraz udostepnil wlasciwe profile, inne dla np. okladki - jesli jest drukowana na innym papierze, inny do stron czarno-bialych a jeszcze inny do jakis insertow ktore tez moga byc na innym papierze.

pozdr.
 
 
wawel 
Ekspert
wawel


Pomógł: 261 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2143
Skąd: podgorze
Wysłany: 28 Listopad 2011, 22:42   

formarch napisał/a:
każdy przyniesie proofa, który inaczej pokazuje na mierniku choćby czerwień M100/Y100,


Jeszcze jedna rzecz to wiarygodnosc tych proofow, kto je robil, czy sa to proofy certyfikowane, czy maja paski kontrolne, wlasciwe profile, bo czesc tych tzw proofow to moga byc zwykle wydruki z jakis drukarni cyfrowych, ktorych kolory maja sie nijak do tego jak one powinny wygladac. Kiedys robilem testy z takich niby proofow, porownywalem wyniki i kazdy byl inny i zaden nie pokazywal kolorow tak jak powinien.
pozdr.
 
 
joannaw.79 
Fachowiec



Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 13 Cze 2011
Posty: 269
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Listopad 2011, 22:50   

Jak jeszcze pracowałam przy składzie gazety (coldset + heatset okładka) to Fiacik a właściwie agencja Leo Burnett lubowali się w przysyłaniu nam proofa. Oczywiście drukowane na maszynie proofingowej czyli atramentami na papierze fotograficznym. Nijak się to miało do szarego papieru gazetowego i oczywiście tego typu proofy notorycznie odrzucałam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
         
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 13